HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Project förstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/04/22 :  15:27:06  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Någon som har erfarenhet av projects förstärkare? I synnerhet den på bilden, vet inget mer om den än att den ser väldigt cool ut.

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/04/22 :  17:19:24  Show Profile Send Blue a Private Message
Det var väl ett bra tag sedan dom hade förstärkare i sortmentetet, eller? I övrigt vet jag typ ingenting...

PS. Håller med om att den har en skön look. Men är det så att inställningar endast kan göras via fjärren? Kan vara störigt i längden.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/04/22 :  17:35:11  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Tror den är från tidigt 90-tal, men jag kan ha fel.

Vet faktiskt inte om den har fjärr, låter ju underligt om den endast kan styras via fjärr. Förresten, vet någon varför man inte har ventilationshål på ovansidan? Kan det vara så att det är en klass-d eller b förstärkare som inte alstrar så mycket värme?
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/04/22 :  17:45:55  Show Profile Send Blue a Private Message
Knappast klass D väl, om den är så gammal? Däremot kan den nog vara rätt så klen, helt enkelt. (Därmed absolut inte sagt "dålig").

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/04/22 :  17:52:00  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Mjaa, klass-d är inte någon jätteny teknik som jag förstår det, men visst är det troligt att det nog är en mer konventionell förstärkare. Ska ge 2x40 watt vilket väl inte är jättemycket, även om olika watt kan upplevas olika beroende på konstruktionen.

Nåväl, om någon har kikat närmre på förstärkaren hade lite info varit trevligt.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2006/04/22 :  20:48:58  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Det är en vanlig förstärkare som låter helt ok. Framför allt om man kan få den för ca tusenläppen. Reglagen finns på undersidan fronten

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/04/24 :  08:59:21  Show Profile Send Poe a Private Message
Om jag minns rätt så fick den ganska ok kritik för ljudkvalitén, men är inte särskilt kraftfull. (Första halvan av 90-talet vill jag minnas.)

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2006/04/24 :  13:26:07  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag ägde en sån på 90-talet skulle använda den som en hörlursförstärkare men den orkade inte driva mina lurar.Den största fördelen var att jag köpte den billigt.
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000