HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 hur startar TACK DELL!!!!!!!!!!!!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  19:58:41  Show Profile Send mayro a Private Message
en dator i felsäkert läge? Vi har en Dell som barnen gjort nåt med så den går inte igång..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/02/28 15:16:52

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:04:33  Show Profile Send UrSv a Private Message
Tryck F8 eller Shift+F8 när du ser den svartvita skärmen.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:16:20  Show Profile Send mayro a Private Message
vad är shift? vilken knapp menar jag...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/02/27 20:16:47
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:19:17  Show Profile Send Snoop a Private Message
Det finns en knapp med en pil på, det är shift.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:26:22  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Finns oftast två Shift-knappar..

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:31:28  Show Profile Send mayro a Private Message
ok.. ska gå upp och prova..

datorproffs man är va

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:50:00  Show Profile Send mayro a Private Message

bara att glömma.. Den är sten död.Startar och kommer till att man skall trycka f1 eller f2..men inget hjälper... Det blir att slå suporten en signal i morgon.. Den kan ju pajat också helt enkelt..

tack för hjälpen i alla fall..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/02/27 :  20:52:44  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Tobbe, läge för "moddaryxan"

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  21:16:47  Show Profile Send mayro a Private Message

hmm.. den var hotande nära förut här...Men men.. garantin gäller ju. så lite får man hålla igen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/02/27 :  21:40:03  Show Profile Send Egill a Private Message
Startar den inte alls? Har barnen pillat på några inställningar i biosen kan man återställa den till fabriksvärdena, kolla manualen för "clear cmos".

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  21:47:20  Show Profile Send mayro a Private Message

jag har försökt allt.. inget fungerar.. den går igång.. sedan går den över till att den inte finner nån mojäng o uppmanar till f1.. vilket enbart leder till att den igen säger den ej finner.. trycker man på f2 kommer en blå ruta på skärmen .. och där ställer man in fabriks på nån av alla grejor där finns.... O inget händer i alla fall...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/27 :  22:39:57  Show Profile
Gör som Egill säger... kolla i manualen vart jumprarna sitter, öppna lådan, kör "clear cmos" .. testa.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/02/27 :  23:22:41  Show Profile Send Egill a Private Message
Vilken mojäng är det den inte hittar? Har du svårt att hinna med att läsa vad det står så tryck på Pause/Break knappen (brukar sitta på höger sida av tangentbordet).

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/27 :  23:23:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ring support. Har du garanti på grejerna, så får de guida dig,. Ta namn på den du pratar med om de säger att DU skall öppna burken.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  23:49:43  Show Profile Send mayro a Private Message

Öppna yxa fram....

nej.. tack för alla tips.. Men jag ringer i morgon till Dell. Datorn är ju helt ny nästan. Så dom får ge lite hjälp. Och har den gått sönder så får dom reparera den själva..

Jag har verkligen haft "tur" med elektronik på sista tiden kan man säga

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/02/28 :  00:35:42  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Finns lite anti-spyware- och antivirusprogram du kan ladda ner sen om du får igång den. Gratis och bra. Det brukar inte bara rädda från (vissa) katastrofer utan snabbar även uppdatorn många gånger. Lycka till med kidsens dator och de andra missödena med elektroniken.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/28 :  00:51:19  Show Profile Send mayro a Private Message

antivirus har dom.. Men tyvärr hjälpte det föga då det var andra ungar här och knappade tillsammans med egna barnen.. Då gick något totalfel kan man säga..Men men.. Sådant är livet med barn .. Skoj har dom i alla fall..

Som tur är så är det bara materia. Sådant går ju att reparera.. programera.. eller köpa nytt...kunde ju va värre.

tack för omtanken.

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/02/28 00:52:04
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/02/28 :  00:54:32  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Så sant.. men det är ju jobbigt! :)

http://safer-networking.net/ <-- där finns ett bra antispyware program om någon annan behöver :) Kanske du själv tobbe? Jag tycker det snabbar upp min dator varje gång jag kör det.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/28 :  01:04:28  Show Profile Send mayro a Private Message

tackar..
Skall kolla på det i morgon lite piggare i skallen.. Så man fattar aningen mer (ev)

nu skall det nattas....

Tack för tips!! snällt att försöka ge ett handtag..
Natti ...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/28 :  15:02:33  Show Profile Send mayro a Private Message

ojojoj.. vilken service!!!!!!

Jag ringde till Dell suporten. Väntetiden var minimal.. Redan efter små korta frågor kopplades jag upp till en trevlig kille på Dell suporten...

Därefter tog en rad prov av olika vägar ut med dystert resultat.. Inget hjälpte tyvärr..

han bad mig vänta en stund för han skulle tala med teknikansvarig person.. Tog 30 sekunder...

