Author |
Topic |
|
kebarb
Member
240 Posts |
Posted - 2006/05/04 : 00:35:04
|
Jag har tittat på marknaden för Kina spelare och skulle vilja veta vilka egenheter respektive modell dras med samt vilken som är mest prisvärd och välfungerande.
Spelar dom CD-R, är dom kinkiga på skivor? Bra eller dålig fjärr? Hur är ljudet? Hur är byggkvalitet släde/mekanism?
Intressanta modeller: (kom gärna med tips)
Lua Apassionato Xindak SCD2 Original A8T
CDn skall köras med Ice steg och Xindak rörförsteg. |
Edited by - kebarb on 2006/05/04 00:37:22 |
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2006/05/04 : 06:08:21
|
Jag har haft en Esound som jag var mycket nöjd med. Dessutom tycker jag att du skall titta på lite extra på Opera som du kan köpa här i Sverige utan att ta risker och imoprtera själv. Opera är ett bra märke. |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2006/05/04 : 08:00:34
|
Jag håller med Dan. Titta och framför allt LYSSNA på de olika spelarna från Opera Audio. Finns i olika prislägen.
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
johmi
Member
215 Posts |
Posted - 2006/05/04 : 15:49:48
|
Varför inte testa en Music Hall cd25.2. Det är en spelare som presterar ett väldigt bra ljud.
/Mikael |
Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio |
|
|
Egill
Member
376 Posts |
Posted - 2006/05/04 : 16:55:32
|
Xindaken tillverkas nog inte längre, eftersom den hade sonydrivverk, så hade den problem med vissa kopieringsskyddade skivor (men inte med brända kopior av samma skivor!!). Jag har A8t och är mycket nöjd med den, särskilt efter jag bytt ut rören till ett par bättre NOS. Den läser cdr utan problem, men jag tror jag hade problem med en cdrw som jag testade med. Tyvärr är strömknappen på baksidan vilket är lite bökigt och tecknen på knapparna svåra att se, men detta är fixat på den nya varianten av A8t (den med blått diodljus på framsidan). Fjärren är en tung, relativt smal aluminiumsak-helt ok. En sak är inte bra; om man skruvar av och på locket flera gånger kommer det aluminiumflagor ner inuti spelaren. Jag har löst det genom att limma små plastkupor kring varje skruvhål inuti så att ev. flagor åker ner i dessa. Luan verkar vara klassen högre än a8t, om man bara ser på vad som finns inuti spelaren och priset, men jag har aldrig jämfört dem trots att Per bara bor några hundratals meter bort. |
Vituð ér enn, eða hvað? |
|
|
zod
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2006/05/04 : 21:27:48
|
Xindak Muse Deluxe 1.0 kanske vore något. Ganska ny cd med både rör och transistorutgångar. Den har även balancerat ut. Måste kika lite och se vilken cd-transport den använder, förhoppningsvis är det Philips VAM12 eller liknande.
Bild:
/H |
Edited by - zod on 2006/05/04 21:34:18 |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2006/05/05 : 19:55:57
|
Egill, vad köpte du för rör till din A8T? Var och vad kostade de? blev det stor skillnad? vad blev bättre tycker du? |
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
|
Egill
Member
376 Posts |
Posted - 2006/05/08 : 10:39:10
|
Telefunkenrör köpte jag och det jag regerade på direkt var att mellanregister blev mer framträdande och ljudet blev mer upplöst. Jag köpte dem av Niro här på forumet, kolla med honom för pris.
|
Vituð ér enn, eða hvað? |
|
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2006/05/08 : 15:12:47
|
Jag har inte hört xindaken men väl de övriga två. Imho så spelar luan i en klart högre division. Den spelar väldigt naturligt och upplöst och har ändå rörens mjukhet och häng i tonerna. |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2006/05/09 : 14:53:06
|
Ok, tack Egill |
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
|
Henrik Nilsson
Member
455 Posts |
Posted - 2006/05/09 : 17:41:25
|
Har en Original A8T i den nya versionen med power knapp på framsidan och blått ljus och är ruggigt nöjd med den, hade en Camridge Azur 640C innan och det var som natt och dag. Rekomenderas att lyssnas på!
Lycka till.
MVH Henrik. |
Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs |
|
|
|
Topic |
|