HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Billig DVD med bra digitalutgång?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/03/19 :  19:34:27  Show Profile Send knoxville a Private Message
Funderar starkt på att köpa en DVD spelare istället för en cd och sedan komplettera med en bra DAC vid senare tillfälle för att få ett riktigt bra CD-ljud. Vad tror ni om den tanken?

Finns det någon billig (nåja, hyffsat billig iaf) DVD-spelare som har en bra digitalutgång? eller är alla nog bra?

Ge gärna tips på nya, såväl som beggade spelare.

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/03/20 :  16:12:17  Show Profile Send knoxville a Private Message
ingen som har något förslag?? Kom igen nu grabbar o tjejer!!

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Dreamsave
Klubbmästare, KAS

211 Posts

Posted - 2006/03/20 :  17:43:18  Show Profile Send Dreamsave a Private Message
Denon 2910 går att få tag i relativt billigt begagnat.

Annars finns ju gamla godingen Sony DVP-S7700. Riktigt stabilt bygge.

KAS - Karlstad Audiofil Sällskap
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/03/20 :  20:18:53  Show Profile Send KennethS a Private Message
Skulle skippa Denon DVD2910 och gå på den lite äldre DVD2900 istället. Har ett mycket finare drivverk från den mycket dyrare Denon A11. Är tydligen också klart bättre som CD-Spelare än DVD2910 med. 2900 vart ersatt snarare av 3910 än av 2910. Har dock ingen HDMI, men vad jag har hört är bilden på komponent utgången så pass bra att du inte saknar HDMI ändå. Hittas väl idag runt för än 3000kr begagnad eller nåt liknande. Är ruskigt nöjd med min fortfarande och använder den dagligen till en Loewe Aconda med riktigt fint resultat. Såg ingen bildskillnad mellan min och Marantz DV7600 (Pris:7000kr idag) här hemma iaf.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/03/20 :  22:58:21  Show Profile Send knoxville a Private Message
Kul med några förslag. Den där sonyn var ju riktigt läcker. Jag är rätt svag för sonys mekaniska kvalitet på de dyrare ES-modellerna.

Denon är också fin, men bägge verkar vara vanligast i guldfärg, vilket känns lite 90-tal...

Men om vi även pratar vanligt cd-spelare och rena transporter för den delen. Har ni några tips på detta?

Jag vill helt enkelt använda mig av en dac, då jag tänker koppla datorns ljud genom en sån i framtiden. Då är det ju lika bra att fläska på med en bra transport till cd-skivorna.

/Erik

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/03/21 :  02:11:28  Show Profile Send KennethS a Private Message
Kan ju säga att den är inte så guldfärgad som den ser ut. Den är ganska ljus om jag ska vara ärlig. Hemma hos mej tänker man knappt på det. Sen tycker jag knappast att du ska låta färgen avgöra när det gäller en såpass kompetent DVD-Spelare som denna. Sony hade med DVP-NS999ES för 18000kr och fick inte bättre betyg än Denon:en som kostade 10000kr....Så jag vet inte riktigt... Säger väl en hel del.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000