HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken CD är att föredra? Kina spelare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2006/05/04 :  00:35:04  Show Profile Send kebarb a Private Message
Jag har tittat på marknaden för Kina spelare och
skulle vilja veta vilka egenheter respektive modell
dras med samt vilken som är mest prisvärd och
välfungerande.

Spelar dom CD-R, är dom kinkiga på skivor?
Bra eller dålig fjärr?
Hur är ljudet?
Hur är byggkvalitet släde/mekanism?

Intressanta modeller: (kom gärna med tips)

Lua Apassionato
Xindak SCD2
Original A8T

CDn skall köras med Ice steg och Xindak rörförsteg.

Edited by - kebarb on 2006/05/04 00:37:22

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2006/05/04 :  06:08:21  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag har haft en Esound som jag var mycket nöjd med. Dessutom tycker jag att du skall titta på lite extra på Opera som du kan köpa här i Sverige utan att ta risker och imoprtera själv. Opera är ett bra märke.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/05/04 :  08:00:34  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag håller med Dan. Titta och framför allt LYSSNA på de olika spelarna från Opera Audio. Finns i olika prislägen.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2006/05/04 :  15:49:48  Show Profile Send johmi a Private Message
Varför inte testa en Music Hall cd25.2. Det är en spelare som presterar ett väldigt bra ljud.

/Mikael

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/05/04 :  16:55:32  Show Profile Send Egill a Private Message
Xindaken tillverkas nog inte längre, eftersom den hade sonydrivverk, så hade den problem med vissa kopieringsskyddade skivor (men inte med brända kopior av samma skivor!!). Jag har A8t och är mycket nöjd med den, särskilt efter jag bytt ut rören till ett par bättre NOS. Den läser cdr utan problem, men jag tror jag hade problem med en cdrw som jag testade med. Tyvärr är strömknappen på baksidan vilket är lite bökigt och tecknen på knapparna svåra att se, men detta är fixat på den nya varianten av A8t (den med blått diodljus på framsidan). Fjärren är en tung, relativt smal aluminiumsak-helt ok. En sak är inte bra; om man skruvar av och på locket flera gånger kommer det aluminiumflagor ner inuti spelaren. Jag har löst det genom att limma små plastkupor kring varje skruvhål inuti så att ev. flagor åker ner i dessa. Luan verkar vara klassen högre än a8t, om man bara ser på vad som finns inuti spelaren och priset, men jag har aldrig jämfört dem trots att Per bara bor några hundratals meter bort.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

zod
Starting Member

36 Posts

Posted - 2006/05/04 :  21:27:48  Show Profile Send zod a Private Message
Xindak Muse Deluxe 1.0 kanske vore något. Ganska ny cd med både rör och transistorutgångar. Den har även balancerat ut. Måste kika lite och se vilken cd-transport den använder, förhoppningsvis är det Philips VAM12 eller liknande.

Bild:


/H

Edited by - zod on 2006/05/04 21:34:18
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/05/05 :  19:55:57  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Egill, vad köpte du för rör till din A8T? Var och vad kostade de? blev det stor skillnad? vad blev bättre tycker du?

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/05/08 :  10:39:10  Show Profile Send Egill a Private Message
Telefunkenrör köpte jag och det jag regerade på direkt var att mellanregister blev mer framträdande och ljudet blev mer upplöst. Jag köpte dem av Niro här på forumet, kolla med honom för pris.


Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/05/08 :  15:12:47  Show Profile Send kris69 a Private Message
Jag har inte hört xindaken men väl de övriga två. Imho så spelar luan i en klart högre division. Den spelar väldigt naturligt och upplöst och har ändå rörens mjukhet och häng i tonerna.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/05/09 :  14:53:06  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Ok, tack Egill

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/05/09 :  17:41:25  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Har en Original A8T i den nya versionen med power knapp på framsidan och blått ljus och är ruggigt nöjd med den, hade en Camridge Azur 640C innan och det var som natt och dag. Rekomenderas att lyssnas på!

Lycka till.

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000