Fick detta mail från en kompis. Någon som kan hjälpa till? Jag har noll koll. Han har redan ett Rega/QLN system till musiklyssning så med disco menas DISCO.
Hej, Mina Jamo 230 Power discohögtalare har gått sönder och jag behöver nya discohögtalare i källaren. Jag driver med NAD 3240PE. Vad tror du om dessa:
Har inte lyssnat på just denna Cerwin Vega, men min erfarenhet av märket är att det är bas, bas och mer bas, kvantitet snarare än kvalitet då alltså. Och inte mycket till mellanregister, diskant, soundstage etc.
Alltså kanske just vad han är ute efter till ett lågt pris!
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Jag hade byggt en basdipol och satt i taket. Det gör att Det blir ett otroligt fysiskt drag i kavajen och att det blir utsläckning några meter utanför dvs man kan konversera i en nästan normal samtalston i utsläckningsfältet som blir. När du bygger stora dipoler med ca 20st 10" så spelar inte kvaliten på membranen så stor roll eftersom de knappt rör sig. Lycka till.