HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny Krell fråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pella
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/04/17 :  08:26:41  Show Profile Send pella a Private Message
Kanske någon kan svara på hur kav-250p står sig mot andra krell försteg. Är det ett lågbudgetsteg från krell eller ? har någon haft tillgång att lyssna på andra försteg och kunnat jämföra

Min stereo : Marantz Sa11-S1, Marantz SA15-S1 , MusicalFidelity M1Dac Dynaudio Audience 72 , AudioPro MONDIAL Sub S.3 Brun .Clou Cable 812 Egi, oehlbach twin mix two. Supra 3.4 .

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2006/04/17 :  12:16:39  Show Profile Send Peter J a Private Message
Ring Björn på Audionord, han kan kanske svara på din fråga.
Go to Top of Page

pella
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/04/17 :  12:27:45  Show Profile Send pella a Private Message
Tack för tipset ringer audionord imorgon.

Min stereo : Marantz Sa11-S1, Marantz SA15-S1 , MusicalFidelity M1Dac Dynaudio Audience 72 , AudioPro MONDIAL Sub S.3 Brun .Clou Cable 812 Egi, oehlbach twin mix two. Supra 3.4 .
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2006/04/17 :  17:04:18  Show Profile Send palm a Private Message
Har haft 250p samt krc-3 och kan bara säga att 250p är i mina öron bättre än krc-3 som har jobbig midbas och dålig sammanhållning i musiken. 250p är neutral och luftig men saknar lita av krc3 ans djupledsperpektiv.
handlar mycket om tycke och smak
250p har inte samma byggkvalite med billiga kretskortsmonterade rca kontakter som inte gillar tunga kablar
sålde min för 8500:- och för det priset tycker jag det är ett fynd.

Lycka till

Palm
Go to Top of Page

pella
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/04/17 :  18:13:34  Show Profile Send pella a Private Message
Tack Palm det var roligt att höra att du jämfört kav med krc ,och dessutom tyckte du att den lät bättre.har läst så många tester av krell försteg men inget om kav-250p. och varje gång man läser en ny test så blir man påverkad. senast läste jag testen om ksl och den var nästan jämförbar med kbl,och det var ett väldigt bra försteg .det var toppen att få höra något positivt om kav-250p.

Min stereo : Marantz Sa11-S1, Marantz SA15-S1 , MusicalFidelity M1Dac Dynaudio Audience 72 , AudioPro MONDIAL Sub S.3 Brun .Clou Cable 812 Egi, oehlbach twin mix two. Supra 3.4 .
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2006/04/17 :  19:40:14  Show Profile Send lars a Private Message
För ett antal år sen lånade jag hem en KAV250 för att jämföra med Advantage P1, Meridian någonting och Melos SHA.

Krell KAV250 lät frunktansvärt. Vedervärdigt ljud. Förstår inte att Krell kan nedlåta sig till något så dåligt.

Dom andra tre lät mycket bättre än Krell.
Valet föll till slut på Advantage P1 som var bättre på det mesta. Framförallt mycket mer rent och detaljerat än sina konkurrenter.

Meridian och Melos var bra försteg men snäppet efter Advantage.

Ett begagnat Advantage P1 får man för under 8.000 idag. För det priset får man ett mycket bra försteg.

OBS Alla fyra föstegen låg i samma prishärad, 20-25 tusen.
Go to Top of Page

pella
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/04/17 :  21:22:24  Show Profile Send pella a Private Message
Kanske beror mycket på vad man har för kringutrustning , för jag kan då inte påstå att det låter fruktansvärt. det är en ny upplevelse varje gång man sätter sig och njuter av en skiva.

Min stereo : Marantz Sa11-S1, Marantz SA15-S1 , MusicalFidelity M1Dac Dynaudio Audience 72 , AudioPro MONDIAL Sub S.3 Brun .Clou Cable 812 Egi, oehlbach twin mix two. Supra 3.4 .
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2006/04/17 :  22:18:57  Show Profile Send Adagio a Private Message
Eller instälning till en viss produkt.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2006/04/18 :  10:25:14  Show Profile Send Larsho a Private Message
Adagio

Precis, det avgör säkert en hel del, dessvärre

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000