HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabelprovning med Coltrane
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/11/08 :  18:16:54  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Knoppen

Hypotes:

Om man i blindtest eller annat vilket test som helst provar, låt mig säga, 10 stycken signalkablar (eller högtalarkablar) och finner att alla låter sinsemellan olika.

Om man törs lita på testet så ser jag det då som att alla kablarna utom högst en, måste ha ändrat på ljudet längs dess färd genom kabeln. Och hur ska man då veta vilken som ändrar på ljudet minst av dem. Jag tror inte att det är lampsladd i alla fall.

Kanske dags för ett litet kabelparty hemma hos mig någon helg? Någon intresserad? Var och en tar med sig sina favoritkablar och vi provar. Helt öppet, inget blindtesttjafs. Bara kul.

/Johan Lindroos

Det hade varit trevligt om du hade bott lite närmare. Du bor i Stockholm? Om du har vägarna om Göteborg i framtiden, så är du välkommen att hälsa på. När jag har min Coltraneanläggning inspelad och klar fram på vårkanten, så kanske vi kan testa lite kablar här hos mig. Inklusive lampsladd och annat lite svindyrare

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2002/11/08 :  19:11:41  Show Profile Send Kajsa a Private Message
En makalös tråd.
I över 250 inlägg har allt från kablars prisvärdhet till coladrycker behandlats, med en rejäl avstickare via blindtester.

Men en sak har inte blivit korrekt belyst:
Dr Pepper har fått ett dåligt omdöme TROTS att det är den ÖVERLÄGSNA läskedrycken! Ingen annan läsk har nått denna optimala smakblandning mellan liniment, bubbelgum och barntandkräm.
Jag kan skilja Dr Pepper från Pepsi i 99 fall av 10. Så de så. Blint.
/ K

Farbror Kjell alias Kajsa
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/11/08 :  19:15:54  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Kajsa

En makalös tråd.
I över 250 inlägg har allt från kablars prisvärdhet till coladrycker behandlats, med en rejäl avstickare via blindtester.

Men en sak har inte blivit korrekt belyst:
Dr Pepper har fått ett dåligt omdöme TROTS att det är den ÖVERLÄGSNA läskedrycken! Ingen annan läsk har nått denna optimala smakblandning mellan liniment, bubbelgum och barntandkräm.
Jag kan skilja Dr Pepper från Pepsi i 99 fall av 10. Så de så. Blint.
/ K

Om du lyckas övertyga Björn om att det finns något bättre än CocaCola, så bjuder jag på en back Dr. Pepper

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/08 :  19:18:03  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Hatoil,

jag har förmodligen skrivit det 100 tals gånger förr, men du kanske inte sett det tidigare. Andra har sett det, och jag vill inte upprepa min ståndpunkt för ofta. Jag blindtestar långt ifrån allt. Det finns saker som tydligt är hörbara skillnader på och andra inte. I den ena ändan ligger högtalare/rumseffekter och i den andra ändan kablar. I mitten ligger CD spelare och förstärkare. Jag behöver inte blindtesta högtalare eftersom de redan har så stora skillnader. Jag blindtestar heller inte CD spelare, även om jag medverkat vid blindtest. Jag köper och lyssnar på spelarna, och om det inte är något "fel" på ljudet så köper jag den som låter bra och är hyfsat billig. Jag läser en del tester också inför ett köp, för att få en uppfattning om vilka spelare som jag ska testa. Jag tittar på en del mätningar om jag kan få tag på några.

Min gamla Marantz CD65DX fungerar inte längre, men den lät inte så bra jämfört med min dåvarande DAC (Audio Alchemy DDE 1.0). Eftersom min DAC gick sönder köpte jag en ny, och när spelaren dog så köpte jag en Marantz CD6000. Jag hör ingen skillnad mellan Marantzen och DACen idag, vilket tyder på att spelaren är betydligt bättre än min gamla CD65DX var.

Ang. förstärkare så uppgradera jag från en integrerad Rotel till en Audio Analogue Puccini SE. Jag har också ett Rotel slutsteg idag. Det är möjligtvis en viss hörbar skillnad mellan Roteln och Puccinin, men det kan bero på en högre dist i lågbasregionen hos Puccinin (som jag tweakat bort idag). Dessutom så är de helt olika konstuktioner och har olika distorsionspektra, så det är inte alls konstigt om de skulle låta lite olika. Jag uppfattar Roteln som något vassare än Puccinin och jag föredrar Puccinin i mitt system.

