HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssningintryck med Furutech Rhodium nätkontakter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/05/02 :  09:54:03  Show Profile Send CC a Private Message
"Alltså - kontakteringen viktigare än kabeln för starkström "

- Lite utav den känslan har jag åsso fått genom åren... Men det föringar inte kabelns vikt i sammanhanget! Men jag tror det mer handlar om materialval plus uppbyggnad än mängden koppar...
Men det är de erfarenheterna som jag hittils dragit till mig och behöver inte vara var mans sanning!


"kan nån meter grövre kabel precis innan apparaterna förändra ljudbilden? Känns ologiskt "

- Håller med till fullo! Men trots att jag dragit dedikerad ledning till anläggingen så gör det skillnad mellan olika nätkablar o dess terminering den sista metern hemma hos mig. Hade det bara handlat om att dra fram en skärmad nätkabel med "tillräcklig" diameter så kanske jag kunde begripa det logiska. Men tyvärr, många DIY nätkablar har passerat samt en del köpevarianter och trots att uppbyggnad varit likartad på en del utav dem så har skillnader förelegat!
Finns mycket mellan himmel & jord som jag inte begriper...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/05/02 :  09:58:24  Show Profile Send CC a Private Message
Får tillägga att jag tycker personligen att det är mycket lättare idag att testa ut nätkablar efter att jag dragit dedikerad strömkabel (dubbelskärmad 2.5:a) till stereon än innan. Tidigare så var resultaten mycket mer förvirrande... Eller så har jag kanske förbättrat anläggning o akustik generellt mer sedan dess? ;-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/02 :  11:03:24  Show Profile Send mayro a Private Message


vemsom

Så det kan bli... "jasägarna"


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/05/02 :  14:15:28  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
cc,

Det verkar klart mer logiskt för mig om kabeln också om kabeln fram är säkerställd :-)

Själv drar jag 2,5 kvadrat till alla uttag numera, fast det inte alls behövs (men jag kan ju säkra om till 16A var jag vill sedan).

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000