HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp mig att spåna fram nåt kul!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/11 :  01:04:37  Show Profile Send Fuling a Private Message
Tjillevipp!

Efter en längre tids inaktivitet på hififronten har jag äntligen tagit mig för att göra "klart" anläggningen (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47034&whichpage=1).
Högtalare och slutsteg till topparna har jag redan, och för närvarande håller jag på med aktiva delningsfilter och slutsteg till basarna.

Filtren är 24dB Linkwitz-Riley med J-fetbuffers, basslutstegen någon sorts LM1875-baserade byggsatser från elekctrokit.se.
Det kan säkert komma att låta granska bra, men jag kan inte förneka att det känns lite...billigt.
Några små kretskort med en massa små svarta plastpluppar på, har de där prylarna något existensberättigande i en anläggning baserad på trioder och bredbandare?
Nix. Icke. Så f*n heller...

Jag vill ha glödande rör, tunga järnkärnor och stora kylflänsar!
Prylar med känsla i, apparater som står kvar där man ställer dem och inte ruckas om man råkar koppla in en lite för styv signalkabel.

Det pågående bygget ska väl provköras och utvärderas, men jag vet med mig att sådant där lättviktigt krafs som varken lyser upp eller värmer rummet inte brukar bli långlivat.
Det var ju ett tag sedan jag tog itu med något ordenligt pojekt, så nu behöver jag lite hjälp att spåna fram idéer till något riktigt roligt förstärkeri!
Förstärkare till topparna har jag som sagt redan, men det hindrar väl inte att man bygger nytt ändå?

Några snabba kriterier:

4 kanaler, jag ska som sagt köra biampat.
Aktiv delning (80-100Hz <12dB/okt)
SE klass A, inget annat trams duger.
Integrerat, av plats- och bekvämlighetsskäl vill jag ha allting i en låda med en volymkontroll och möjligtvis en ingångsväljare.

Uteffekten är i stort sett oväsentlig, jag spelar aldrig särskilt högt och enligt min erfarenhet låter mindre förstärkare bättre än större förstärkare.
En watt till topparna och 3-4W till basarna räcker gott.

Några varianter som har bearbetats i huvudet hittills:

1: Rörbaserat delningsfilter + spänningsförstärkare med rör + SE mosfetbuffrar som driver högtalarna.

2: Rör hela vägen, ett slutrör (12B4A kanske?) per kanal till topparna och 2-3 paralellkopplade per kanal till basarna, skräddarsydda utgångstrafos med katodåterkoppling för respektive frekvensområde.

3: Helt transistoriserat, diskret uppbyggt med Jfetar och Mosfetar.
Fortfarande SE klass A rakt igenom.

4: Trioder till topparna och Mosfetar till basarna.

Nu vill jag höra allas åsikter och förslag, inga idéer är för vansinniga! Länkar till sidor med liknande projekt är alltid kul, några direkta scheman anser jag mig inte behöva men inspiration skadar förstås inte!

Roligast vore förstås att bygga separata enheter av det lite mer magnifika slaget, men jag har gått och blivit bekväm av mig och därför vill jag pressa in allting i samma skal så att det inte blir en hel process att knäppa på anläggningen när jag ska lyssna.

Ett femte alternativ som jag faktiskt funderade på i flera sekunder innan jag kom på att det strider mot flera av mina kriterier:
2 st T-ampar, ett aktivt filter för bilbruk och ett 60Ah 12V blybatteri. Tack, men nej tack...
Klass A, annars få´re va´...

Jag kan väl nämna att det lutar en aning åt helrörsvarianten, jag är mest sams med att bygga med rör och framför allt tycker jag att den mekaniska uppbyggnaden är enklare då man varken behöver tillverka kretskort eller bearbeta kylare.
Å andra sidan har jag väldigt goda erfarenheter av simpla Mosfetföljare, får de bara tillräckligt med tomgångsström så kan de låta helt fantastiskt.

Vad tror panelen?





"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/11 :  01:55:34  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
därför vill jag pressa in allting i samma skal så att det inte blir en hel process att knäppa på anläggningen när jag ska lyssna.

Det går ju annars att fixa med reläer..813SE till basarna då,avskaffades dom planerna?Alt1 med rördelning låter som en bra ide.
Sedan en sub som drivs med spänningsförstärkare med rör + SE mosfetbuffrar.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/07/11 :  07:40:09  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Till priset av 1 utgångstrafo
http://www.repsam.se/site/2/?go=produkt&id=709&PHPSESSID=5f15a5c24e070e57537edebbc44fc160
Det brukade stå "optical class A" på Denons förstärkare. Det duger väl? Fjärrkontroll och allt.