När det gäller kablar: Jag har testat, lyssnat och mätt två högtalarkablar mot varandra. Linn K20 och Supra Ply 3.4/S. De har helt olika konstruktion; Linnen har brett mellan ledarna medans Supras ledare ligger tätt. Trots detta hör jag ingen skillnad mellan dessa kablar. Jag uppmätte en skillnad på högst 0.2 dB vid 16 kHz. Jag har också lyssnat på CD spelarens guldpläterade kabel mot Supra EFF. Jag hör ingen skillnad där heller.

Detta är vad jag skriver. Ni kan välja att tro mig eller inte. Likaväl kan jag välja att tro eller inte tro på vad någon annan skriver på forumet. Lösningen är att träffas och göra ett gemensamt test på kablar. Ni bestämmer allt, utom en punkt som jag vill: Det ska utföras blint. Vill ingen, är det helt OK för mig. Jag kräver absolut ingenting. Men om folk ska skylla på att jag hör dåligt, har vax i öronen, har ON-OFF stereo, etc etc så har ni möjligheten att visa detta för mig. Ni väljer.

PS. Kuriosa om HiFi handlare: Sontec rekommenderade Supra Ply 3.4 till mig, ej någon monsterdammsugarslang. Den Linn handlare som jag köpt saker av har sagt "man vinner inget eller ytterst lite på att byta kabel", ang byte av skivspelarkabel. Skivspelarkabeln är den kabel, om någon, man bör ha lite koll på... DS

Thomas

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/11/08 :  19:40:26  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Tack Thomas! Jag var bara nyfiken. Anklagar ingen för att ha tussar i öronen. Skivspelarkablen i min anläggning är den jag har minst koll på, kanske skulle kolla upp det där.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/11/08 :  20:46:50  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Tycker det är lite märkligt att de som säger att de inte hör någon skillnad på kablar ofta sitter o trycker på lite..."billigare" (ta inte illa upp nu)..anläggningar.
Det är väl redan fastställt att det krävs att man kommer upp lite högre i anläggningsskolan innan det lönar sig att köpa kablar för X-antal hundra tusen....

Det är väl INGEN här på forumet som förespråkar att man köper Valhalla till sin första ON-OFF stereo...

Låt nu de som tycker att kablar är en naturlig uppgradering av anläggningen få tycka det. Jag måste väl inte bevisa det i något blindtest för nån helt okänd person på Forumet att jag lyckas pricka rätt 100000 ggr för att få ha min åsikt eller....SKÄRP ER!

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/08 :  20:48:17  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej J!

Svara nu ärligt!, var "lampsladden´s" diameter densamma som Transparent´s??
Om inte?, så hade ju testet lika gärna kunna varit mellan "lampsladd" o
"SuperGrov-lampsladd"!!

Ivfsh så vet alla nu att 1st eventuellt framtida dolt-test inte behöver avlyssnas i samma rum som anläggningen,-då 20 utav 20 är 1st perfekt resultat!!

Slutsats:
1st eventuellt framtida dolt-test kommer således inte att ( behöva ) avlyssnas i
samma rum som det, anläggningen befinner sig i.

Mvh A*.

Edited by - n/a on 2002/11/08 21:03:00
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/08 :  20:53:56  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

"Det här med kablar är överdrivet så ända in i .......! Visst är det ljudmässig skillnad,
men den är inte så stor som vissa gör gällande. Kabelraseriet kommer nog att
lugna ner sig, och sen blir det något annat tillbehör som alla pratar om.

Jag tror att nästa grej blir nätfilter, och visst gör nätfilter nytta på vissa apparater.
Ett bra filter får man för mindre än 1000 kr, men vi kommer säkert att få se
amerikanska filter med förgyllda* handtag** för 30,000 kr."

-Erik"Audion/Edison"Anderson, 1988, H&M nr 8-9 sid54.

* Försilvrade
** ChassiFrontar

Mvh A*.

Edited by - n/a on 2002/11/08 21:12:01
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/11/08 :  21:34:53  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Audiomaniker

Hej J!

Svara nu ärligt!, var "lampsladden´s" diameter densamma som Transparent´s??
Om inte?, så hade ju testet lika gärna kunna varit mellan "lampsladd" o
"SuperGrov-lampsladd"!!

Ivfsh så vet alla nu att 1st eventuellt framtida dolt-test inte behöver avlyssnas i samma rum som anläggningen,-då 20 utav 20 är 1st perfekt resultat!!

