HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HECO Argon 70 (Vad tycker ni)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2002/11/04 :  23:48:09  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hejsan

Har spanat runt lite på nätet och hittat Heco Mythos 70, verkar vara en mycket välljudande högtalare!

Skall i väg och lyssna på ett par andra Heco nu i veckan, ett par 500 eller 700 tror jag det var, för att bilda mig en uppfattning. Jag skall liksom satsa stenhårt på 2-kanals!

Min undran är, är där bra tryck i ett par dubbla 6 1/2, jag är lite glad för tryck, men det skall vara kvalitests tryck, inget jäkla basmonster, skall ju vara en rapp bas! Men det borde det väl bli? Hur är det med byggkonstruktionen? Är det någon som har anmärkningar mot den!

Mina drivkällor är Dubbla NAD 216THX (bryggade), det borde bli en makalös kontroll på baselementen, kör med en Pioneer PD-S707 som CD-Spelare, men de skall byttas ut mot en mer kvalitets spelare, typ Thule, eller en bra Denon eller en av Pioneers värstingar. Högtalarkabel TaraLabs Prime 1000

Hur är ljudet? Jag föredrar ett kristallklart ljud, skall inte vara mjukt och softigt, man skall höra detaljer!!

Vad tror ni??
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=103020

Mvh/Marcus

Edited by - marcus_ec on 2002/11/04 23:48:50

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/05 :  00:06:09  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
har ägt/äger ett par Heco Argon 50..

din topic e konstig, du skriver om argon men i inlägget talar du om mythos..

det är två vilt skiljda saker.. argon är mer "finstämd" å mythos e lite rockigare..
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2002/11/05 :  07:28:11  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Menar Argon!!!
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/05 :  10:36:49  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
aha, Argon 70 är bra ja.. tryck i basen finns å allt.. lyssna på dem om du gillar soundet så..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000