Jag bara halvt skojar. Du kan köpa några starka begagnade sandkanaler och koppla in ett par kondensatorer och potentiometrar mellan försteg och slutstegen, och leka delningsfilteroptimerare ett tag istället. Det är mer avkopplande än att konstruera 4 kanaler rörsteg som ska funka med 89dB baslådor.

Det kanske visar sig att 2 kanaler med 6B4G + en spole till varje bashögtalare räcker.


Har du kvar dina FE107E? Jag skulle vilja köpa ett par tror jag.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/11 :  11:42:20  Show Profile Send Fuling a Private Message
Ryssen: Jovisst går det att ordna med reläer, men det råder en viss platsbrist också.
813-projektet blir nog aldrig färdigt, jag ska samla ihop alla komponenter jag skrapat ihop och se om jag kan hitta en köpare på hela rasket istället.

Ronnie: Nja, kommersiella grusförstärkare med fusk-klass A-kretsar känns inte så lockande.
Rent logiskt så känns det ju förstås lite vansinnigt att sikta på att driva baslådor med triodslutsteg på några enstaka watt, men i praktiken funkar det ändå ganska bra (spelar mycket snyggare än billiga transistorsteg med mångdubbla uteffekten), speciellt om man kör med katodåterkoppling runt slutrören.
Just katodåterkopplingen är en viktig bit i sammanhanget, det sänker utimpedansen och stramar upp hela återgivningen påtagligt.
PM:a mig angående 107:orna om du är intresserad.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

ByggareAndy
Member

266 Posts

Posted - 2006/07/11 :  12:34:14  Show Profile Send ByggareAndy a Private Message
Hej, här kommer en länk som snackar gott om de små watt talen och hur man bäst utnyttjar dem. Antagligen har du redan läst artiklarna men det kanske finns andra som är intresserade.

http://www.firstwatt.com/downloads.htm

Annars går det ju alltid att skala om aleph förstärkarna, typ:

http://www.kk-pcb.com/mini-a.html

/Andy

Ingen signatur för tillfället
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/07/11 :  12:40:22  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jajja. Dissa mina fina transistoridéer bara =)

Innan jag började tänka på budget så dök såna här idéer upp (jag begrundade utimpedanser precis som du, även om jag ännu inte har undersökt exakt hur ohyfsat den lille Scanspeaken beter sig impedansmässigt kring resonansfrekvensen):

Drivrör: något som kan producera lite mer spänningssving och effekt än slutrörets galler normalt skulle beordra, med CCS-belastning på drivern, eventuellt med mu-utgång, för att enkelt kunna driva...
6-12dB delningsfilter mellan driver och utgångsrör.

Idéer:
* 4st 6C33S, 1200 ohm belastning.
* 4st 845, 450V/90mA, varsin 2,7 - 3 kohm belastning vid
SMPS-moduler till glödmatningarna
* 4st E130L, ca 150V/140-200mA, med hela primären (400-600 ohm) som katodlast och separata 100V skärmgallerförsörjningar (inte bara lite katodfeedback). Kräver att drivern kan förse lika mycket spänningssving som ligger över primären + förspänningen.

Med lite extra humor kan du beordra din favorit-trafolindare (Fuling Transformers?) att linda bas-stegens trafos speciellt för 0-1000Hz!
Brum brum säger basen! Kanske...

Fick just hem från eBay två roliga digitala LCD-mätare som skulle passa i något av mina imaginära slutsteg :D

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/07/11 :  13:01:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
http://hollowstate.netfirms.com/branches.htm Ett av nyhetsbreven innehåller ett delningsfilter med rör.
Jag skulle kunna tänka mig 6L6 PP till basen och 6L6SE till diskanten.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/11 :  15:29:58  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Idéer:* 4st 6C33S, 1200 ohm belastning.

Tänkte även på dom,de borde ju kunna uppbringa de riktiga bastonerna,varför inte OTL med fyra sådana?Blir ju lite mer plats över då du slipper Utgångrafon.
Eller OTL me 2st 6c41/kanal skall visst ge 6-7w,http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=82789&pagenumber=2

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2006/07/11 15:40:34
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/11 :  17:05:26  Show Profile Send Fuling a Private Message
Oj, här haglar förslagen!
845 och 6C33 går nog bort pga plats, värme, högspänning och pengar!
Dessutom ger de rören ca. 10x mer effekt än jag ämnar göra av med:)

Det där med katodföljare som utgångssteg har jag lurat lite på, det vore ju bra om inte annat till basen men det blir svettigt att åstadkomma drivsteg som klarar biffen. 25% katodåterkoppling räcker nog bra annars, det är en väldig skillnad redan där jämfört med att köra helt utan återkoppling. "Vanlig" återkoppling som går till katoden på föregående steg tänker jag dock inte befatta mig med, det förstör bara.