Slutsats:
1st eventuellt framtida dolt-test kommer således inte att ( behöva ) avlyssnas i
samma rum som det, anläggningen befinner sig i.

Mvh A*.

Valhallan är inte mycket grövre än en lampsladd tror jag. Den är inte mer än 1 mm i tjocklek. Mina kablar är 22 mm i diameter, men innehållet vet jag inte, då jag inte har terminerat dom själv.
Audiens AU24 som spelar en bra bit bättre än en lampsladd är betydligt tunnare än en lampsladd. Superlampsladdar tror jag inte finns. Dom brukar var 2x 0,75 eller 2 x 0,5 mm2.
Det var den grövre sorten, så vi kan väl kalla den för superlampsladd

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/08 :  21:36:57  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Tycker det är lite märkligt att de som säger att de inte hör någon skillnad på kablar ofta sitter o trycker på lite..."billigare" (ta inte illa upp nu)..anläggningar.
Det är väl redan fastställt att det krävs att man kommer upp lite högre i anläggningsskolan innan det lönar sig att köpa kablar för X-antal hundra tusen....

Vems anläggning åsyftar du? Tycker du ex att Pekka's anläggning är billig? Anläggningen på Studio Blue? Knoppens? Har de dyra kablar?

Det är väl INGEN här på forumet som förespråkar att man köper Valhalla till sin första ON-OFF stereo...

Tror inte jag heller.

Låt nu de som tycker att kablar är en naturlig uppgradering av anläggningen få tycka det. Jag måste väl inte bevisa det i något blindtest för nån helt okänd person på Forumet att jag lyckas pricka rätt 100000 ggr för att få ha min åsikt eller....SKÄRP ER!

Jag har inte sagt nåt om det. Min personliga erfarenhet av kablar är att de inte spelar speciellt stor roll för ljudet. Låt mig få ha min åsikt, ska jag inte ha lika rätt till den som andra har rätt till åsikter? Det spekuleras om att de som inte hör skillnad har något fel på anläggningen, vax i öronen, dålig träning etc. Det finns en möjlighet för dem som påstår detta att visa det, iställlet för att bara spekulera, gissa och snacka, som inte leder nån vart.

Go to Top of Page

DrMabuse
Member

307 Posts

Posted - 2002/11/08 :  21:50:38  Show Profile Send DrMabuse a Private Message
Tomas,

Jag har provat Supra Ply 3.4 men fann att jag lika gärna kunde använda RKUB 2.5 men det bevisar inte att jag inte kan höra skillnader mellan andra kablar.

Jag påstod i många års tid att skillnaden mellan kablar var i det närmaste obefintlig och om det fanns någon skillnd så skulle den kunna beskrivas i temer av induktans eller kapacitans.

Jag hade fel! Tvingades till sist att inse det.

Numer är jag väldigt noga med vilka kablar jag använder. Några cm olämplig kabel inuti en förstärkare kan påverka ljudet på ett sätt som jag anser vara fel.

DrM

Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2002/11/08 :  22:02:12  Show Profile Send Qvist a Private Message
Har nu med en polare som är totalt ointresserad för välljud välldigt snabbt jämfört mina silverkablar mot ett par lampsladdar.

Effter som att jag använder mej av monoblock så använder jag des fördelar och har kort högtalarkabel.

Bägge kablarna var 18 Cm långa och utan kontakter..

Stereon lät inte dåligt med lampsladdarna, det var samma lugn och inget som stack ut på något iriterande sätt.
Silver kablarna jag har lät dock bättre, dom uppenbara skillnaderna var att det var mer rymd kring instrumenten som till på köpet klingade bättre.

Jag tyckte ochså att rösten på låten vi lysnade till var mer behaglig och fri.
Det är något mystiskt störande med lampsladdarna som jag inte riktigt vet hur jag skall beskriva, tycker det är svårt att beskriva en skillnad med bokstäver det är lättare att se den framför sej.
Som en tvättad el otvättad fönsterruta ungefär.

Små små detaljer hörde jag lika bra med bägge kablarna men det vet jag av erfarenhet att om man väl hört det med det bättre
så hör man det även med det sämre.

Min totalt ointresserade polare hörde "skillnad" ochså, det roliga var att jag försökte styra in honnom att det inte var den minsta skillnaden på högtalarkablar och i synerlighet inte på så korta som jag har.

Edited by - Qvist on 2002/11/08 22:04:31
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/11/08 :  22:24:19  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Det finns en möjlighet för dem som påstår detta att visa det, iställlet för att bara spekulera, gissa och snacka, som inte leder nån vart.

