HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell 300il?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2006/08/22 :  22:10:43  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Många som pratat sig varma om Dynaudio (1.3SE eller ex.vis en tänkt framtida S3.4) och krell, är den äldre 300an ett vettigt bytesalternativ från amplifixen, eller mer ett steg i sidled? Samma ljud ur båda?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

hayabusa
Member

79 Posts

Posted - 2006/08/23 :  00:57:46  Show Profile Send hayabusa a Private Message
Vet inte hur det är med 300il, men polaren bytte från en Amplifix till en KAV300i. Snarlika i karaktären med båda var överrens om att Krellen var klart trevligare. Be mig inte beskriva detaljskillnaden då det var länge sedan. Har för mig att Krellen var djupare och hade fastare bas. mellanregistret var likt men diskanten var mjukare på Krellen. Som sagt minnet sviker, men det var ingen jätteskillnad på dom. Bra stärkare båda två, men tycker helt klart att Kav 300i var ett steg upp.

,
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/08/23 :  08:56:37  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
300il är en fantastiskt förstärkare. En av de prylar jag har absolut inget negativt att tala om. Jag kunde säga att 300il är en av de bästa integrerade förstärkare i världen oavsett pris. Dessutom är det flexibel (pre out, main in, processor loop, 12v trigger) och väldigt trevligt att använda (helt korrekt channel balance) Om du är ute efter en dynamiskt, och kontrollerad förstärkare rekommenderar jag varmt att du demolyssnar på den!

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2006/08/23 :  09:22:35  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Då får jag se om man lyckas dema den hemma. Verkade ha mindre nätdel och samma strömresurser som amplifixen (om jag minns rätt), så antog att de borde vara rätt lika. Fast det finns ju andra parametrar som påverkar, sägs det ;-)

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000