Just det där med att speciallinda utgångstrafos kan bli lite intressant, jag har fuskat lite på det området förr och jag tror nog att jag skulle kunna få till det riktigt skapligt nu när varje trafo inte behöver täcka hela frekvensomfånget.
Det här projektet ligger en bit fram i tiden, men det skulle ju inte skada att sätta igång och linda trafos ganska snart.
Det vore ju en bra idé att provköra de olika byggblocken för sig innan man knökar ihop allting i en låda...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/07/11 :  22:05:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message

Nått sånt här kanske? Enkelt. SE. Triod kurvor. Lättbyggt.Minimalt.Inga kondingar i signalvägen. Underbara järn.
Känner du att 20 volt och 100 watt i förluster är att ta i så tror jag att 12 volt och ca 20 - 30 watt förluster kan funka fint.

Edited by - Circlomanen on 2006/07/11 22:07:40
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/11 :  22:49:50  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
"Vanlig" återkoppling som går till katoden på föregående steg tänker jag dock inte befatta mig med, det förstör bara.

Jaså,det nu då oxå,jag som just gjort planer för sådant.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51918 var det sån återkoppling du menade?Vad är bra då,egen lindning på primären?Då måste man ju ha en special trafo.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/11 :  23:25:55  Show Profile Send Fuling a Private Message
Sådan återkoppling som visas på Ryssens scheman är den sorten jag vill undvika. Förstår inte varför man ska blanda in ingångsröret i återkopplingsslingan när det är slutröret som (eventuellt) behöver piffas till lite?
Katodåterkoppling åstadkommer man genom att koppla en del av primärlindningen (eller sekundärlindningen, eller för den delen lite av båda) mellan katod och jord.
Lite förenklat kan man säga att slutröret då delvis jobbar som katodfljare, och det syns på utgångsimpedans och distortion.

Circlo: Jag hade faktiskt vaga planer på trafokopplade mosfetsteg, mest bara för att det vore roligt och udda. Dock inte med effekt J-fetar, eftersom dessa är gjorda av unobtanium...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/14 :  03:23:32  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag har funderat, fuderat lite till, rotat i skrotförråden och sedan funderat ytterligare lite till. Resultat: Totalt blankt i skallen.
Hade jag haft gott om pengar och inte varit så grymt lat så vore det en smal sak att smälla ihop ett fyrkanals kvalitetsförstärkeri med passande aktivt delningsfilter, men nu är jag som sagt lat...

Ett vettigt sätt att börja hela Projekt Biamping vore kanske att bygga någons sorts prototypanläggning och med hjälp av den fastställa vilka krav som egentligen ställs på delningsfiltret (det är främst den biten jag är lite nervig över, förstärkare begriper jag mig på bättre).
Inspirerad av en polares tester med jättebilliga chipförstärkare från Elektrokit (2x10W, enkel matningsspänning, så primitivt det bara kan bli) beställde jag nyss två exemplar av ovan nämnda, samt ett nätdelskort till mitt kommande prototypfilter.
(Jag vet att jag har skrivit en massa nedlåtande saker om chipförstärkare, men kom ihåg att detta bara handlar om en plattform för att utveckla delningsfiltret).
Den största anledningen till att jag köper halvfabrikatsslutsteg är förstås att jag är lat, det är så otroligt bekvämt att bygga saker på färdigetsade kretskort...

Med fyra identiska förstärkarkanaler tillgängliga i en och samma låda (på samma spånskivebit snarare) blir det nog lite enklare att kalibrera delningsfiltret än om man ska joxa med en massa rörslutsteg med okänd förstärkning.

Filterprototypen har jag tänkt bygga upp på experimentkort, ett antal opamp-baserade buffers och tomma IC-hållare där jag sen ska montera små utbytbara moduler med olika RC-kombinationer för att hitta rätt frekvens och branthet.
Det kommer att gå åt en del pengar och arbete, men det känns som att det kan vara värt det för att få till en bra delning.
När (om) jag kommer dit jag vill med filtret så ska det byggas en "skarp" version med högkvalitativa komponenter senare, samt förstås en uppsättning passande slutsteg.
Helst integrerat, som jag nämnt tidigare.
Nu ska jag inte gå händelserna i förväg, först ska Electrokit och Posten gå sin gilla gång så att jag får hem "leksaksslutstegen"...




"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/07/14 :  04:20:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Rörfilter finns ju på Tubecad! Det är inte så besvärligt.
http://www.tubecad.com/articles_2001/Tube-Based_Crossovers/Tube-Based_Crossovers.pdf
Jag har filterberäkningsprogrammet som fanns (finns?) där som freeware, det kan jag maila om du vill.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/14 :  11:26:11  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Jag har filterberäkningsprogrammet som fanns (finns?) där som freeware, det kan jag maila om du vill.