Detta är ett Forum...man SKA spekulera och snacka om sina respektive erfarenheter. VEM ska jag visa det för...dig? skulle inte tro det..

quote:

Vems anläggning åsyftar du? Tycker du ex att Pekka's anläggning är billig? Anläggningen på Studio Blue? Knoppens? Har de dyra kablar?

Det skulle nog låta bättre i dessa uppräknade anläggningar om ett par hyffsade kablar införskaffades..tror och spekulerar jag. Pekka`s anläggning är säkert inte billig, men NAD stegen har nog passerat "bäst före datumet"...det finns mer väljudande steg idag.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

DrMabuse
Member

307 Posts

Posted - 2002/11/08 :  22:28:06  Show Profile Send DrMabuse a Private Message
Förvånar mig inte ett dugg. Bara det faktum att kabeln sitter där räcker för att den ska påverka ljudet.

Om man byter kablar i högtalarna bör man även byta kablar i delningsfiltret (förutsatt att det är ett luftbygge). Annars får man inte fullt genomslag.

Vad som är bäst vet inte jag. Jag använder bara billiga industrikablar.

DrM
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/08 :  22:42:52  Show Profile Send Timbre a Private Message

"Små små detaljer hörde jag lika bra med bägge kablarna men det vet jag av erfarenhet att om man väl hört det med det bättre
så hör man det även med det sämre."

Något av det klokaste jag har läst på detta forum!

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/08 :  22:43:31  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Sanoj,

diskutera sina egna erfarenheter är en sak, snacka skit om andras en helt annan sak. Börjar man med det kan man snacka skit tillbaka och bli avstängd, eller alternativt, lösa konflikten genom att se vem som har rätt. Thats it.

Thomas

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/11/08 :  23:04:46  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Ezo

Har nu med en polare som är totalt ointresserad för välljud välldigt snabbt jämfört mina silverkablar mot ett par lampsladdar.

Effter som att jag använder mej av monoblock så använder jag des fördelar och har kort högtalarkabel.

Bägge kablarna var 18 Cm långa och utan kontakter..

Stereon lät inte dåligt med lampsladdarna, det var samma lugn och inget som stack ut på något iriterande sätt.
Silver kablarna jag har lät dock bättre, dom uppenbara skillnaderna var att det var mer rymd kring instrumenten som till på köpet klingade bättre.

Jag tyckte ochså att rösten på låten vi lysnade till var mer behaglig och fri.
Det är något mystiskt störande med lampsladdarna som jag inte riktigt vet hur jag skall beskriva, tycker det är svårt att beskriva en skillnad med bokstäver det är lättare att se den framför sej.
Som en tvättad el otvättad fönsterruta ungefär.

Små små detaljer hörde jag lika bra med bägge kablarna men det vet jag av erfarenhet att om man väl hört det med det bättre
så hör man det även med det sämre.

Min totalt ointresserade polare hörde "skillnad" ochså, det roliga var att jag försökte styra in honnom att det inte var den minsta skillnaden på högtalarkablar och i synerlighet inte på så korta som jag har.

Bra beskrivning av skillnaderna som med längre kablar än dina extremkorta nästan ickekablar hade varit ännu större.
Och att beskriva sådant med ord på ett forum inför ett antal människor som inte vill höra sådant är mycket svårt.

Go to Top of Page

Herr Bipolär
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/11/09 :  01:56:57  Show Profile Send Herr Bipolär a Private Message
quote:
Originally posted by Pjotre

En fråga jag ställer mig när jag läser denna och andra liknande trådar är...

VARFÖR håller man på med hifi om man inte kan höra skillnad på ett svart medfådd lakritssnöre och en fin audiofilkabel???

Man måste ju, enligt mitt sätt att se det, missa de flesta av de parametrar som jag tycker är så viktiga i min anläggning, och det där som skapar magin i musiken. Inte bara ljudvågor till örat...

De parametrar jag tänker på är tex.

Ljudbilden
Djup, tajthet och rapphet i basen
Pinpoint på instrument och röster
Luftighet i återgivningen
med mera med mera....

Dessa parametrar är ju väldigt tydliga och enkla att skilja på när man provar en bättre kabel mot en sämre. Och hör man ingen skillnad på detta så kan man ju, som jag ser det, lika gärna köpa en "Kalle Anka" stereo på OnOff det kommer ju ljud ur den med...

