HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dv-585 köpråd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrVan
Member

66 Posts

Posted - 2006/03/05 :  10:20:38  Show Profile  Visit MrVan's Homepage Send MrVan a Private Message
Undrar bara om det är någon här på forumet som känner till Pioneer´s budget(?) dvd/cd/sacd/dvd-audio spelare, DV-585?
Har spanat på den ett tag och med en prislapp på typ 1200:- så undrar man kanske vad som är fel??
Verkar sitta riktiga D/A, Burr-Brown i den iallafal, men i övrigt så....

Någon med erfarenhet av denna?

Mvh: MrVan

Finns bara en sak som är omöjlig. Välta en boll....

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2006/03/05 :  11:48:02  Show Profile Send Machine a Private Message
Klämt lite på den på onoff och den verkar vara mycket vettig för sitt pris, funderar själv på en. Problemet är dock samma med den som med alla andra billiga pioneer spelare, ruskigt låg byggkvalité. Har även hört att den väsnas en hel del vid uppspelning. Blir väl så när de envisas med att klämma in grejerna i såna slim paket....

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/03/05 :  14:39:06  Show Profile Send sampix a Private Message
I min mening helt ok bild/ljud
Men om man ska klaga lite då..; Den har ingen direkt påkostad byggkvalité. Den skramlar lite, surrar tämligen mycket så fort spelaren är igång. Fjärren upplever jag inte som 100% heller


kabelskitsnackare

Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/03/05 :  15:02:00  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Jag har företrädaren DV-575A och tycker också den är bra. Funkar jättefint som DVD-spelare när man visar film. Den är även inkopplad via sina 5.1-utgångar och kan därmed spela SACD (och DVD-Audio; jag har dock ingen sådan skiva). På SACD-hybridskivor föredrar jag att spela vanliga CD-lagret på Droplet framför SACD-lagret på Pioneer. Mkt bättre ljud från en riktig CD-spelare naturligtvis. Men som DVD-spelare - helt OK! / Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

MrVan
Member

66 Posts

Posted - 2006/03/05 :  15:33:20  Show Profile  Visit MrVan's Homepage Send MrVan a Private Message
Aha, tackar för responsen. Fast det där med byggkvallité går ju säkert att åtgärda medlite dämpmatrial osv i själva spelaren.
Kanske skapa en "Modda 585"-tråd??

Mvh: MrVan

Finns bara en sak som är omöjlig. Välta en boll....
Go to Top of Page

kenneth99
Starting Member

26 Posts

Posted - 2006/03/05 :  19:39:32  Show Profile Send kenneth99 a Private Message
Jag har precis köpt en. Ja, drivmotorn för skivan surrar lite. Jag tror inte det går att dämpa bort detta då ljudet "går ut" mellan plastfront och släde.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2006/03/05 :  20:32:58  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Har en 575-a som extraspelare och den fungerar bra. Det man framförallt kunde säga om 575-orna var att det var väldigt varierande ljudkvalitet från dem, antingen beroende på komponenter "på marginalen" eller själva bygget. De som har spelare som väsnas verkar också få klart sämre ljud från dem, min ger ifrån sig de ljud den ska och inga andra. Vet inte, men antar att det är en liknande situation för 585. Alltså läge att köpa i en lokal affär där man kan provlyssna eller få byta för att hitta "ett bra exemplar".

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

MrVan
Member

66 Posts

Posted - 2006/03/05 :  21:01:39  Show Profile  Visit MrVan's Homepage Send MrVan a Private Message
Kenneth99:

Vad tycker du om den i övrigt? Ljud/bild/inställningsmöjligheter??


Mvh: MrVan

Finns bara en sak som är omöjlig. Välta en boll....
Go to Top of Page

kenneth99
Starting Member

26 Posts

Posted - 2006/03/06 :  10:09:50  Show Profile Send kenneth99 a Private Message
Lättskötta menyer, bild och ljud helt ok. Detta är en budgetspelare för 1400. Pioneer 989 blir nästa uppgradering.
Go to Top of Page

MrVan
Member

66 Posts

Posted - 2006/03/07 :  11:36:53  Show Profile  Visit MrVan's Homepage Send MrVan a Private Message
OK, för grejjen är att jag gav bort min cd-spelare i juklapp till morsans gubbe´, visserligen inte nån värsting, en Denon 625 men nu är jag utan så en bra kombo hade ju varit förträffligt.

Nu vet jag lite mer iallafall

Tackar

Mvh: MrVan

Finns bara en sak som är omöjlig. Välta en boll....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000