Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/08/30 : 15:21:08
|
Ja det är svårt att förstå hur den funkar och att de inte vill prata om den ökar ju inte produktens trovärdighet.
Men, att vi inte förstår tekniken(eller att de inte vill tala om hur den funkar för den delen heller) betyder inte att den inte fungerar.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/08/30 : 21:43:40
|
Vi startar en insamling och köper in en så får vi ju ett svar eller hur? Bara att skramla fram till nästa tillfälle att göra en seriös sittning med vettiga prylar...
JAg ställer upp med ett par € om det finns fler som är sugna... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben
2578 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 00:29:04
|
Om dom mot förmodan skulle annonsera i en svensk tidskrift så kan man anmäla dom för falsk marknadsföring. Vid en rättegång måste dom redovisa nyttan av produkten! Så det är bara att hoppas... Håller med er alla att deras beskrivning av produkten är det mest suspekta. Vi hade nog kunnat koka ihop en mycket mer trovärdig text...
/Esl |
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel. |
|
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 08:04:39
|
Tack för det fina svaret esl.
Varför får man inte yttrycka att man inte tror på en produkt på Hififorum ?
Jag förkastar personligen alla produkter som jag anser inte bygger på normal vetenskap som är etablerad.
Martin |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 08:50:07
|
Om inget annat är det ju väldigt lätt att testa, du behöver inte byta skiva, byta kabel byta högtalare eller något annat. Bara en strömbrytare, av på av på, så då borde det vara ganska lätt att klura ut om man tycker sig höra en skillnad. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 09:03:00
|
Men den kanske behöver några veckor på sig för att man skall höra skillnad.. vem vet. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 09:46:41
|
Visst måste vetenskapen gå framåt - man måste påvisa och BEVISA nya teorier och detta leder sedan senare till nya produkter. Därför är det kanske inte vettigt att förkasta allt som inte bygger på etablerad vetenskap. Jag själv gillar kablar men när jag tycker något går för långt ja då måste jag skratta.
Martin |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 09:52:35
|
Tror att Pac menade att man inte skulle larva sig över produkter som vi inte tror på, att säga att man inte tror på dem är nog helt ok skulle jag tro :-) |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/08/31 : 11:19:00
|
quote: Varför får man inte yttrycka att man inte tror på en produkt på Hififorum ?
Va? Det får man väl! Martin: Ser du ingen skillnad på att häckla och "att inte tro"
quote: Tror att Pac menade att man inte skulle larva sig över produkter som vi inte tror på, att säga att man inte tror på dem är nog helt ok skulle jag tro :-)
Emil, det var precis så jag menade.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Topic |
|