Jag tar gärna en kopia om jag får.
temsa@beta.telenordia.se

quote:
Hade jag haft gott om pengar och

Går ju att köpa lite åt gången -måste det med min ekonomi- varför göra brådska,min"stereo" är planerad "färdig" om några år.

quote:
Jag vet att jag har skrivit en massa nedlåtande saker om chipförstärkare, men kom ihåg att detta bara handlar om en plattform för att utveckla delningsfiltret).

Det hoppas jag.

quote:
Filterprototypen har jag tänkt bygga upp på experimentkort, ett antal opamp-baserade buffers och tomma IC-hållare där jag sen ska montera små utbytbara moduler med olika RC-kombinationer för att hitta rätt frekvens och branthet.


Gjorde själv ett delningsfilter ungefär som Bernts förslag 7-8 år sedan,bytte säkert RC en 5-6 ggr innandet blev rätt.Nog enklare som du beskriver.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2006/07/14 11:37:31
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/14 :  11:26:25  Show Profile Send Fuling a Private Message
Tack Bernt, jag har sett den där artikeln förr men hittade den inte när jag sökte nyligen!
Det enda jag är lite lömsk på när det gäller rörfilter är om de där dioderna verkligen klarar att skydda katoderna under uppstart.
Ett alternativ är förstås någon sorts reläbaserad fördröjning av högspänningarna, det borde inte vara så svårt att åstadkomma när det bara handlar om +-100V.
Får kika närmare på det där när jag har provat mig fram till vad för sorts filter jag behöver.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/14 :  11:47:33  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Om du vill kan jag scanna artikeln från "Audio antology" som jag byggde efter,och maila den.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/07/14 :  17:30:39  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Varför inte 4 st mini Aleph i en låda? Låter suveränt, billigt, lättbyggt (nåja förhållandevis) kan väl nästan hardwiras.

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/14 :  17:58:51  Show Profile Send Fuling a Private Message
Mini-Alephar är ett fullt tänkbart förslag, jag har byggt några olika genom åren och de låter mycket bra.
Ska jag bygga nya så blir det nog att beställa kretskort från den där killen i Kroatien.
Kanske rentav Mini-A till topparna och A3 eller A5 till basarnamed då blir det en hel del värme som ska bort. Det visar sig vad det blir, först ska jag mecka ihop ett delningfilter.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/14 :  18:03:20  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Ska jag bygga nya så blir det nog att beställa kretskort från den där killen i Kroatien.

De gjorde kort på Diyaudio alldeles nu på Smd o vanliga,kanske har några över,i fall du ska bygga Aleph.Bara ett tips.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/07/14 :  20:30:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ryssen har mail.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/07/14 :  21:30:41  Show Profile Send Resonans a Private Message
quote:
Det pågående bygget ska väl provköras och utvärderas, men jag vet med mig att sådant där lättviktigt krafs som varken lyser upp eller värmer rummet inte brukar bli långlivat.



Helt rätt! Jag gillar ditt resonemang Fuling, skarpt..!

...music is the best...
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/15 :  23:21:20  Show Profile Send Fuling a Private Message
Nu är komponenterna till prototypfiltret beställda, det blev långt ifrån gratis men jag hoppas det blir värt pengarna.
1%-iga polypropkondingar till filtersektionerna (första uppsättningen, ska som sagt experimentera med olika delningar senare),
NE5532 till buffertarna och ett antal IC-hållare och komponentadaptrar till de utbytbara filtersektionerna.
Ett experimentkort att bygga allting på köpte jag också, den enda vettiga varianten jag kunde hitta kostade 150:-...

Nu hoppas jag att allting kommer till veckan så att jag får sätta igång! Det blir många timmars givande (?) lödövning det här, samt lite plåtarbete.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/15 :  23:38:05  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
NE5532 till buffertarna

Är dom permanenta eller bara till prototypen.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/07/16 :  00:08:23  Show Profile Send Fuling a Private Message
Bara till prototypen!
Möjligtvis att jag av bekvämlighetsskäl skulle kunna tänka mig att använda opampar (av skaplig kvalitet då) till bassektionerna, men till högpassdelen blir det diskreta J-fet SE-buffrar eller rör
(har lite idéer om hur man skulle kunna använda rör utan att behöva ta till negativ matning, det innefattar drosslar i katodkretsarna.)

Ryssen: Jag sitter förresten och skissar på hur man på enklaste sätt parar ihop lågspänningsrör och Mosfetar. Jag kikade på diyaudio.com och blev inspirerad. Det SKA gå att få till på något bra sätt, men jag tror inte att ECC86:or ensamma klarar av att driva effektFET:ar.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2006/07/16 :  00:13:39  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
men jag tror inte att ECC86:or ensamma klarar av att driva effektFET:ar.

Nej,det nämdes Ecc86 och en CF av något slag,få se vad de kommer på,
min kunskap sinar vid detta läge.men jag vill ju ha in så många CCS som möjligt.Och LED bias om möjligt.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000