HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Enbart för njutning...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:15:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Steffo Thörnqvist, som själv, lite roligt, kallar sig för njutningsapostel, har lite sagt

"Om man inte kan uttrycka vad man menar, tvingas man mena det man kan uttrycka."

Sug på den och följ med på en inte helt vanlig resa på detta forum.
Fast som med musik, handlar det om njutning!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:24:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nelson Mandela satt otroligt många år i fängelse.
Han höll livet uppe med tankar om den dagen som skulle komma, då han skulle bli fri och han skulle kunna njuta av livet igen.

Det är han inte ensam om att ha gjort. Hoppet lär vara det sista som överge männinskan.




Pst. Det blir en massa löst snack i början,,, och ni som väntar på Hifi, får nog ta och rulla upp till någonannan forumsdel.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:32:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det krävs inte mycket för att man ska kunna se en ljusning.



Njutning är nåt personligt och kan knappt värderas av andra,,, fast vissa saker brukar dock gemensamt klassas som njutning. Om detta är det, kan bara ni medlemmar avgöra.

Större delen av denna njutning går igenom min 50mm/1.8 - Det finns en anledning varför..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:36:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En skön förhållande vis sval förmiddag stannade jag till, vid vad som skulle kunna benämnas som bakgård, för att stäcka på benen och titta närmare på en omtalad sak.



Även om temperaturen inte hade hunnit stiga till sina normala 30 grader under denna vecka, så märktes det att denna dag skulle bli de andra, men kanske bara i utetemperatur.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:37:27  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Hmmm...

Mycket tegel - har du varit på de brittiska öarna Zalve?

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:38:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Inte sen millenieskiftet tror jag,,, (Eller året efter)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/05 :  22:44:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message

Fanns inte så mycket mer "teaser"bilder, så vi får väl röra oss mot målet.

Även fast vi inte är så långt i från de Brittiska öarna, så är INGA direkt vänskapliga band som knyts. Dock är det LÅNGT från den frostiga relationen som Ö-riket har med Tyskland.



Vi har hamnat i landet som en del beskriver som Europas Japaner.
(Tror inte att det har med kameror att göra,, utan att de alltid ska göra på sitt sätt, speciellt om andra vill göra tvärt om, lite som Ö-riket igen )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/06 :  01:40:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
För att göra det lätt, så kan jag säga att vår allas älskling Per Gessle samlar sånt här. Han köper med sig bubbelvatten från de länder där han har spelningar.

Här behöver vi inte kalla det bubbelvatten,,,utan kan använda det korrekta ordet.


Som Churchill lär ha sagt det.

"Den ska vara torr, kall och gratis"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/06 :  02:01:25  Show Profile Send Stickan a Private Message
Mousserande från Frankrike kanske? Typ skumpa möjligtvis?

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/06 :  02:20:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Visst kan det vara så... Från området där det inte kallas vad det är,, utan just bär områdets namn...




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/06 :  02:31:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
All mystik och prat kring denna dryck,,, bara för att en munk ville bättra på alkoholhalten i nattvardsvinet.





Tillväga gångsättet är det samma idag, som det råkade bli för så där dryga 300 år sen.
Det är huvudsakligen pinot noir och chardonnay som är grunden för Champagne, alltid odlade i Champagnsområdet.

Winston Churchill måste ha varit förtjust i denna dryck, då han har flera citat om den.
"In victory deserve it, in defeat need it!"


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/08/06 :  07:52:59  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Mmmm gott

En o annan champagneprovning i Eperny har man allt varit på

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2006/08/06 07:53:20
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2006/08/06 :  11:26:21  Show Profile Send hal a Private Message
Trevliga bilder
Det gäller att njuta medans man kan och inte hamna i "sedan-bedrägeriet."

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/06 :  11:27:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Visst har vi hamnat i Epernay!!!
Vilka har du besökt då Tobbe ?




Att tillverkar champagne är inte direkt som att sätta en vinsats därhemma!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/08/06 :  11:29:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
Come quickly, I am tasting stars!
-- Dom Perignon, upon discovering champagne.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/06 :  13:55:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ja, enligt sägen så lär Munken Dom Pérignon så (Fast jag antar på franska eller latin)

Dom Pérignon är ett av de STORA namnen av denna dryck. Finns i Moët & Chandon sortiment.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/08/06 :  14:16:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message


/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:58:12  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Har besökt Moet chandon o Castellane.

Men favorit champagnen är Georges Vesselle

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000