Author |
Topic |
m_persson79
100.000-klubben
787 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 00:32:51
|
Fyfan vad fett att höra!!
Har precis köpt en Dell dimension 9150 med 3 års på platsen service (fast servicen så låg den tusenlappar billigare än t.ex. HP). Tyckte att det nästan lät lite för bra med att en tekniker kommer hem till en och lagar datorn om den strular.. men så är det tydligen. Fett att det funkar!!
Har haft mina fejta probs (tiiiiiiid) med datorer genom åren, nu har man det på det torra i 3 år.
Tack mayro för att man höjer Dell en nivå iom din upplevelse.
|
Edited by - m_persson79 on 2006/03/01 00:36:22 |
|
|
Henrik Nilsson
Member
455 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 08:19:24
|
Kan inte annat än hålla med Tobbe! Dells support är väldigt trevliga och hjälpsamma. Hade strul med det trådlösa nätverket för ett tag sedan och snackar med dom en bra stund och kommer fram till att det är routorn (stavning) som e problemet, så jag ringer tillverkarn istället. Sedan lite längre fram på dagen/kvällen ringer det från Dell och kollar så allt e som det skall vara och jag fått rätt på allt. Helt okej service tycker jag.
MVH Henrik. |
Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 08:46:07
|
Jag har bara en kommentar till detta med krånglande PC-maskiner... - Skaffa Macintosh!!!!
Jag har aldrig använt antivirusprogram - jag har aldrig haft virus! I.o.f.s. har jag bara haft Mac sedan, Hmm låt se nu -88 tror jag att det var!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 09:43:41
|
quote: Jag har bara en kommentar till detta med krånglande PC-maskiner... - Skaffa Macintosh!!!!
Vi funderar starkt på att byta till det på våra företag,då pc-skiten aldrig funkar som den ska. Det enda hindret är väl igentligen priset då det är 8-10 maskiner som ska bytas ut samt programvaran.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 12:38:30
|
Kl 10 ringer dellkuriren från växjö.. Kommer under dagen här så snart han kan. Vädret är INTE det bästa ju....
Och i vårt fall är det troligen INTE produkten som fallerar.. Utan barnen som gjort något.. Vad har jag inte en susning om eftersom jag har noll kolla vad som hänt där uppe...
Men troligen vet dom inte ens själva "vad dom gjort".. Men nu skall det bli koll så det INTE "latjas med datorn" då dom är i flock from NU..Då dom är solo går det bra.. Men barn i flock. ja då slutar allt att fungera ...
Men att DELL så oerhört hjälpsamt backar upp en fattig far är enastående..Be Dell om offert reeltoreel.. Tro mig du blir förbannat nöjd då något inträffar..Då visar dom sin potensial såsom säljare. Och så går barnens dator TYST TYST TYST...Den hörs fasiken knappt ens...bara det är värt guld..
Hmm nu aggerar jag säljare här, Vilket inte var meningen.. Men man blir så förbaskat angagerad då man bemötts med sådan fin service..Och det är ju därför forum finns för att dela med sig av berömm då något sticker ut ifrån det vanliga. Och i detta fallet är "sticker ut" det minsta man kan säga.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 12:45:15
|
Nu ringde dom från Dell suporten och kollade om killen kommit ännu,, och i så fall att allt går bra...
Helt sjukt otroligt detta vilken kundsuport och servicegrad... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 14:03:38
|
Och nu kl 14,00 kom nya delarna med bud..
Han lämnade med en glad hälsning att "nu har du nån timmes jobb att instalera lite igen.. Men hoppas ni är nöjda ändå fast detta besvär tillkommit"...
Nöjda??
Jag personligen har aldrig i mitt snart 47 år långa liv blivit bemött.. servad.. och omhändertagen i närheten av detta dessa datorleverantörer har uppvisat..
Inte ens min glada goa Lena har en servicnivå som denna trotts massa träning o handledarskap jag försökt mig på..
Vilken rolig upplevelse detta har varit...Det va sjutton gubbar värt dom små problemen för att FÅ vara med om denna upplevelse faktiskt.. Då är man fasiken nöjd kan man lugnt påstå va
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
teflon
Semester på egen begäran
129 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 15:07:44
|
Gå över till Macintosh? Varför inte. Läckert operativsystem med nån BSD-variant i botten. =) En Macbook Pro kostar i "mitt" utförande ca 27kkr. Helt "OK".. Heh. Eller en liten Mac Mini med Core Duo-propp som släpptes i dagarna. |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2006/03/02 : 14:36:58
|
Dells support är världsklass. Tyvärr beror det på att deras datorer är skit, och enda sättet de kan sälja till företag är genom att ha bra support. Antalet Dell vi har i förrådet på jobbet som inte fungerar längre vill jag inte tänka på längre. Har en hel drös IBM som är äldre än dem som aldrig strulat. De bara rullar på år efter år....... |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
Topic |
|