Author |
Topic |
|
ockham
Member
395 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 21:55:25
|
Jag ska till malmö i veckan, får kanske en eftermiddag med egen tid. Finns det bra skivaffärer och/eller bra hifi affärer man bör besöka?
tips tas emot tacksamt |
Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.
Mitt System
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 21:58:39
|
Nej, tyvärr inte...
/ Ulf (Malmöbo) |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 22:27:13
|
...det var väl lite å ta i
Lennart Perssons skivaffär Musik&Konst är en kulturinrättning, om man gillar amerikansk jazz/blues/singer/songwriter/americana/country, typ... Handplockat sortiment och kunnig personal, kanske inte billigast dock....
Ang HiFi så är Hificenter är en helt OK affär tycker jag: http://www.hificenter.se/ Bladelius och Dynaudio bl.a. Trevlig personal och flera lyssningsrum. |
Tremolo junkie! |
|
|
ockham
Member
395 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 22:53:45
|
vilken adress har skivaffären? |
Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.
Mitt System
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 23:09:51
|
Kolla även in Jukebox, malmös i mitt tycke, bästa skivaffär. Mer åt alternative-hållet. Fynda en massa begagnat kan man göra på Skivesset.
alpinist tipsar om Musik & Konst, tvärs över gatan ligger Hifi Skåne som också är värt ett besök.
Mvh, Ola |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 23:15:01
|
Om inte HifiCenter har flyttat på anläggningen jag ställde upp under min demo så finns det ganska goda chanser till välljud där
// Jonas
. |
Konsult hos Consulterna |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 23:52:07
|
Skivesset är en annan trevlig skivbutik i Malmö. Hela källaren full med vinyl.
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 23:54:09
|
quote: Om inte HifiCenter har flyttat på anläggningen jag ställde upp under min demo så finns det ganska goda chanser till välljud där
retar mig att jag inte orkade att ta mig ner
quote: Skivesset är en annan trevlig skivbutik i Malmö. Hela källaren full med vinyl.
Esset är en liten guldklimp |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben
4639 Posts |
Posted - 2006/05/02 : 09:02:47
|
Måste också nämna Skivesset och deras vinylkällare, vilka fynd man kan göra där. De största fynden är dock i 80-tals genren, men där finns alla genrer representarade men inte i den utsträckningen.
Vi har också en mycket fin symfoniorkester som kan vara värd ett besök, och om inte det passar med klassiskt så kan man uppsöka KB. |
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2006/05/02 : 10:19:26
|
Finns en liten skivbutik med "alternativ" musik. Indierock, goth, postrock etc. vid möllevångstorget. Två sendgator mot stan. Rundgång heter den, gatans namn minns jag inte, men det ligger vid caféet Glassfabriken.
Vid lilla Torg finns en skivbutik också om du vill ha begagnad vinyl. Lika så Skivesset som folk pratat om.
Hifibutiken Ljudprodukter tycker jag brukar vara bra. Tyvärr tycker jag hificenter kan vara lite arroganta. Ljudprodukter är snarare försiktigt timida. Mycket bra grajor. Ligger vid slussen fast på andra sidan järnvägen. Man kan gå om man vill. Men har du bil rekommenderas det. Även om man skall till Hificenter. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
pewe
Member
335 Posts |
Posted - 2006/05/02 : 14:40:12
|
Och naturligtvis Hifi Skåne, mitt i centrum, vid Triangelns köpcentrum. Oerhört trevlig personal. Inte så stort sortiment men har Audiovector, Naim, Meridian, Primare, Arcam, och annat. Väl värt ett stopp för lite trevlig lyssning. |
|
|
|
Topic |
|