HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Elpriser
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:47:33  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vi har haft bundet senaste året till ca:35 öre kwh:en
Nu är det dax för ett nytt avtal,och då är det uppe i 45 öre
Har kollat runt hos alla el-leverantörer och funnit att det skilljer knappt någonting mellan dom
Vad är det här för sabla kartellbildning?
Får det verkligen gå till så här?
Usch va sne jag blir.
Det var bättre förr

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/05/17 :  21:00:05  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det är ju så att alla elleverantörer köper el på samma nordiska börs (Nordpool) så det enda som skiljer mellan dem är hur mycket vinstmarginal de lägger på, i praktiken blir alltså skillnaden rätt liten.

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/05/17 :  21:01:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Reel, vänta och bind, lägst elpris brukar infalla i Juni.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/17 :  21:07:14  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jo jag är bekant med nordpool,(kartellen)
Det som gör mig arg är varför jag inte kan få köpa min el direkt från leverantören utan att mätta en massa andra munnar,som det var innan dom släppt marknaden fri.
Skulle ju bli bättre med en avreglerad marknad,men idag vet vi bättre.
Nä nu är det ved som gäller här nästa vinter,å nästa vinter,å nästa vinter, å näst...

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/17 :  21:08:52  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
PG: Vårat avtal löper tom juni så det borde funka då, jag är inte så hemma på detta utan det brukar vara hustrun som har koll på detta.
Tack för tipset!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000