|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2002/11/15 : 11:38:15
|
Bilden visar originalmodellen med kevlarelement. Jag har dom hemma. Trevliga högtalare som går förvånansvärt djupt i basen. Suverän stereobild. Bra upplösning även om det finns bättre, men man upplever inte att man saknar något. Mjukheten gör att jag upplever att dom låter naturligare än många högtalare som jag tycker låter för skarpskurna. Men här kommer tycke och och smak in. Bör kombineras med elektronik som inte har en allt för mörk klang, utan snarare drar en aning åt det ljusa, eftersom grundklangen på högtalarna är lite mörk. Bör placeras en bra bit ut från vägg. Gärna lite kraftigare förstärkeri eftersom känsligheten ligger någonstans runt 86. Går inte att bi-ampa trots bi-wiringterminaler. 60cm stativ passar bäst hemma hos mig. Med 70 cm dämpades basen för mycket. Men det kan variera med rumshöjden.
Jag har heller inte hört HD2 men på en fråga till QLN svarade dom att originalmodellen går lite djupare i basen. Diskanten är bättre på HD2. HD2 är förmodligen lite mer detaljerad. |
Edited by - Björn-Ola on 2002/11/15 18:00:36 |
 |
|