HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monitor Black & White 1202 SE????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/04/04 :  15:45:53  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
vad tror ni om denna kabel?
Mina kunskaper i tyska är obefintliga.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7605114606&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:UK:11

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2006/04/04 19:15:44

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/04/04 :  17:04:03  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jag tror att de som tillverkat den först och främst var ute efter att tillverka nåt som var annorlunda och skulle kunna säljas till ett högt pris. Om de dessutom flummat igen så rejält att de måste påpeka att det finns risk för att din anläggning kan låta illa om man inte först fått den godkänd av leverantören är ju helt barockt. Varför i hela friden skulle man vara intresserad av en kabel som är så uppenbart felkonstruerad och så begränsad? Skall man vara tvungen att byta ut sina högtalarkablar bara för att man uppgraderar sin förstärkare och de inte passar den nya fina stärkaren? Befängt!

Kollar man hemsidan finns det i princip inget av värde vad det gäller teknisk specifikation för kabeln utan det mesta är flum och oväsentligheter.

Mitt råd är: Håll dig så långt borta från denna kabel och tillverkare som det går.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/04/04 :  17:31:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ja kanske det men här finns i alla fall lite mer info.
http://www.in-akustik.com/en/CABLES/Speaker-cables/black&white-Reference/LS-1202.htm

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/04/04 :  17:49:19  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jo, men inte direkt nåt av värde även om det var "information". Dessutom ger en snabbkoll att det är en rackarns massa faktafel också vilket ytterligare förstärker MITT intryck av att de inte verkar vara nåt att befatta sig med.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/04/04 :  21:25:34  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ett test från 2003

http://www.stereoplay.de/sixcms/media.php/188/stp0803kabel.pdf

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/04/05 :  19:20:16  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
såg oxå att den testades i förra nr. av high fidelity, men hann inte köpa det :(

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000