Nu är det väl så att om man skulle kunna hoppa in i någon annans kropp och uppleva det den personen upplever när han/hon lyssnar på musik så skulle man säkert finna att vi är VÄLDIGT VÄLDIGT olika i vår upplevelse utav det ljud som kommer ur högtalarna...

Så, det var mina åsikter och hur jag ser på det...Nu är det fritt fram att hoppa på mig... Men för guds skull... Håll debatten på en vuxen nivå så vi slipper xxxxx:a för mycket....

Här har vi ett utmärkt exempel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx står i strid mot praktiskt taget varje blindtest avseende kablar som verkställts och publicerats.

Kalle-Anka-stereo? Talar du om xxxxxxxxx?

quote:
VARFÖR håller man på med hifi om man inte kan höra skillnad på ett svart medfådd lakritssnöre och en fin audiofilkabel???

Är du säker på att du hör skillnad på tex 0.5 meter lakritsrem och en "audiofilkabel"? 0.5 meter lakritssnöre är MYCKET svårt att höra i ett blindtest. Jag TROR faktiskt inte att du klarar det.

Rätta mig om jag har fel, men kom inte och prata om tester med facit i handen.

Dubbelt blindtest med minst 18/20 ger dig tillräcklig signifikans för att förkasta hypotesen att du inte hör skillnad.

mvh\Herr Bipolär

Modererat av Timbre
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/09 :  02:02:42  Show Profile Send ekman a Private Message
undrar hur länge du kommer få bli kvar på forumet =)
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/11/09 :  02:17:19  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Morello i farten igen under nytt namn igen. Och han som bad om att bli avstängd för ett tag sedan. Nu är han tillbaka igen under nytt namn igen. Hur xxx får man vara Ja enligt Morellos synsätt så får man vara hur xxx som helst och alltid ha rätt i åsikt bara ordvalet är "signifikant" och teknikinriktat på ett äkta Morelloanskt sätt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx som jag någonsin har träffat.
Och jag har träffat en hel del folk i mina dagar.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx sin ingenjörsexamen.
Det xxxxxxxxxxxx lära sig böckerna utantill utan
praktisk erfarenhet klara av.

MVH Jorma

Modererat av Timbre

Edited by - Jorma on 2002/11/09 02:38:02
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/09 :  02:18:59  Show Profile Send ekman a Private Message
ganska komiskt faktiskt =) morello är som en pitbull han ger aldrig upp =)

haha det här blir ju en höjdarkväll Jorma fullt krig i alla trådar =)
kan inte annat än att hålla med dig dock...

Edited by - ekman on 2002/11/09 02:27:57
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/11/09 :  03:21:54  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Tänkte på er som inte hör skillnad mellan kablar... hör ni skillnad på stativ, spikes, sd fötter, andra tweaks etc? Exempel.. när ni använder sd fötter... istället för spikes.. hör ni någon skillnad då?

Själv så bryr jag mig inte så mycket om att folk inte hör skillnad.. inte min grej att "tvinga" folk att tycka som jag. Men jag tror att de flesta av oss som tycker sig höra skillnad känner sig påhoppade varenda gång vi nämner en kabel som kostar mer än 50:- metern.

Ang allt prat om blindtester så tror jag att ingen av "sidorna" hade erkänt sig ha fel... dock en blindtest som funkade på följande sätt hade varit lätt för mig iaf,

1. Man kör testen hemma hos sig själv med sin egna utrustning + lampsladdar (aka ssk kabel).
2. Man kör ett musik stycke som man först lyssnar på några gånger med de bägge kablarna.
3. Sen kör man detta musik stycke i ett blindtest.. där någon byter kablage samt att någon kollar denna person så allt går rätt till.

Eftersom jag känner till vissa musikstycken såpass bra att jag vet att det finns "fel" i inspelningarna... dvs små digitala knäppar/hög frekventa ljud som bara hörs när man kör lite tyngre kablar så kan jag nog svära på att jag hade fått rätt nonstop. Ett annat lätt sätt att Visa att det är skillnad är att använda sig av en db mätare och en bas cd test skiva. Det kan skilja rätt mycket mellan mätningarna med olika kablar. Det borde det ju inte göra om det inte finns någon skillnad eller hur?

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/09 :  07:38:18  Show Profile Send Timbre a Private Message
Igår fredag och idag lördag. Helgkänslorna kan lätt komma i svängning (). Nu låser vi denna tråd om kabellyssning över Coltrane och städar upp lite efter senaste slaget.
Ungefär som en tidig lördagsmorgon på väg hem efter Göteborgskalaset...
Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000