HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HiFiForum, mötesplatsen även på Arken!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/08/19 :  20:21:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


HiFiForum fixar mötesplatsen för HiFi-entusiaster på Arken också!





Vi har en liten hörna i Sjögången mellan Opus 3's och Jenvings monter där vi kommer att hänga upp ett av Zalve's vackra alster för att markera årets mötesplats på Arken. Det blir självklart den naturliga mötesplatsen för våra fikastunder.

Mer info om fikastunderna kommer...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/08/19 :  21:02:14  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Vi har lyckats hitta den sista ytan (ett hörn) i Sjögången som inte ligger i vägen för utrymning eller tar plats från förbipasserande. Den går till Hififorum som varande Sveriges största och bredaste internetforum.

När det gäller fika är den ju strategiskt välplacerad, ca 15 meter ifrån fikaserveringen på 2:a våning.

Välkomna!

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/08/19 :  21:40:37  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Kul att vi har råd att få en liten plats :)

Eller sponsrar hf? Då bockar vi och bugar..

I vilket fall så kommer vi träffas där för en kopp thé!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2006/08/19 :  22:39:10  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Där ser man!

Om viljan finns går det mesta att lösa.
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/08/20 :  00:16:25  Show Profile Send Mattias a Private Message
Va trevligt

/Mattias
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/08/20 :  09:48:00  Show Profile
quote:
Sveriges största

Nja?! Minhembio har 10 ggr fler medlemmar

quote:
och bredaste internetforum.

Det är dock helt möjligt!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/08/20 :  11:16:39  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

På Faktiskt pågår en diskussion om varför inte LTS är med i år som utställare och nu när Hififorum fick en plats LTS en gång haft sågs det med mindre blida ögon. I den diskussionen fick jag också veta att faktiskt väl är större än Hififorum. Ligger det till så?

(Ändrar inget oavsett men det kunde ju vara kul att veta.)

Hur många medlemmar man lyckats skrapa ihop säger ju heller inget om storleken rent konkret. Antalet aktiva är mer intressant.

mvh

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/08/20 :  11:35:46  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Efter de mått jag kan se så är då HifiForum större.
Active User Record är 158 st på faktiskt och 468 på HF.
Faktiskt har 2302 registrerade användare och HF 4531 varav 3777 skrivit något inlägg.
Just nu är 46 registrerade användare inne på HF och 19 st på faktiskt.

Lite snabba data. Vad gäller antal inlägg osv tror jag inte att det blir rättvist för jag har för mig att inlägg och trådar som ligger i arkivet här inte räknas med. Faktiskt har väl inget arkiv vad jag vet.

Med det tycker jag att diskussionen kan avslutas, åtminstone i denna tråd då det inte är meningen att dylika ämnen skall diskuteras här.

Edit: Språkliga rättelser

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/08/20 11:47:42
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/08/20 :  12:18:21  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Hf torde vara större. Kan inte tolka det på annat sätt, men störst är väl nått hemmabiofora...

Det tog på faktiskt upp en sak som kunde vara intressant. Saxar rakt av:

**************

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=1747

Uppenbarligen är man inte fullt lika strikt längre, tolkar jag det som.

"Sedan förra mässan har det varit minst ett allvarligt tillbud vilket fått brandmyndigheterna att skärpa reglerna för denna typ av arrangemang. Det är alltså ej tillåtet längre att boka sig en plats i en korridor. Rent formellt var det inte möjligt för 2 år sedan heller men HifiConsult ville inte protestera. Dessutom fick man ju in en betalande utställare till".

************

Jag tycker personligen att det skulle varit roligt om alla hade kunnat samlas under samma tak, ett rum för intresseföreningar helt enkelt, det skulle kunna lyfta intresset för välljud vilket borde vara i allas intresse. Nåväl, hoppas det inte missats med brandmyndighetens krav.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/08/20 :  13:47:55  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Kaffekoppen:

Bordet i hörnet har nog alltid varit OK tror jag. Bord utmed själva korridoren däremot är ej OK.
Det är OK för intresseföreningar att samlas under ett tak. Vi har i år erbjudit t ex LTS en plats ute i stora hallen men de tackade nej. Mässan är dock för kommersiellt branchfolk i första, andra, tredje hand och om någon ideell förening vill vara med så är det bara att anmäla sitt intresse. I mån av plats kan det fungera. Hörnan i Sjögången var bokad av Hififorum före debatten om LTS. Vi kunde dock ej snickra ihop lay-outen innan Per - vår hemsidesnickare - kom hem från långsemester (somligt av Arkenhemsidan lägger jag in själv men kartorna är i kod vilket jag inte fixar) och nu kanske det såg ut som om Hififorum fått denna platsen efter debatten med LTS. Så är inte fallet.

