HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Olika längd på nätkablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/05 :  12:35:56  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Kaffe är pengar i sjön!

OBS! Min egen högst personliga åsikt.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/04/05 :  13:37:36  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Nä, espresso är gott!

Fast mycket av det kaffe/espresso som brukar serveras på stan eller som säljs i mataffären, är riktigt sunkigt, så jag är böjd att hålla med dig.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/05 :  16:07:01  Show Profile Send mayro a Private Message

Japp.. Om mc square sänder adress så..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/04/05 :  17:17:24  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Mayro
Glömde skriva "Ha det bra",men du har PM iallafall.

Matte

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2006/04/05 :  23:25:45  Show Profile Send Merry a Private Message
www.yttermera.se/pauze/produkter/natkabeltest.html

Edited by - Merry on 2006/04/05 23:26:26
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/04/05 :  23:37:33  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Gammalt!

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/06 :  00:20:04  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Mayro och Mc Square!
Jag är gärna med som nummer 2 på förlängningssnutten!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/06 :  00:23:36  Show Profile Send mayro a Private Message

Mc square sänder vidare sen till dig...Jag har fått hans adress. Så snutten reser dit i morgon med post...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/04/06 :  01:55:17  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Bunkert:
pma din adress till mig så skickas den så fort testet har utvärderats.

Grävde bland de nätkablarna jag hade och ska prova på en korting som precis räcker till ena steget och en längre,som räcker runt hela hyllan nästan.I princip likadana,bara kontakterna som skiljer.

Vad tror du om det,Mayro..?

Och för att testa så mycket jag kan,så ska jag ta med den på lördag så fler kan testlyssna,och jag får testa den i en annan anläggning oxå
Förutsatt att den kommer innan helgen,men d tror jag.De var snabba senast.

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/06 :  09:27:57  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Mc Square! Du har PM.

Ta med en kamera och dokumentera testet!!
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2006/04/06 :  16:22:08  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
hehe,, har ju som sagt hållt mig borta en hel del från hifivärlden pga att jag studerar på heltid.
Inlägg är nästan roligare att läsa nu än var det var lite tidgare med större kunskap om retorik och marknadsföring.
Väldigt underhållande och intressant. =)

Ps. lycka till alla
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/06 :  18:01:27  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
hsivp!

Såg inget om nätkablar på www.budha.se, med väl riktigt fina signalkablar.

Nå, vad säger du om längden?
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2006/04/06 :  18:31:56  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
2- 2,5m bör den vara för att kunna användas vid tex om möblering.kanske längre beroende på hur rummet ser ut och framtida behov.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/04/21 :  12:06:53  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message

Hmm...Vad bra att det är exakt samma kabel som min,fast det var en riktigt grym stick-kontakt på Mayro`s kabel.
Har du inte fler såna,Mayro?

Har kopplat in den nu iallafall och den får stå och spela tills jag e tillbax från Danmark.

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/21 :  14:15:08  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Aha! Där är den!
Ser fram emot att testa den efter Mc Square.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/21 :  14:18:55  Show Profile Send mayro a Private Message

Hmm.. Gör så här i stället då.. Använd en annan nätis efter förlängaren.. Så kan du sedan höra OM du får skillnader med eller utan förlängaren emellan.. Jag förväntar mig du är tyst om resultatet utåt.. Och enbart skriver din åsikt till mig.. Så sammanställer jag era OLIKA åsikter sedan här UTAN att folk får veta den andres resultat.. test på avstånd klan man säga...lite Bt över detta.. resultatbt i alla fall...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/04/21 :  15:17:58  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Skitbra idè,Mayro!
Det ska jag säkert kunna göra.

Jag e på koppleri-humör nu efter en tura

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/21 :  23:33:58  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Smart!

Mayro! Är du med bland de som kopplar och lyssnar? Fast du vet väl redan vad snutten gör i ditt system!?!

Vi kanske skulle vara nån till som provar. Blir intressant att läsa lyssningsintrycken om vi är i alla fall 3-4 stycken som provat.

Nån mer som vill vara med efter mig? PMa adressen!

Mayro! Du kanske har nån ide om hur vi kan göra detta test under så lika förutsättningar som möjligt?
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/22 :  00:13:54  Show Profile Send Snoop a Private Message
Sån där kabel har jag hemma nu för test

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/22 :  00:52:48  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Vad är det för kabel?
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/22 :  01:18:30  Show Profile Send Snoop a Private Message
Diy Kabel från Creative Audio.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2006/04/22 01:21:57
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/22 :  11:41:54  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Kul färg!

Pris?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/22 :  12:11:00  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Mayro! Du kanske har nån ide om hur vi kan göra detta test under så lika förutsättningar som möjligt?

Japp.. Man använder den endast såsom mellanbit till sin ordinarie nätkabel.. DVS som en förlängare... Så bedömmer man hurvida denna lilla snutt förändrar eller inte.. DVS inte bdömma om det blir bättre eller ej i första hand.. Utan endast ev skillnad man kan notera..

Och jag vet exakt vad den gör i flera system än mitt.. Ja.. Jag provar ju sällan eller helst aldrig i enbart ett system då det ofta gör felaktiga bedömmningar då så många saker påverkar runt om.. Så jag provar som oftast i flera system.. Sedan finner jag ett gemensamt beteende som kan med säkerhet kallas någosånär trovärdigt..

Oftast får man då även skillnader på varför vissa kan få "problem" osv med kablar.. och hur man "rättar" till det också.. Tar mer tid iofs.. Men ger mer än den mer förekommande A kontra B testens resultat via snabba byten osv....

Men i just detta fall vi nu skall prova så är det ju den mer generella A/ B testen som sker.. Fast med spridning över flera medlemmar.. Så resultatet blir ju till slut så som jag förordar ovan här i inlägget.. DVS mer säkerställt bredare underlag...

DVS sedemera också mer trovärdigt om nu folk som är med INTE avslöjar sina egna resultat utan endast sänder dom till mig..

Jag tar sedan dom alla och sätter in i en tråd så kan alla se era olika svar ni ger..

Sänd resultaten via mail så skall jag göra iordning en egen mailmapp för detta lille test...

viss fxxxn är sånt här skoj va???

Nu väntar garaget på mig inför kvällens åktur med mullermasiken...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/22 :  13:50:53  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
quote:
viss fxxxn är sånt här skoj va???

Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/04/22 :  15:40:07  Show Profile Send Tomas a Private Message
quote:
Är det ok med olika längd?

Har hört att det inte ska vara bra, men det kanske bara gäller större längdskillnader?

Wow! Det är underbart när snillen spekulerar...(menar givetvis inte bunkert utan de som gav honom informationen!)

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000