HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nätkabel så billigt som möjligt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2006/04/10 :  13:14:31  Show Profile Send Stormen a Private Message
En smart konstruerad förstärkare är tämligen okänslig för små nätstörningar. Vissa produkter är mer känsliga en andra. Det samma gäller alla överföringar, tex lågnivå. Det är en mottagare och en sändare. Om de är klena så spelar kabelvalet mer roll. Men det är olika på olika modeeller o märken.
Hos min gode vän har det testats vid tre tillfällen olika nätstörningsfilter och kabelmodeller utan att man kan höra skillnad. Därimot har samma nätfilter kopplats in i en annan stad på en annan anläggning och där har man kunnat detektera skillnader.
Så jag kan bara konstatera att det är värt att testa. Gör det ingen skillnad, mätbar eller hörbar: sätt tillbaka den gamla. Men det är alltid roligt när det leder till förbättringar.
Det bästa är väl med en skärmad variant om du kan bunta ihop vissa kablar bakom stereon för att göra en snyggare installtion o så blir det lättstädat.
Ölflex är billig, om inte annat estetisk ?
"keep on trying"
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/04/10 :  13:16:52  Show Profile Send Poe a Private Message
Har testat olika nätkablar. Hör inte ett dugg skillnad. Jag kör dock med hemmagjorda kablar baserat på Ölflex, men endast för att det ser snyggt ut.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000