HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Anständigt ljud ur TV:n?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2006/08/06 :  11:07:44  Show Profile Send Munge a Private Message
Har någon förslag på hur jag relativt billigt kan få lite bättre ljud ur min TV (Panasonic TH-42PA50)? Jag är ute efter 2-kanal, och volymen måste kunna styras mha en fjärr. Högtalarna bör vara hyfsat små. Köper jag en beg förstärkare + burkar, eller finns det "hemmabio-kit" för lite pengar (2-3') som är OK? Eller finns det någon variant med aktiva burkar (kanske blir klurigt med volym mha fjärr då)?

Munge

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/08/06 :  11:16:46  Show Profile Send Manga X a Private Message
Köp en liten Philips 3500S.
Det är en liten DVD-receiver med 5 små högtalare samt en aktiv subba som låter bra tydligen.
Den kostar 1990 nu på Onoff såg jag.

Seriöst förslag!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:01:07  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Har ljudutgångarna fast eller variabel nivå? I det senare fallet kan du låta skaffa ett billigt kompakt slutsteg och valfria passiva högtalare och reglera volymen via TV:n.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2006/08/06 :  21:27:25  Show Profile Send Munge a Private Message
Tack för tips! Philipsen verkar ju otroligt prisvärd. Lite fler högtalare än vad jag hade tänkt mig kanske. Ska titta lite mer på den.
Ljudutgången är fast har jag för mig, annars vore ju ett slutsteg en fiffig lösning.

Munge
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000