HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som lyssnat på Jubilum 25 än??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/10 :  12:18:05  Show Profile Send David A a Private Message
Det brinner av habegär efter ett par 25or. Har dock bara läst om dom än så länge. Är det någon här som hunnit lyssna på dom under bra förhållanden än? Undrar just hur pass mycket bättre än mina 1.3se dom är.

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/11/10 :  12:25:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

(tomten, )

nu ska du inte handla nå mer.
snart JUL, det vet vi vad det
innebär.. seså, krama dina 1.3
en gång till nu.

jaja, jag väntar..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/10 :  12:50:38  Show Profile Send David A a Private Message
Skulle jag lyckas övertala tomten att ge mig ett par sådana, så skulle han få gratis glögg året om!
Skulle bli bra tomt i presentkassan om man gick och köpte sig ett par sådana nu, man får väl informera släkten om att det blir en paketfri jul.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/11/10 :  14:46:29  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Kostar de över 30 000:- ?
Och vad kan man få i inbyte
för ett par 1.3 ? över 10 000:- väl

fräsigt, men är det nån butik som har
dessa inne då?

ÄR de bättre?

kanske finns på audioreview nu, recensioner..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/11/10 :  15:06:07  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
På Arken-mässan lät det inget vidare.
Ljudet ville inte släppa från högtalarna
var vi än ställde oss.
Men det berodde förmodligen på andra orsaker än högtalarna.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/11/10 :  19:17:41  Show Profile Send n00b a Private Message
Om han köper skall jag med göra det !!!

"min pappa är starkare än din pappa" =))))))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Robert
Starting Member

34 Posts

Posted - 2002/11/10 :  19:33:25  Show Profile Send Robert a Private Message
Jag tyckte nog dom lät rätt ok på Arkenmässan men jag var hos Anders på Hifi-stället här i Gbg och lyssnadepå 25:an och blev mycket imponerad.Var där i går och lyssnade på 1.3se och blev inte riktigt övertygad men så sett så var anläggningen kall och högtalarna inte inspelade enl. Anders...vaffö gör han så...
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/10 :  20:18:43  Show Profile Send David A a Private Message
Ja, för att 1.3se ska komma till sin rätt MÅSTE dom vara inspelade. Den stora frågan är hur 25orna låter inspelade, han lär väl knappast hunnit spela in dom än, har ju just kommit ut i butik.
Vad körde han dom med för kringutrustning??
Kom gärna med mer rapporter om 1.3se/special 25!
Jag ska nog banne mig köpa ett par, kruxet är bara om dom går att få i rosewood. Ljusa träslag går inte hem hos mig
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/10 :  20:21:28  Show Profile Send David A a Private Message
quote:
Originally posted by n00b

Om han köper skall jag med göra det !!!

"min pappa är starkare än din pappa" =))))))

//jonas

Ska vi tävla om vem som köper ett par först?
Vore det inte för det jäkla badrummet som ska renoveras skulle jag nog redan köpt ett par, skit oxå
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/11/10 :  20:26:24  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
David,

Skall du uppgradera...vad sa du att priset är för Jubileumsmodellen?

Hur funkar Tacten förresten, har du tweakat till ljudet som du vill ha det? Du kanske kan justera fram Wadia-ljudet från din TacT

Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/10 :  20:50:06  Show Profile Send David A a Private Message
Mikael:
Jag har för mig att dom skulle kosta 39900:- Vet dock inte själv hur dom låter än.
Jag har inte riktigt hunnit bli 100% vän med ljudet efter kompensationen än. Möjligheterna är ju som sagt enorma. Det finns inget på marknaden idag som ger större före/efter skillnad än den här prylen! Jag har ett par kurvor som jag växlar lite mellan. Jag försöker för tillfället att optimera placering och delningsfrekvenser innan mätning för att hitta en kurva som inte har alltför stora svackor. Det har visat sig kunnat ge elaka bieffekter efter kompensation. Men roligt har jag!
Har Krell försteget kommit till användning än då?
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/11/10 :  21:17:09  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Ja på sätt å vis kom det till användning vid nya affärer ...har varken Krellen eller Wadian i min ägo längre, har lagt ned mitt andrasystem tills vidare. Fast det skulle vara fint med ett system med Dynaudio Jubileum 25 eller Faber Guarneri men det är skjutet på framtiden.

ps
Är Jubileumsmodellen en så kallad limited edition som bara säljs i år eller kommer den att finnas kvar i sortimentet?
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/10 :  21:21:21  Show Profile Send ekman a Private Message
vad jag har hört så är den limited...

jag har ju haft fel förut dock =)
Go to Top of Page

oxtragon
Member

73 Posts

Posted - 2002/11/10 :  22:30:12  Show Profile Send oxtragon a Private Message
Det är begränsad upplaga men har dock inga uppgifter om antal. Har pratat med Tonkraft och de sa att de endast finns att få i masur-björk. Tyckte de lät bra mycket bättre än 1.3SE och är också bra sugen på ett par :) Kanske inte att föredra om man bor i liten lägenhet för de var rätt stora plus att de bör stå en bra bit ut från vägg för att låta riktigt bra. Finns att provlyssna hos Reference Audio på Götgatan.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/10 :  23:05:32  Show Profile Send David A a Private Message
Mikael:
HAr du gjort dig av med Wadian??
Blev det DCS som blev ersättare eller?
Go to Top of Page

Henrik
Member

54 Posts

Posted - 2002/11/11 :  14:07:24  Show Profile Send Henrik a Private Message
Jag har lyssnat på dem under ordnade former. Jag tyckte de lät mycket trevligt med väldigt bra släpp från högtalarna. På det hela taget kändes de lite mer rafinerade än 1.3se (som jag tyvär inte hade i närheten för en direkt jämförelse). Speciellt i basområdet och yttersta diskanten kändes mer "rätt" än någonsin.

Det känns i alla fall som om den förmedlar musiken med än mindre ansträngning än 1.3SE:n, kanske på grund av det lite större baselementet och större kabinettet. Mellanregistret är nästan magiskt, och placeringen i det närmaste holografisk.

Självklart kan inte högtalaren prestera riktigt ren djupbas , men det är ändå facinerande hur djupt och rent den spelar trots att det är en liten reflexkonstruktion. Vid några tillfällen kändes det som om basen riktigt "greppade tag" i rummet så att man nästan trodde att golvplankorna skulle skallra loss under fötterna.

Nu är ju inte jag någon expert på högtalare i just den prisklassen, men jag tyckte det lät helt OK för pengarna! Om konjukturen vänder och jag får tid att bygga klart lyssningsrummet så kan det tänkas att jag investerar i ett par, men just nu är det andra prioriteringar som gäller för min plånbok...

Henrik

This message is the official oppinion of the voices in my head.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/11/11 :  14:21:16  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Skulle gissa på att anledningen till att ljudet inte släppte på Arken-mässan var en för klen förstärkare.
Eller så var det en konstig inspelning.
Man ska givetvis inte fälla ett omdöme efter ett enda lyssningstillfälle och då särskilt inte på mässor.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/11/13 :  18:25:56  Show Profile Send David A a Private Message
Arrg! Det verkar helt omöjligt att få 25orna i någon annan färg än den ljusa varianten. Och nu har tydligen Hifi&Musik dom inne för test. Får dom toppbetyg kanske den begränsade försäljningen måste utökas I början skulle det ju inte gå att få 1.3se i annan färg heller, men det lyckades jag få med lite tjat ändå. Men jag vill ju ha NU!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000