| Author |
Topic  |
|
|
Flipper
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2002/11/15 : 13:51:13
|
Hej jag är en svår nybörjare när det gäller HiFi men jag blir mer och mer intresserad. Tänke bara kolla om man generellt kan säga vilket märke som är bäst, Yamaha eller Pioneer. Valet står mellan dessa två då jag ev kan få köpa dem till inköpspris, typ 5.000:- Pioneer, VSZ-859RDS Yamaha, RX-V1300RDS / V730RDS
Jag spelar kanske mest musik men oxå mycket film. Jag har idag bara två AudioPro högtalare som jag iof tycker låter mycket bra. Jag har hört att dessa kanske inte är så bra på att spela upp musik, men kan det vara så stor skillnad verkligen?
Tack snälla för ev hjälp!!
 /Filip
|
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/11/15 : 14:44:36
|
Enklast är väll om du lysnar på dem  |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/11/15 : 14:51:14
|
Om du lyssnar mycket på musik rekommenderar jag Yamahan framför Pioneer, men jag tror att det finns mycket bättre recievers i prisklassen runt 5000:-. Hifi-klubben säljer ju Denon AVR-1802 för 4998:-, och den spelar skjortan av Pioneer-förstärkaren på musik, men i filmläge vet jag faktiskt inte så väl. Åk och lyssna, som nån sa tidigare.
En annan intressant receiver kan vara NAD T741 som också kostar 4998:-. NAD är ju kända för att prioritera musikljudet, så den ska du nog lyssna på! |
 |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|