HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som känner till Settler???Nu med bild
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2006/03/13 :  10:26:20  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Hej allihopa!

Har någon hört talas om ett Hi-Fi(?) märke som hette Settler?

Mina grannar rensade ut en del "skräp" som skulle slängas och då även en förstärkare "Settler A70" och en tuner "Settler T70" som jag fick, "så slipper vi vänta på containern" som de uttryckte det.
Nu är grejorna tillsammans med en gammal Teac cd-spelare uppkopplade i grabbens rum och de funkar utmärkt.
Själv har jag aldrig hört talas om märket, men det kanske någon på forumet gjort?
Bilden tagen precis när jag fick hem prylarna för att kolla om de funkade.

A balanced diet is a cookie in each hand.

Edited by - CarlssonH on 2006/03/13 11:06:47

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2006/03/13 :  17:38:58  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Kan tyvärr inte hjälpa dig men de ser grymt tuffa ut, tänk vad folk kan få för sig att kasta bort

Grabben måste ha blivit ganska nöjd va?

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2006/03/13 :  20:53:11  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jodå, de ser tuffa ut, men vad jag kommit fram till så lämnar stärkaren 30 watt och väger kanske 5 kg. Tunern är lika tung som stärkaren och låter förvånansvärt bra. Ja, bra o bra, den har juh lite "loudness" i ljudet och låter otroligt fylligt men stereo perspektiv och detaljer skvallrar om att det är budget prylar från 70-talet. Om grabben är nöjd? Han är snart 5 år gammal och är glad bara det kommer ljud ur högtalarna så han kan lyssna på sina Spökligan skivor och dansa till popmusiken på de kommersiella radiostationerna.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2006/03/14 :  17:16:02  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Jag skulle då ha blivit ruggigt glad om jag hade fyndat dessa någonstans (är lite svag för såna här pjäser) och att
quote:
dansa till popmusiken på de kommersiella radiostationerna.
är ju inte fy skam i denna ålder

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000