HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Äntligen ljud igen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/05 :  12:15:10  Show Profile Send Stickan a Private Message
Har nu äntligen fått ljud hemma igen efter en veckas lång väntan! Mina gamla grejor lämnade äntligen huset för att ge plats åt "nya(beggade) grejor". Numera består förstärkeriet av en Denon AVR-3802 och cd och dvdspeleriet av en Denon DVD-2800mkII.

Denna kombo spelar mycket bra måsta jag säga, är hittills mycket positivt överraskad.
Att dvd`n inte spelar DVD-Audio eller SACD är inget jag saknar, den har heller ingen HDMI-utgång men å andra sidan har jag ingen flat-tv ännu.
Spelare med HDMI samt flat-tv kommer att införskaffas men det dröjer några år till och 2800:an låter så pass bra att jag nog kommer att köra den som cd-spelare i många år framöver.

Det jag kommer att skaffa däremot är ett eller flera slutsteg för att få ytterligare pondus och perspektiv i ljudet.
Är visserligen mycket nöjd med ljudet men med slutsteg tror och hoppas jag att detta blir en anläggning jag kommer att lira på i många många år.
Lade in en tråd tidigare ang Classic 8.0b-slutstegen som verkar otroligt prisvärda men, det verkar inte vara någon här på forumet som vet något om dem.
Är det någon som vet något om dessa eller har tips om några andra prisvärda slutsteg så bara skjut!
Alla förslag emottages med tacksamhet.


Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/05 :  13:30:26  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Vad är det för högtalare då

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/05 :  15:16:47  Show Profile Send Stickan a Private Message
calle jr: ett par diy med Seaselement. Tre-vägs, 10" bas, 5 1/4 mellan-MP 14RCY, 1" diskant-H 535
slutet system 40L.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/05 :  15:34:17  Show Profile Send Stickan a Private Message
Nu har jag kopplat in vinylsvarven också! En gammal Unamco T1 med en Sonus gold blue pickup. Inte direkt det bästa i skivspelarväg alltså, men fan vad gött det låter!!
Blir mer och mer överraskad över hur bra det här låter, därför skall det bli extra roligt att skaffa slutsteg, sen j...ar skall det liras!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/08/05 :  18:25:48  Show Profile Send Manga X a Private Message
Grattis till Denon-riggen!


Mvh Magnus Eriksson som också sitter med Denon-rigg
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/05 :  18:33:41  Show Profile Send ohmega a Private Message
Stickan: Vad för 10-tummare använder du? (jättenyfiken)

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/05 :  19:20:55  Show Profile Send Stickan a Private Message
Thanks Manga X, det låter verkligen bättre än jag trodde efter fyra tidigare försök med surroundrecievrar.

Ohmega:10-tummaren är en:25F-EW. Ett vid det här laget ganska gammalt element.
Köpte dem från Hifikit för tio år sen ung. Var då en utg modell.
Pregade i dem i en "Eltax" låda då de gamla basarna var helt slut.
Lirade bara med dem i två år sedan började "byteskarusellen" som fortfarande håller på!

Lite info:känsl-89db, 30-1500Hz. Hittas på SEAS hemsida(.no) under "vintage" har jag för mig.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/05 :  20:27:41  Show Profile Send ohmega a Private Message
oki-doki..tack Stickan

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/05 :  20:55:00  Show Profile Send Stickan a Private Message
My pleasure ohmega.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000