| Author |
Topic  |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:02:34
|
Är så att jag har sålt ett Primare P30 till en kille och när jag skickade iväg den så funkade den, men nu när killen fått den så har han fått problem, han säger att knärter till när man byter källa och när man höjer volymen.
Nån som har nån anning om vad det kan vara för fel, funkade ju fel fritt hemma hos mej. Jag har kört med Primare´s A30.2, A30.5 och V20 med avance högtalare.
han kör med ZaPsoulute(om det stavas så) och nån Sony DVD.
Hjälp mig! Vad har han för fel, är det min P30 eller vad?
Mvh Rickard W, Umeå |
|
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:10:50
|
| Det är nog hans stärkare som felet ligger i. |
 |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:17:41
|
Han hade en den och en gammal rotel, det uppstod samma fel på båda men när han kopplar in sin gamla försteg så blir det bra igen. Han säger också att det är väldigt högt brus vilket jag inte upplevt!
Jag är då som ett frågetecken när det gäller sånt här.
Mvh Rickard W |
 |
|
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:19:12
|
| dålig ström kanske? |
Herr_Engel:#hififorum@quakenet |
 |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:22:52
|
| Kan det bli så då eller?? Borde inte det då bli så då på hans andra prylar?? |
 |
|
|
svensson
många inlägg är det....

484 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:23:54
|
| Låter som om han ångrat sig helt enkelt... |
Det börja tidigt, så tidigt jag minns.... |
 |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2002/11/09 : 18:42:13
|
Det vore väl Otrevligt!.  |
 |
|
|
skärlock
Starting Member
49 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 15:41:40
|
Det är jag som är HAN!
Har inte ångrat mig, men det hörs de facto missljud från högtalarna när jag byter ingångskälla. Även volymkontrollen har get oljud i högtalarna. Har kopplat med både balanserade och obalanserade kablar(även olika kablar) och samma sak hörs. Har tagit ström till slutsteg och försteg från samma uttag och olika uttag. Har labbat fram och tillbaka men detta problem finns alltid där. Pratade med Gösta i helgen och testade lite mer enligt hans instruktioner, med samma resultat. Gösta skulle snacka med dem på Primare om detta och höra om de kände till felet.
Som du skriver Rickard så upplever jag även en hög brusnivå med både balanserade och obalanserade kopplingar, även detta "fel" uppstår inte med mitt gamla försteg.
Det är inte fel på slutstegen, de funkar alldeles utmärkt med mitt gamla försteg.´
Att det skulle vara "dålig ström" tycker jag låter som struntprat.
Jag hör av mig till dig Rickard inom kort! Får se om Gösta lyckas luska ut någonting.
/Daniel |
 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 17:35:20
|
Påminner starkt om ett fel jag hade i ett försteg från Arcam en gång i tiden. Den fick skickas tillbaka till England för repararation. Var borta i flera månader. Hoppas jag inte förstört dagen för dig. |
 |
|
| |
Topic  |
|