Author |
Topic |
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 09:43:49
|
Kan någon se vilken högtalare som står inne i hörnet på denna bild? Jag flyttar in i denna kåk om ett par veckor och ägaren har erbjudit sig att lämna kvar högtalarna om jag vill ha dem. Problemet är att han inte går att få tag på innan maj, all kontakt sker via hans advokat som vet nada och INTE släpper in mig för att kolla. Jag har ju sett sakerna innan men mitt minne......... jag minns dock att han hade mycket Naim prylar i resten av huset.
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 09:46:03
|
Ser det inte Carlsson-aktigt ut?
|
Sandoz in the rain |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 09:54:54
|
Det är väl bara och tacka å ta emot. Är det inget att ha så kan du väl slänga dom själv. Jag skulle inte sagt nej iaf.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 09:58:03
|
Ser ut som Shahinian (eller hur de nu stavas?) som har liknande strålningmönster som gamla Carlsson. De som bara spelar orkesterverk brukar gilla dom vad jag läst.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 10:02:08
|
reeltoreel: Det är inte bara att tacka och ta emot, det är ett rent att bli av med saker här. Har man ingen bil måste man ringa till ..... och vänta hemma tills ....... och och och AAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHH.
Nu tror jag iofs inte att jag skulle slänga grejerna men helst vill jag inte krångla med att sälja dem heller. Nu har jag dock blivit lite nyfiken.. |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 12:41:02
|
Det kan vara Epicure som fanns på 70-talet, förkortades Epi, det fanns M1 och M20, denna är förmodligen en M20.
|
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 16:19:50
|
Micke Y: Du har stavat rätt..hur som helst.."Shahinian Compass" liknar högtalarna på bilden..sen om det stämmer vet i fasen..men jag tog en titt här:
http://www.pearaudioeurope.si/pear.html...å så väljer man "loudspeakers" ...
brewitz: Toksyggt rum verkligen ..fönster i taket?..stiligt |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
Edited by - ohmega on 2006/03/20 16:28:04 |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 17:13:28
|
Micke Y, ohmega: Kanske har ni rätt. Killen som bor där är prefessionell operasångare, han uppskattar antagligen de egenskaper man kan läsa om på den sida ohmega hänvisar till.
Tror jag ska behålla högtalarna, jag har ett par tre steg som står i ett hörn och bara väntar på att användas.
Japp, fönster i taket. Vete fasen om jag skulle ställa högtalare/elektronik under det, känns säkrare med en hink. |
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 18:23:02
|
Nog verkar det vara Shahinian och de har hängivna supporters! Jag har inte hört dem själv men det finns många som gärna vill ha ett par så om de ingår i köpet så är det nog bara att säga GRATTIS!
http://shahinianacoustics.com/ |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 20:28:28
|
Tack för hjälpen, jag behåller högtalarna. De kan få stå kvar där de är, i andra ändan av rummet tänker jag ha min nuvarande anläggning. Spelar jag på båda håll samtidigt måste det vara sagolikt att sitta i mitten |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/03/20 : 22:06:55
|
Äh, först åker han till varma goa breddgrader och dricker världens bästa rumpunch. Sedan slänger de roliga högtalare på honom... Ibland är livet rättvisare för somliga. Nehej, jag är inte alls avundsjuk!
Men.... Varför händer det aldrig mig?
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 00:25:55
|
quote: känns säkrare med en hink.
Englad -- Fönster -- Absolut Hink
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
|
Topic |
|