Author |
Topic |
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 20:33:44
|
Börjar väl att inleda inlägget med att erkänna att de här inlägget är felpostat, men eftersom inget forum för feedback existerar så here goes:
Vilka regler/riktlinjer gäller för signaturerna på forumet?
Jag tycker att: * Man ska undvika fler än tre radbrytningar. * Att Personliga presentationer utöver det absolut viktigaste bör hållas till profilen. Tillexempel presentation av anläggning eller klubbtillhörighet. * Att bilder bör undvikas.
Varför tycker jag är för att de ger ett mera lätläst och enhetligt forum.
Vad tycker ni övriga? |
Exit Planet Dust |
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 21:00:11
|
Jag tycker vi ska tillåtas ha en bild av något slag vid vårt nick i vänsterkant. Tycker att forum som har det är enklare på något sätt. |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 21:04:29
|
Ja, anläggningen kan man lista i sin presentationstråd eller profilen. Alltför långa signaturer ökar brusnivån i trådarna. |
...perspektiv... . |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 21:06:56
|
quote: §.4 "Avatar"/Signature För att HiFiForum.nu skall vara tydligt och inläggen skall vara lätta att läsa har vi en
regel för hur Avataren/Signaturen skall vara utformad. Den får max innehålla tre rader,
skall vara skriven med [size=1] i svart eller grått och kan innehålla länkar. Den får dock
inte innehålla bilder eller animationer.
Är man kopplad till HiFi-branchen skall den innehålla information om kopplingen. Ex. Driver företaget ABC, eller Jobbar för XYZ.
Är det någon signatur som inte är som du skrivet så är den inte i överensstämmelse med reglerna. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/04/26 : 13:40:51
|
Signaturen finns där för att man skall kunna lägga en liten personlig touch. Så du har helt rätt i att långa signaturer inte är särskilt bra eftersom de förtar läsbarheten av det som sägs i inläggen.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pelle
Member
417 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 09:53:22
|
En liten avatar under nicket hade inte varit fel. Lättare att minnas folk på det sättet.
|
[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare] |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 10:12:09
|
Vi får se vad vi kan få till med den nya mjukvaran.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 10:38:13
|
Vad blir det för ny mjukvara då? |
Exit Planet Dust |
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 11:34:57
|
De är väl lika enkelt att klicka på ikonen bredvid tiden för postat inlägg, då kommer du ju till profilen där kan du ju ha betydligt mera text och annan information än vad som ryms i signaturen.
Men egentligen, håller man sig till tre radbrytningar så får man väl ha vilken information man vill i signaturen enligt mig. |
Exit Planet Dust |
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 13:17:46
|
Det blir ett klick extra n0p, och i just nedanstående fall, en bom.
E-mail User: Click to send an E-Mail PM User: Send n0p a Private Message n0p ICQ: ****** Recent Topics New Topic Program för komprimering av musik ?? New Topic Vad heter låten? - Tunatic kan ha svaret New Topic Vilka CD-spelare har inbyggt försteg? Hot Topic Teknik vs Musik New Topic Test av nytt skumbrandsläckningssystem New Topic Signaturer, vad gäller? Addeboy vs. Cliff the Smashing Pumpkins återförenas !!! I kablarnas värld är det inte alltid så lätt Phonar och MusicHall nu hos Tele-HÅ i Göteborg Basics User Name: n0p Location: Sweden Total Posts: 775 [0,6 posts per day] Find all non-archived posts by n0p Links Homepage: No homepage specified... Cool Links: No link specified... |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 15:04:29
|
quote: Vad blir det för ny mjukvara då?
Ny version av Snitz.
|
|
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 16:20:00
|
LeoArietis: Nog för att disskutionen inte är så givande, men de är nog betydlig fler som fyllt i sin profil än de som har länkar till sina anläggningar i signaturen. Och som jag skrev, huvudsaken för mig är att man inte överskrider tre radbrytningar.
|
Exit Planet Dust |
|
|
|
Topic |
|