HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trevliga kunder utanför butiksdörren
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/12 :  15:30:09  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Dessa två gynnare kvackade förbi entrè dörren igår.
Dom verkade nästan tama då jag stod endast en meter ifrån dom när kortet togs.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/12 :  16:51:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hade nyss 25st Kajor på uteplatsen,, inte lika gynnare.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/04/13 :  11:51:08  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Har en fasanhanne med två honor som kacklar utanför huset hemma varje dag, kul med dem, känns nästan som "husdjur" vid det här laget...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/04/13 :  12:08:20  Show Profile Send arcam a Private Message
Ett trevligt par
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/13 :  13:58:47  Show Profile Send mayro a Private Message


Vi har ett gäng med tuffa kajor som bor härikring...Dom gillar läget fint här då dom kan reta vår katt med flyganfall.. Och det lustiga är att dom verkar ha kanonskoj dom rackarna...

För dom ser inte arga ut på nåt sätt. Dom kraxar o snackar med varann.. sen går dom i gruppanfall.. O katten duckar varje gång dom kommer..

Detta har utvecklat sig så långt så numera duckar katten så fort en småfågel flaxar till...

Men men.. En o annan av kajorna har gått åt.. Katten är inte att leka med. Den har bott helt ensam UTE vintern för tre år sedan då vi skulle omplacera honom. Så han är en mycket erfaren överlevare o jägare.. Vi fick redan på att dom som fick honom lämnat honom o flyttat och detta efter en hel vinter. Han var så förvildad så han kröp efter väggarna då vi fick honom hem igen..men nu bor o mår han fint igen... Vi brukar finna fjädrar då o då nån gång per år när nån av kajorna inte fattat att svänga av i tid.. Även skatorna gör ibland bort sig...Då kostar leket dom rätt mycket kan man påstå..

Men dom verkar anse det värt priset. För dom kommer alltid tillbaks igen o startar om med sina flyganfall efter ett smärre uppehåll då nån gått hädan av dom..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/13 :  15:54:17  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag hade förra året att gråsparvspar som byggt bo alldeles ovanför min balkong.

Det blev mycket bilder på dem och deras ungar den våren. Jag har dock inte varit ute så mycket pga att det varit så kallt i år men såg förra veckan att de verkar bo där även i år.

Bilder kommer kanske senare på fredag eller något. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000