HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp nytt, behålla eller vad? : /
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/05/01 :  21:25:18  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej Hifivänner.

Jag behöver råd och hjälp. Har idag ett par Vincent/Sheng-Ya 991 problemet är detta. 1. Min elräkning. Ganska stabil. 2. Kan aldrig slö lyssna lite då & då. Eftersom det är inte bra med massa uppstarter med dem. Kallt/varmt också vidare. Skall jag satsa på ett mindre steg, så jag kan slö lyssna igen? Vill ju inte dra ner på ljudkvaliten. HUr skall jag göra? Kollar just nu på ett Primare 30.2 steg. Verkar bra. Vad tycker ni? Eller ni har några tips på steg i klassen 12-20000:- Finns det fler som gott vägen som jag. Från extrema steg till lite mindre. Men ändå bibehållen ljud kvalite?

Skall paras ihop med Jmlab Electra 926. Kolla min signatur. Får gärna vara balanserat & bra med krut. Gärna beggat

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/01 :  21:29:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag kan inte hjälpa dig bara säga att 991:ans sätt att spela bas på saknar jag banne mig än idag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/05/01 :  21:34:12  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jo jag vet, dom är ju djävulska på det. :) Hur var klass D i basen? Du körde väl med det innan?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/01 :  21:43:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jo för 17 Icen är riktigt bra till att spela bas. Men jag sålde för att finansiera det som står o puttrar här hemma nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/05/01 :  21:54:38  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Men hur är toppen med ice
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/05/01 :  22:32:01  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Satsa på en Lavardin. En Lavardin IS drar inte mer än 40W och behöver inte lång tid för uppvärmning (ca 10 min - men låter naturligtvis allra bäst om den alltid får stå på = 20W tomgång). Jag har själv haft en sådan till ett par 926:or och det funkade väldigt bra. Ljudkvaliteten blir säkert inte sämre... och effekten 3 x 35W räcker längre än man tror. Bra bas, fin klang...

Har man tur kanske man kan ramla över en beg Lavardin IT, och då blir det ännu lite bättre kraft (2 x 55W). Idag har jag en sådan till JMLab MiniUtopia och effekten, kraften, basen räcker mer än väl.. Och ljudkvalitén (klangmässigt mm) är i topp...

Jag har valt att behålla JMLab som högtalare, men gjorde stor uppgradering när jag lämnade den effektslukande Amplifixen till förmån för Lavardin. Och elräkningen sjönk som en sten..

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/05/02 :  08:23:28  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
ulfsan, då har du råd med fler uppgraderingar.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/05/02 :  08:25:07  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Någon med erfarenhet av Primare till JMlab?
Go to Top of Page

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2006/05/02 :  13:41:19  Show Profile Send kebarb a Private Message
Ice med rörförsteg. Ice ASP 1000 får du för ca 9000:- på
hifimagasinet, samt ett Xindak rörförsteg som du får från
kina för ungefär 3500:-, toppa detta med en rör cd som
du får hem från kina för ca 4500:- så är det klart!

Ice drar ingen ström på tomgång och står alltid på.
Att dom skulle vara taskiga i toppen tror jag mer beror
på vad man har till dom, bara att testa!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/05/02 :  14:05:47  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej kebarb m.f

Har samtalat med en trevlig kille med namnet patrik om dessa steg http://www.audioprophile.com/start.htm http://www.nuforce.com/products-monoamps.htm har läst en del på www.component.se där dom fått stora lovord. Nu börjar det suga i köp tarmen.
#
onfiguration: Mono Input:
RCA and true balance XLR
#
Power output (see Power FAQ)

Power/Load
8 ohm
4 ohm
2 ohm
Peak Power (20 msec hold time)

338W
676W
1352W
RMS Power

160W
300W
350W
*RMS power is the maximum continuous power. Peak power provide the required instantaneous power boost.
#
Power bandwidth: 100 to 20K Hz +/- 0.3 db; 20 Hz -0.9 db; 80K Hz -3 db
#
THD+N < 0.05% from 20 Hz to 20K Hz, 8 ohm load, 10 W.
#
Damping factor > 4000 at any audio frequencies, output (source) impedance is near zero for the entire frequency response
#
Input impedance: 47K ohm
#
Gain: 26 db
#
SNR = 100 db at 100W
#
Eichmann Cable Pod binding post for spade and banana plug
#
Chassis is completely made of high grade brush and anodized aluminum to reduce audio resonance
#
Dimension: 8.5" x 14" x 1.8" (height does not include feet)
#
Worldwide AC voltage (84VAC to 264VAC). No need for AC regulator if the AC voltage falls within the specified range.
#
Weight: 7 lb

Edited by - marcus_ec on 2006/05/02 14:12:46
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000