HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Oseriösa säljare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/21 :  11:20:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jo, det låter logiskt. Går det att "sänka" en produkt via falska säljesannonser så går det att "hypa" den genom falska köpesannonser.

Det kan ha varit det jag råkade ut för på HiFimagasinet när jag sålde en Copland CD-spelare för några år sedan. Det var väldigt många "Copland CD - Köpes" ett tag så jag bestämde mig för att svara på dem med min CDA266. Jag svarade på ett par annonser, olika mailadresser, men mailen studsade.

Den såldes slutligen till en kille i Skåne.

Finns det fler sätt


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2006/07/21 :  17:59:50  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Detta är ju inget fenomen som bara finns inom HiFi:ns underbara värld. Samma fenomen med kraftigt hypade varor finns bland begagnade bilar, husvagnar, båtar, ja precis överallt. Inte alls konstigt.

Så jag förstår inte varför man ens höjer på ögonbrynet. Om man inte vill se igenom detta och acceptera detta "hypande" så är det väl bara att spamma snubbarna...

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2006/07/22 :  11:28:23  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Det är väl egentligen inte bara problem med säljare utan det finns gott om oseriösa köpare också tycker jag. De senaste fem åren har jag gjort en hel del affärer och det är förvånansvärt ofta folk hör av sig och säger att de köper prylen för att sedan helt gå upp i rök. Att då tvingas tacka nej till övriga intressenter känns lite tråkigt samtidigt som man vill hålla sitt ord, kan ibland vara en svår balansgång.

De flesta såväl köp som försäljningar har dock gått helt smärtfritt.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/08/01 :  09:46:04  Show Profile Send poppen a Private Message
Fråga om du får komma och se på dem ?
Vill han inte sälja dem till dig är det hans problem.
Kvittot måste han ju ha för hemförsäkringen ska gälla.
En sedan kan ju säljaren maila över med bild.
Saknas kvittot ska man inte köpa.

Har blivit blåst av en prick en gång i Ystad som inte löste ut varan som jag skickade på poistförskott. så visdt finns oseriösa köpare. varan skickades sedan hem till mig. Då mäniskan inte löste ut den.

Edited by - poppen on 2006/08/03 12:21:52
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2006/08/03 :  17:11:00  Show Profile Send om.s a Private Message

Det at ikke navnet hans er registrert kan være så enkelt at han bruker kontantkort, verre behøver det ikke være....

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2006/08/03 17:15:48
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000