HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Signalkabel > Truth Link till en Wadia 850?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/11/15 :  09:07:37  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Hatoil

Jag kan inte riktigt heller känna igen beskrivningen av Truth Link. Hemma hos mig är de varken aggressiva eller kalla.

Acoustic Zen har jag hört mycket gott om, men kanske är de för lika HT? Är det nyanskillnader eller har det hänt något dramatiskt dem emellan?

Kimber Select skall jag nog ta hem och prova, eftersom jag redan har Kimber högtalarkablar och tycker bra om dem. Nordost vill jag inte ens prova eftersom katterna skulle äta upp dem. Tyvärr! Transparent har jag ingen erfarenhet av, men de låter som ett alternativ. Vem säljer dessa i eller nära Göteborg?

Hifi consult i Alingsås är generalagent för transparent.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

Edited by - dole on 2002/11/15 09:08:23
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  17:49:16  Show Profile Send ekman a Private Message
viking hur kan du ha bytt ifrån red dawn rev2 till ht pro silway när rev2 är en högtalarkabel och silway är en signalkabel????

finns dessutom en viss moderator på forumet som har bytt ifrån pro silway till silk =)) ht är enligt min åsikt GRYMT hypade...
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2002/11/15 :  18:02:00  Show Profile Send Viking a Private Message
Opps!!!! Det stemmer ekman, men for meg er uansett HT sine Pro SilwayII og Pro 9+ mye mer naturlige og med bedre oppløsning enn NO RD og RD2. Det nærmeste fra Flatline var Quatrofil med SPM høyttalerkabler. Når du snakker om Silk så er disse svært bra og går lett utenpå NO RD2 disse også i mitt og mine venners forskjellige oppsett. Faktisk så kom RD dårligst ut i en uformell blindtest gejennomført av meg og 4 kamerater. Til og med Goertz Triode Quartz ble sett på som en mye bedre signalkabel.

MVH Viking
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  18:05:57  Show Profile Send ekman a Private Message
rätt intressant att vi har så skiljda åsikter jag har testat pro9 i mitt system också och tyckte den var dålig medans red dawn rev2 låter äckligt bra =)

vi körde även ett test 6-7pers på hificonsult och där var vi alla överens om att pro9 lät sämst av transparent ultra och kimber select ks3033 plus en mkt billigare variant som jag inte kommer ihåg vad den hette
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/11/15 :  18:36:46  Show Profile Send drgreen a Private Message
hm..håller just nu på att utvärdera ett par 5 fots HT pro9. Jag tycker inte de är aggressiva. Däremot går de inte lika djupt i basen som mina MIT T2 gjorde.Får säga att de känns rätt neutrala i övrigt. I många tester jag läst av HT har man ju snarare tyckt att de inte var ssk utsträckta i diskanten-hm... De har en klart större ljudbild än vad MIT hade. Truthlink hade jag tidigare-den var inte alls rolig..fick stryk av det mesta-tråkig!! Silk som jag har nu är väldigt mkt bättre. Ett tips att testa är annars VdH´s dyrare kablar, the first ultimate eller the integration.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  18:43:36  Show Profile Send ekman a Private Message
jag ska inte lägga mig i detta egentligen gillar du pro9 så gör du det men hade jag haft din anläggning så hade jag aktat mig något fruktansvärt mkt för just harmonic tech och sen jämförelsen mot en gammal modell av T2 är kanske inte så rättvisande heller då den enda kabeln kostar över 15tusen och den andra 2000
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/15 :  18:52:09  Show Profile Send Timbre a Private Message

"Acoustic Zen har jag hört mycket gott om, men kanske är de för lika HT? Är det nyanskillnader eller har det hänt något dramatiskt dem emellan?"

Har lyssnat på en Wadia 850 och en Accuphase DP-55 i olika system.
I bägge systemen var det Acoustic Zen Silver Reference signalkablar och Shotgun Satori biwire högtalarkablar.
Så som dessa system låter måste ju kablarna va´ bra...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  19:01:00  Show Profile Send ekman a Private Message
acoustic zen =) designen är det inget fel på iallafall...
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/11/15 :  19:51:25  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

jag ska inte lägga mig i detta egentligen gillar du pro9 så gör du det men hade jag haft din anläggning så hade jag aktat mig något fruktansvärt mkt för just harmonic tech och sen jämförelsen mot en gammal modell av T2 är kanske inte så rättvisande heller då den enda kabeln kostar över 15tusen och den andra 2000

