HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 PS Audio Noise Harvester
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/07/22 :  22:44:09  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
En ny pryl från PS Audio

Get noise right at the source. The Noise Harvester is the world's only device that actually eliminates line noise from the home's power lines. Filters, Power Plants and conditioners either shuffle the line noise away or provide some isolation for equipment, but they do NOT elminate or remove power line noise. Only the Noise Harvester removes line noise and converts it to another form of energy, light! Give your power conditioner a fighting chance by lowering the noise floor of the power line in the first place.


Kostar 1090:- agentur www.goldenagemusic.se

Information
http://www.psaudio.com/products/noiseharvester.asp

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2006/07/22 22:45:11

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2006/07/26 :  15:51:56  Show Profile Send Wizard a Private Message
Tycker det verkar som en smart ide om den nu funkar. Bara kontaktdonet är annorlunda annars blir det lite jobbigt att trycka in den i väggen här i Sverige

Wizard
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/07/26 :  16:37:30  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Funkar gör den nog. Men det som är lite besvärande är priset. Såvida den inte funkar väldans bra. Undrar ifall man kan låna hem för prov-lyssning?

Russ Andrews har dock nåt liknande, har jag för mig...http://www.russandrews.com/

/M
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/26 :  19:08:54  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det där var för övrigt en massa goja, många "vanliga" lösningar såsom filter tar visst bort störningar "för alltid"; de omvandlar dem till värme (vilket är anledningen till att många filter blir varma).
Att omvandla "störningsenergin" till ljus verkar ovanligt fånigt då jag antar att de "tar bort" energi genom att använda en drös lysdioder.
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2006/07/26 :  22:34:32  Show Profile Send Wizard a Private Message
Ja, det skulle vara bra om man kunde låna och prova först, kanske öppet köp.

En RC snubber skulle göra liknade effekt med att ta bort högfrekvent energi. Tycker det bra att man försöker hitta på annorlunda lösningar, sen är det upp till var och en att tycka det är bra eller dåligt.

Wizard
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2006/07/26 :  23:03:11  Show Profile Send freann a Private Message
Goja? Verkligen inte.Personligen tycker jag att det är ett lysande (...) försök att åskådliggöra ett svårbegripligt problem.
Jag vet inget filter som använder någon form av "energiomvandlare" (spole?) mellan Y-kondingarna och jord.

Edited by - freann on 2006/07/26 23:05:33
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2006/07/28 :  12:30:55  Show Profile Send Wizard a Private Message
Skönt att alla inte tänker lika "mossigt" och vågar gå utanför ramarna.

Wizard
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/18 :  18:03:43  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Särskilt nytt är det ju inte, har jag sett för många år sen. Sen att de petar på en lysdiod påminner mig om mina
K2 four, lika löjligt där, men det verkar fungera dock.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2006/08/19 :  20:19:08  Show Profile Send Wizard a Private Message
quote:
Särskilt nytt är det ju inte, har jag sett för många år sen. Sen att de petar på en lysdiod påminner mig om mina
K2 four, lika löjligt där, men det verkar fungera dock.


Har du länk till den tillverkaren?

Wizard
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000