HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Räcker effekten ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/17 :  19:59:54  Show Profile Send ohmega a Private Message
quote:
Tänkte bara meddela om mina erfarenheter om någon bryr sig

Sånt här är ALLTID intressant...

Att det blir för mycket(?) bas kanske beror på signalkänsligheten på vincentstegen..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2006/03/17 :  20:34:02  Show Profile Send marens a Private Message
quote:
Jag har nu testat att biampa med mina SP-996:or och jag vet inte riktigt vad jag skall tycka. Jag körde diskant & mellanregister via Rotel´n och basen genom Vincenten.

Jag upplevde det som om det blev väldigt mycket mer bas. Alltså VÄLDIGT mycket mer bas, för mycket för min smak iaf. Det är möjligt att Vincentarna färgar ljudet såpass mycket eller basarna kanske bara fick den drivningen som de skulle ha, vad vet jag.

Jag tänker iaf inte att köra biampat just nu. Kanske i framtiden men inte nu. Tror att jag isf skulle behöva ha ett bättre rum för att kunna experimentera mer med placering och liknande för att bli av med resonans och liknande. Gärna slippa grannar oxå.

Tänkte bara meddela om mina erfarenheter om någon bryr sig

ers: Jag har en väldigt bra förklaring på det du hörde. Kan det vara så att vincentarna har högre förstärkning än Rotelns eget slutsteg? Hur som helst så vinner du ju inget på att biampa.
Go to Top of Page

ers
Member

194 Posts

Posted - 2006/03/17 :  20:49:31  Show Profile Send ers a Private Message
ohmega & marens -> Det låter som en mycket trolig anledning. Med andra ord, vad ni än gör, biampa inte en Rotel med Vincent steg.

Nejdå, det kanske bara är så i mitt fall. Kul iaf att hitta en (mycket sannolik) orsak till mina upplevelser.

Tack för all hjälp grabbar

Mvh Anders

Edited by - ers on 2006/03/17 20:49:51
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/17 :  20:49:35  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Intressant ers.

Är det Rotel eller Vincent du ska behålla?

Spelar högtalarna hela registret tillfredsställande och med kontroll med enbart ett av slutstegen?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

ers
Member

194 Posts

Posted - 2006/03/17 :  20:51:44  Show Profile Send ers a Private Message
Jag har tänkt att behålla min nya Rotel förstärkare. Innan körde jag ju för / slutsteg där SP-996:orna aggerade fullregister steg så då märker man inget. Först när man parar ihop de med andra fabrikat verkar det som...

Jo, det tycker jag. Det låter tillfredställande med bara Rotel´n.

Ville se om det blev bättre kontroll med biampningen för skoj skull så man vet om Rotel´n gör sitt jobb eller inte och innan de säljes.

Mvh Anders

Edited by - ers on 2006/03/17 20:53:52
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000