Hm...nu har du ju inte min anläggning..( utan snarare en anläggning med ca 50% av budgeten eller liknande lagd på kablar?? )har du hört revel studio ihop med advantage s-250?? Hemma?? Hur länge?? Jag har bara haft 9an hemma i ett par veckor så jag säger varken om jag gillar den eller inte...tycker bättre om den än truthlink signalisen iaf så mkt kan jag säga. jag vet inte var du fått dina prisuppgifter ifrån men de stämmer iaf inte, pro9 kostar 13500:- på ultimate och T2 biwire gick ju på ca 7-8tusen i sverige för några år sen iaf...som om nu pris skulle vara en prisindikator på kvalité alla ggr (du sa ju själv att de var de sämst prisvärda kablarna som fanns så jämförelsen kanske ändå var rättvis??) det finns roligare saker att lyssna på än kablar..musik t.ex...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  19:52:58  Show Profile Send ekman a Private Message
ta det lugnt...
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/11/15 :  20:09:26  Show Profile Send drgreen a Private Message
mmm lugn som en filbunke...tycker bara att det är mkt spekulationer på detta forum ibland..å det underlättar inte..så har du bra svar på mina frågor så vore det ju kul :-)
det viktigaste är ju att prova saker själv även om lite hjälpfulla hints naturligtvis är välkommna. Det vore roligare att folk skrev -prova den å den kabeln..det har funkat bra för mej-i stället för den å den grejjen lät skit den gången jag hörde den...det får folk att börja tvivla på sina egna omdömmen ( oj den å den säger att min kabel låter skit..då måste jag kanske byta fast jag egentligen tycker att det låter bra just nu...)
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  20:12:02  Show Profile Send ekman a Private Message
vad spekulerade jag om? jag har hört pro9 i min egen anläggning och jag har hört S1 många gånger och likaså s250 nu har jag inte hört dom tillsammans och inte i ditt rum och visst det kanske låter skitbra ihop men det enda jag sa var just att jag rekommenderade dig att testa något annat då JAG inte tycker att harmonic ljudsignatur är ideal för advantage och revel och sen så ligger inte alls hälften av min budget på kablar och även om dom hade gjort det var spelar det för roll???
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  20:13:24  Show Profile Send ekman a Private Message
ett tips också jag tror Transparent skulle funka väldigt fint i den anläggningen det är dock också en spekulation =)
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/11/15 :  20:14:43  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag körde MITerminator3 innan. Dom är inte ens inärheten av kablarna jag kör nu, men det här med kablar är ju mycket tycke och smak =))
//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/11/15 :  20:15:33  Show Profile Send drgreen a Private Message
jag tycker det spelar roll....tydligen du oxå....
självklart kommer jag att testa annat..att testa pro niorna var oxå att testa annat-mot det jag hade tidigare...fast egentligen tycker jag bättre om billigare tweaks..högtalaruppställning t.ex..där även min morsa kan höra tydliga skillnader...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  20:24:28  Show Profile Send ekman a Private Message
både min mor och far hörde skillnad när jag bytte kabel förra gången =)och vad menar du med att jag tycker det spelar roll? jag hade nog kunnat lägga 99% av budgeten på kablar om jag tyckte det var befogat. dvs att det blev så mkt bättre och sen så kan du bara flytta högtalarna så mkt i rummet när dom sen står bra så kommer det ändå låta sådär om du har taskigt kablage...

Edited by - ekman on 2002/11/15 20:31:31
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/11/15 :  21:45:21  Show Profile Send drgreen a Private Message
hehe sånna förläldrar skulle man ha :-)
jag ska testa transparent...tror dole sitter på några...
mja jag tror det är svårt att få mina högtalare att låta dåligt :-)
vi kan väl konstatera då att jag å du inte upplever skillnader av kablar på samma sätt..jag tycker att dom är relativt små men inte obetydliga, du tycker dom är rätt stora...så-klart:-) vad som är riktigt kan bara den enskilda individen avgöra....det jag vände mej mot var att man ( har säkert även jag och merparten av forumdeltagarna gjort) gärna försöker tänka ihop fiktiva system eller anläggningar man har hört vid ngt tillfälle och sedan försöka para ihop dem med ngn utrustning utan egentligen har provat...visst får man spekulera lite men ibland blir det mer av den varan än vad som är nyttigt...jag fick känslan av att du inte hade hört t.ex revel studio med advantage elektroniken så då kanske man ska låta den som faktiskt har det få "make up his own mind" men dina åsikter om harmonic är noterade :-)
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  21:57:37  Show Profile Send ekman a Private Message
klart du ska make up your own mind och jag har faktiskt inte hört revel överhuvudtaget nej ville bara komma med lite tips ju =)
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/11/15 :  22:14:03  Show Profile Send drgreen a Private Message
jo jag förstod att det var i all välmening...du är välkommen att lyssna på revel om du har vägarna förbi:-) (kanske kan jag byta ut harmonic mot supra då :-) :-)
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/15 :  22:15:09  Show Profile Send ekman a Private Message
skulle du verkligen göra det för min skull? =) oj vad trevligt hehe tackar för inbjudan vi får väl se om jag har vägarna förbi någongång
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000