HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Identifiera högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/03/20 :  09:43:49  Show Profile Send brewitz a Private Message
Kan någon se vilken högtalare som står inne i hörnet på denna bild? Jag flyttar in i denna kåk om ett par veckor och ägaren har erbjudit sig att lämna kvar högtalarna om jag vill ha dem. Problemet är att han inte går att få tag på innan maj, all kontakt sker via hans advokat som vet nada och INTE släpper in mig för att kolla. Jag har ju sett sakerna innan men mitt minne......... jag minns dock att han hade mycket Naim prylar i resten av huset.

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2006/03/20 :  09:46:03  Show Profile Send labrat a Private Message
Ser det inte Carlsson-aktigt ut?

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/20 :  09:54:54  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Det är väl bara och tacka å ta emot.
Är det inget att ha så kan du väl slänga dom själv.
Jag skulle inte sagt nej iaf.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2006/03/20 :  09:58:03  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Ser ut som Shahinian (eller hur de nu stavas?) som har liknande strålningmönster som gamla Carlsson. De som bara spelar orkesterverk brukar gilla dom vad jag läst.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/03/20 :  10:02:08  Show Profile Send brewitz a Private Message
reeltoreel: Det är inte bara att tacka och ta emot, det är ett rent att bli av med saker här. Har man ingen bil måste man ringa till ..... och vänta hemma tills ....... och och och AAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHH.

Nu tror jag iofs inte att jag skulle slänga grejerna men helst vill jag inte krångla med att sälja dem heller. Nu har jag dock blivit lite nyfiken..
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/03/20 :  12:41:02  Show Profile Send arcam a Private Message
Det kan vara Epicure som fanns på 70-talet,
förkortades Epi, det fanns M1 och M20, denna är
förmodligen en M20.

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/20 :  16:19:50  Show Profile Send ohmega a Private Message
Micke Y: Du har stavat rätt..hur som helst.."Shahinian Compass" liknar högtalarna på bilden..sen om det stämmer vet i fasen..men jag tog en titt här:

http://www.pearaudioeurope.si/pear.html...å så väljer man "loudspeakers" ...

brewitz: Toksyggt rum verkligen ..fönster i taket?..stiligt

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/03/20 16:28:04
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/03/20 :  17:13:28  Show Profile Send brewitz a Private Message
Micke Y, ohmega: Kanske har ni rätt. Killen som bor där är prefessionell operasångare, han uppskattar antagligen de egenskaper man kan läsa om på den sida ohmega hänvisar till.

Tror jag ska behålla högtalarna, jag har ett par tre steg som står i ett hörn och bara väntar på att användas.

Japp, fönster i taket. Vete fasen om jag skulle ställa högtalare/elektronik under det, känns säkrare med en hink.
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2006/03/20 :  18:23:02  Show Profile Send MatsT a Private Message
Nog verkar det vara Shahinian och de har hängivna supporters! Jag har inte hört dem själv men det finns många som gärna vill ha ett par så om de ingår i köpet så är det nog bara att säga GRATTIS!

http://shahinianacoustics.com/
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/03/20 :  20:28:28  Show Profile Send brewitz a Private Message
Tack för hjälpen, jag behåller högtalarna. De kan få stå kvar där de är, i andra ändan av rummet tänker jag ha min nuvarande anläggning. Spelar jag på båda håll samtidigt måste det vara sagolikt att sitta i mitten
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/03/20 :  22:06:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Äh, först åker han till varma goa breddgrader och dricker världens bästa rumpunch. Sedan slänger de roliga högtalare på honom...
Ibland är livet rättvisare för somliga. Nehej, jag är inte alls avundsjuk!

Men.... Varför händer det aldrig mig?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/21 :  00:25:55  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
känns säkrare med en hink.

Englad -- Fönster -- Absolut Hink

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000