HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Floyd Landis dopad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/27 :  20:29:45  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Floyd Lands vann Tour de France, och nu verkar det inte bättre än att han var dopad. Det är inte lätt att vara cykelfantast. F_n, snart vågar jag väl inte ge mig ut på landsvägshojen längre, alla tror att man knaprar något.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/07/27 :  21:45:51  Show Profile Send Manga X a Private Message
Oväntat!

1. Han är cyklist.
2. Han är Amerikan.
3. Han är Amerikan.
4. Han är Amerikan.

De är ju VÄRLDENS mest osportsliga IMHO...



Edited by - Manga X on 2006/07/27 21:46:07
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/27 :  22:15:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Manga,
Han är cyklist.
Han är cyklist.
Han är cyklist.
Han är cyklist.

Att inte cykelsporten har tagit tag i detta på allvar förstår jag inte (Eller så har de det, bara att Svensson inte förstår eller hör nåt av det)
Alla vet ju mer eller mindre att (överdrivet nu) halva startfältet är dopat...

Stackars ärliga cyklister,,, de kommer ju aldrig att kunna vinna nåt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/07/27 :  22:27:52  Show Profile
Alla i toppen är ju som sagt dopade, det är dom med bäst doktorer som kan dölja spåren som vinner.
Släpp dopningen fri istället och låt dom droga ihjäl sig.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2006/07/27 :  22:30:34  Show Profile Send Patrik a Private Message
Intresserad av cykling? Tröttnat på dopingen?

http://www.cyklistermotdoping.com/svenska/

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/07/27 :  22:39:48  Show Profile Send Terminator a Private Message
Visst, man kan säga att cyklingen inte tar tag i dopingen men att folk åker fast är väl ett bevis på motsatsen? Eller är jag bara naiv och allt är en stor konspiration och det är sponsorerna som bestämmer vilka som ska åka dit...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/27 :  22:42:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det var 1 cyklist i året Frankrike runt, som har påfunnits varit dopad.
Jag hoppas att det är så, men tvivlar på det.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/07/29 :  12:06:48  Show Profile Send Stickan a Private Message
En har avslöjats men Ullrich, Basso och ett gäng till fick ju inte ens starta p.g.a doping! Tyvärr är det som vanligt pengarna som styr så det är ju lönt att dopa sig, även om man åker fast går det ju att tjäna stora pengar.


Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/07/29 :  17:50:30  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
2. Han är Amerikan.
3. Han är Amerikan.
4. Han är Amerikan.

De är ju VÄRLDENS mest osportsliga IMHO...



Nej, det är italienarna vilket visade sig både i VM och genom fotbollsskandalen i landet. Men amerikanerna kommer kanske sen, dock ska man inte glömma vissa av länderna i Sydamerika...inga nämnda.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/29 :  20:37:23  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hold your horses a bit. Ingen har ännu blivit fälld i utredningen av Ullrich och Basso med flera. De är än så länge inte dömda.
Vi ska nog inte slå oss så mycket för bröstet, Svenska cyklister har ju sagt att de har dopat sig med, när de varit proffscyklister, så det är nog branschen som är sjuk, det har inte så mycket med nationaliteter att göra tror jag.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/07/30 :  16:59:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det stod en artikel i tidningen Vetenskapens Värld för något år sedan om Armstrong hur fantastisk han var och vilka otroliga mätvärden han visade.

Jag tog för givet att han var dopad vilket senare visat sig. Det här var lite kul men dock inte för sporten som sådan.MvhKristofer
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/30 :  17:29:43  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nja, det har inte visat sig att Lance har varit dopad, han är inte fälld i någon instans än. Visst, jag är rätt övertygad om att han var dopad jag med, men det har inte visats ännu, i lagens mening. Det var fasligt vad vi är snabba på att döma folk här? Bara för att pressen gräver upp något, måste det ju inte vara sant, det är väl nästan så att man tror att det inte är sant när de gräver fram något.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/30 :  17:34:48  Show Profile Send f95toli a Private Message
Nja, Armstrong har aldrig blivit fälld för doping och han har ju testats en väldig massa gånger.
Vad gäller Landis så går det inte att säga ännu om han varit dopad. Det finns bevisligen människor som har dessa nivåer av testosteron i kroppen naturligt om de svettas mycket vilket väl inte är helt otroligt att man gör när man cyklar.