Rent affärsmässigt så hoppas jag alla förstår att vi gärna har med alla under samma tak. OM det blir en valsituation så vill både vi och utställarna på mässan hellre ha Hififorum på plats än tidningen Molt. Hififorum är en levande, pågående nyhetsförmedlare och Molt är till för att sprida LTS syn på ljud, hifibranch och annat 4 gånger om året. Sagt utan värderingar i övrigt. Men så ser läget ut.

Hoppas detta redde ut frågetecknen
Vi syns på mässan!

mvh

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/08/20 :  14:03:35  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Kanske var otydlig. Det finns ju fler forum och intresseföreningar än LTS och om det kunde beredas ett rum där de kunde dela utrymmet torde det vara ett intressant inslag som såväl besökare som utställare på mässan torde gilla.

Vas gäller LTS så har de ett antal aktiviteter för sig och består inte bara i tidningen MoLT (som dessutom har synnerliggen svårt att ens komma ut i de beslutade 4 nummrena för den delen). Jag skulle tro att de föredrag som gjordes på Arkenmässan för ett antal år sedan var extremt uppskattade av besökarna och alla aktiviteter som drar folk till mässan torde ju vara intressant.

Nu har jag ju inte varit på Arken förut, utan detta blir mitt första besök trots att jag varit göteborgare och mässan varit välkänd för mig. skall jag toka det som om mässan är för branchfolk i första hand? Alltså inriktad för kommunikationen mellan grossist-detaljist?

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/08/20 :  14:51:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ojdå, det är nog bra att vara lite tydligare eftersom det uppenbart var brännbart att vi fick köpa en plats att hänga en banner. HiFiForum deltog på förra Arken genom att producera, underhålla och även vara arkiv för Arken 2004's hemsida: http://www.hififorum.nu/arken04/

Det avtalet vi har med HiFiconsult har förhandlats sedan innan Arken 2004. Att vi skulle få en plats istället för någon annan känns väldigt underligt och verkar vara en efterkonstruktion. Synd att det blir så och att HiFiForum skall behöva klä skott för en havererad förhandling.

Platsen vi betalar för är inte en monter. Det är som jag skrev en mötesplats och det får inte ställas dit något bord (det är knappt att ett tidningsställ får plats heller så den idén fick vi lägga ner också..).
Mötesplatsen kommer att användas för att ställa dit en banner och för att vara platsen vi samlas på när vi går och fikar.

Kaffekoppen & HiFiconsult, detta är nyhetsforat. Om det finns något som behöver redas ut om Arken så ta det gärna under HiFi, den fria HiFi-diskussionens hemvist.

ED: Jag ser nu att HiFiForum kallats "intresseförening" ovan. Det är helt fel. Vi har inget eget budskap vi driver utan låter vanliga HiFi-entusiaster av alla möjliga slag och HiFi-böjelser snackas vid.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/08/20 :  15:46:58  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Oj, förlåt Pac... blev så intresserad av mässan att jag inte tänkte på var vi skrev :-) Jag har inget alls att göra upp med Hificonsult, men om frågan inte är av allmänavtresse så får han gärna PMa mig... jag är bara nyfiken :-)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/08/20 :  19:04:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Förlåt...?? Nej, det behövs inte för sjutton gubbar! Vi är väl inte på kindergarten heller?
Visst kan det vara svårt att hålla sig, men nu vet du vad som gäller.
För att vara extra tydlig och förhindra eventuella framtida missförstånd så; som jag skrev så är nyhetsforat till för nyheter och inte ett diskussionsfora som de andra. Det gäller förövrigt även köpes/bytes/säljes, Bildreportage fora och i viss mån Hårdvara recensioner samt de specialfora som vi har.

Allmänna diskussioner om HiFi-relaterade ämnen tar vi på "HiFi", "Personlig HiFi", "Flerkanals HiFi", "Teknik & DIY" och "Vinylforum". Allmänna diskussioner i övrigt kör vi på "Fritt forum"


ED: tog bort ett ord, rumsfäig var tydligen väl mycket västgötaslang för SAOB...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/08/20 :  19:11:44  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

"rumsfäiga"

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000