| Author |
Topic  |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 17:59:34
|
Hej
1. Är det någon som lysnat till Thorens reference eller prestige ? hur lät det?
2. Har alltid gillat Quad utan att ha lyssnat (inte så smart ), det enda det skrivs om i H&M är ju MartinLogan. Har fått för mig att elektrostater låter varmt, men inte passar så bra till Rockmusik stämmer det? Villka butiker säljer Quad? |
|
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 09:45:53
|
1. Nej, men Reference ser cool ut! 2. Jag tror Quad marknadsförs av Opus3 i Sverige. Du kan nog hitta ett telefonnummer på deras, Opus3, hemsida. http://www.opus3records.com/ |
 |
|
|
svensson
många inlägg är det....

484 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 10:37:28
|
Finns ingen telnummer på Opus3 sidan tyvärr, men det är Jan -Erik som tar in QUAD i Sverige. Firma Ljudinspelning heter firman och finns i Järfälla. Tel: 08-580 186 86 |
Det börja tidigt, så tidigt jag minns.... |
 |
|
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:28:46
|
Quads äldre grejor har ett mörk-klart ljud. Jag gillar det. ESL funkar bra till rock musik. Mycket bra tom, om du inte är ute efter att få lägenheten att gunga dvs. Då passar dynamiska bättre. Rekommenderar elektronik från 66-606 förstärkaren och framåt. Även äldre Quad grejor har sin charm. Speciellt 34 och 44 förstegen och fm4 radion som är 'drop dead gorgeous' om man gillar retro looken. Quad är ju Quad som man säger.
To Quad, or not to Quad, that is the question...
För övrigt gör Quad världens idag finaste högtalare, ESL988 och 989 .
|
Herr_Engel:#hififorum@quakenet |
 |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 17:45:02
|
quote: Originally posted by jatttelite
Hej Måste visa bild också
1. Är det någon som lysnat till Thorens reference eller prestige ? hur lät det?
2. Har alltid gillat Quad utan att ha lyssnat (inte så smart ), det enda det skrivs om i H&M är ju MartinLogan. Har fått för mig att elektrostater låter varmt, men inte passar så bra till Rockmusik stämmer det? Villka butiker säljer Quad?
![]() |
 |
|
| |
Topic  |
|