HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nad T752 eller ONKYO TX-SR600 Erfarenheter??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2002/11/05 :  10:10:56  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Skulle bara vilja ha reda på lite personliga åsikter om någon av dessa förstärkare. För, nackdelar etc.

Tack för hjälpen.

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/11/05 :  10:23:27  Show Profile Send niklass a Private Message
hej, jag har en nad t761 och 752:an är ju/väl uppföljaren till den. jag är extremt nöjd, det är mkt och bra ljud för pengarna. mkt nya intressant format i 752:an oxå.

onkyo har jag tyvärr inte lyssnat på men nad är ju snyggare, eller hur? hehe :)

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2002/11/05 :  10:30:01  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Ok. Jag har lyssnat på Nad:en på hifiklubben, dock med ett par Dali 8008 Den lät faktiskt fint..
Men jag har blivit lite rädd nu sen jag hade marantzen hemma.. Den lät verkligen HEMSKT

Annars har jag högt förtroende för nad. framförallt när det gäller den tekniska kvaliteten.

Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/11/05 :  13:55:47  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Jag håller att välja mellan Marantz och H/K recievrar i samma priklass som 752an. En fördel med NADen och den dyrarae H/K 5500 är ju att man kolla om slutstegen med pre-out main-in. Fast Marantzen har ju redan 6 steg. Jag vill gärna ha möjligheten till 6.1/7.1 utan att behöva köpa till ett steg för surr.back.
Har just nu en H/K 4500 hemma. Låter mycket bra bättre i surround än min gamla Denon. När jag och försäljaren snackade funktioner så blandade vi ihop att det var 5500 som hade main-in inte 4500. Så jag skall nog inte behålla den. Jag kanske skall kolla på NADen. Synd bara att den inte är så snygg.
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2002/11/05 :  14:36:28  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Nä, nads utseende är ju knappast särskilt tilldragande Detta är däremot en av H/K:s fördelar.. Jag hade kunnat tänka mig H/K om det inte varit för att den lokala återförsäljaren var så skum....

Hursomhelst. Om alla marantz-stärkare låter som den som jag hade hemma så bör det märket absolut undvikas..

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000