Problemet numera är att testmetoderna är så bra att de reagerar på allt som inte är "vanligt" vilket även innebär naturliga (men ovanliga) variationer. Om jag inte minns fel så är det väl någon av de svenska längdskidåkarna i sprint som har en sådan variation (någon hormonnivå?), han blev väl till och med avstängd några veckor innan de insåg att det var naturligt.
Det var också en finsk skidåkare (namn?) som för några år sedan hade väldigt många röda blodkroppar trots att han (då) inte var dopad. Det visade sig ligga i släkten, det gav visserligen en fördel i sport med leder också till en kraftigt förhöjd risk för blodproppar.

För övrigt var Torgny Mogren också alltid dopad. Han har astma och medicinen han använde är dopingklassad (jag använda samma medicin själv), problemet är naturligtvis att ALL sådan medicin är dopingklassad då den utvidgar luftrören vilket ger bättre syreupptagningsförmåga. I Mogrens fall hade han inget val, han behövde medicinen och fick därför dispens.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/07/30 :  19:04:46  Show Profile Send Manga X a Private Message
Armstrongs gamla prover har testats igen med nuvarande teknik och kunskap och de var positiva (d.v.s. han var dopad men det avslöjades inte med dåvarande mätmetoder) har jag för mig.

Reservation för källinformationens korrekthet.



Mvh Magnus Eriksson

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/07/30 :  21:07:55  Show Profile Send Stickan a Private Message
Härligt Manga X, bara po han!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/08/01 :  10:27:24  Show Profile Send Klingan a Private Message
Såg en dokumentär på Discovery om Armstrong. Handlade om hans liv och hur man jämförde hans fysiska kapacitet med en "normal" person. Se den om ni kan den brukar gå repris emellanåt. Man får väl ta det med en nypa salt men man blir fundersam då det finns personer med enorma kapaciteter, tänker på bla. Gunde Svan.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/08/01 :  17:44:52  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tack Magnus. Då mindes jag rätt ändå.Det här stod för någon tid sedan i GP nämligen , dvs när han blev fälld.
Trevligt att läsa från någon med samma efternamn som man själv, dvs Eriksson. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/08/02 :  08:21:38  Show Profile Send Stickan a Private Message
Landis försvar verkar inte hålla. Verkar som om han har haft "konstgjort" testosteron i kroppen.
Detta enligt text-tv i går kväll, då handlar det inte om naturligt höga halter av testosteron utan om doping helt enkelt.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2006/08/02 :  08:48:06  Show Profile Send Patrik a Private Message
För den nyfikne:
http://www.proffsklungan.nu/fullstory.php?id=1154424805&subaction=showfull&template=Headlines
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/aug06/aug02news

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/02 :  19:43:53  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Men hallå, Lance har INTE blivit fälld, visst det är tjafs om att en fransk tidning har hittat gamla prover, och testat igen, men ingens namn fans på proverna, men TIDNINGEN säger att de har kommit över ett dokument så de kan mappa det till Lance. Mycket påståenden, Lance har inte blivit FÄLLD. Så, vakna till här för bövelen. Fälls någon, fair enough, men Lance är inte fälld. Än ska jag säga, men ni kan inte säga att han har varit dopad, eller att han blivit fälld än. Nuff said.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2006/08/03 :  16:30:07  Show Profile Send Magoo a Private Message
Jag har för mig att de preparat Lance tog inte var förbjudna när han tog dem, men att de har blivit förbjudna på senare tid.

comfortably numb
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/08/03 :  21:46:12  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Det smidigaste vore kanske om de undvek att tävla med sina cyklar.

Så fick väl alla som ville dopa sig för att orka cykla till bageriet eller mormor.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/08/05 :  16:12:29  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
f95toli:
quote:
/.../
Det var också en finsk skidåkare (namn?) som för några år sedan hade väldigt många röda blodkroppar trots att han (då) inte var dopad. Det visade sig ligga i släkten, det gav visserligen en fördel i sport med leder också till en kraftigt förhöjd risk för blodproppar.
/.../


Det finns verkligen stora naturliga variationer. Jag är knappast något fysiskt fenomen vad avser idrottslig förmåga. Ändå har jag understundom röda blodkroppar i en sådan mängd att jag inte skulle få starta i ett skidlopp.

Och mycket riktigt - jag fick en blodpropp när jag var strax över 40!

mvh/ Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.86 sekunder. Snitz Forums 2000