Sedan kommer han tillbaks och säger att det kommer ett bud i MORGON!!!! med en ny hårddisk.... Och som krona på verket så sänder dom med ett nytt paket med cd skivor eftersom det inte finns den skiva som skall finnas med home windows i vår ägo.. Inget bråk om att detta skulle anmälts.. inte ett ord om att vi klantat bort den.. ingenting...Vilket säkert som ammen är fallet. Eftersom jag inte haft fullkomlig koll på detta efter jag installerade datorn till barnen. Utan jag tog ju bara det som dom gav mig efter vår stora dotter Jenny läst allt i texterna jag knappt ser utan glasögon osv...Samt hon instalerat word osv osv osv....

OM jag kan rekomendera Dell för er som jag inte har bra koll på datorer behöver ni väl knappast undra...och säkert även ni kunnigare torde nog uppskatta en dylik service...

En bättre service kan man inte någonsin få skulle jag gissa på.....

Så mina varmaste rekomendationer ger jag Dell och deras helt otroliga servicenivå....Och vilken suportavdelning... Helt enkelt chockerande bra... tyvärr finns nog inte ord för hur trevligt denna kontakt var o är...

Strax efter jag satt mig här för att skriva detta så ringer telefonen här, Och killen på Dell sökte även vårt mobilnummer så dom inte på något sätt missar att ha koll på att allt går bra OM vårt ordinarie tel nummer av nåt skäl skulle fallera...

Vad säger man grabbar om sådan dedikerad service mot sina kunder...

Att då lena o jag byter vår dator vi ringer Dell behöver ni nog inte tveka om...

Ett stort varmt tack till Dells personal och företagside...

Att en produkt kan fallera är ursäktligt då man så fruktansvärt fint tar hand om sin kund...Jag är i det närmaste chockad över detta. och kan inte fatta att år 2006 det finns företag med denna kundcentrering i sitt säljande....

Dessa rader var bland dom roligaste jag någonsin fått skriva någonstans på forum...Att få med er alla här få dela erfarenheten av service på högsta nivå är mitt lilla lilla tack. Alldeles för litet egentligen. Men endock rasande roligt...

MVH till Dell och deras personal.Tack
Tobbe...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/02/28 15:07:56
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/02/28 :  15:21:47  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det var som fan!

Ja,det e bara att hålla med!En sådan service är sällsynt.
Bara grejen att de försäkrar sig OM nån skulle prata i hem-luren,så vill de kunna ringa din mobil istället!

Grejt!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/28 :  15:33:42  Show Profile Send mayro a Private Message

Och tro mig eller ej.. Dom skulle ringa i alla fall oavsett vad för att KOLLA att instalationen går eller gått bra

helt helt sjukt otroligt detta...

Vi har ju inte köpt en "megadator" för svindyra pengar ens... Och vi är inte ett stort företag osv där man ju vill sälja massa datorer hela tiden osv..vi har ju bara köpt en dator för 10000 ca...

Ja.. Om man står i begrepp att skaffa sig en ny dator så säger jag DELL..

Bara det att då vi köpte dom INTE sålde på oss det dyraste.. Utan endast det nödvändiga,trevligt... Dom kollade nivå på spel osv barnen använder.ålder på barnen. Planerade frammåt kommande år. och sa att detta är bättre då tekniken senare ÄNDÅ då barnen är lite större gör en ny dator mer kompetent än en överstor idag inköpt osv osv.. Förenklat återberättat nu så ni förstår..

men tror ni förstår poängen jag för fram...

Jag kan bara rekomendera dom fullt ut...ända från köp till service har dom visat seriöst beteende fullt ut...till o med mer än seriöst utan tvekan..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/02/28 15:36:25
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/28 :  15:34:00  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Tänk om dom dom behandlade alla sina kunder så
Min svägerska fick slåss med näbbar och klor med dom för att få en ny
front till diskettenheten som var sprucken vid leverans.
Tog tre veckor att få dem att skicka en ny på garanti.
Samt att dom ville ha den lilla plastbiten skickad tillbaka.

Skönt dock att det gick så smidigt för dig Mayro.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2006/02/28 15:34:39
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/28 :  15:40:43  Show Profile Send mayro a Private Message

Tråkigt... Men som alltid finns det väl en o annan på alla företag som haft en dålig dag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2006/02/28 :  16:03:14  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Jag har samma goda erfarenhet av Dells service, de är jättebra. upptäckte av en händelse att min dell bara räknade upp halva internminnet vid uppstart. Anmälde felet via webben, fick casenr via e-post. De ringde dagen efter och de bad mig att ta loss minnet och sätta tillbaka det igen, förutsatt att jag visste vad jag höll på med, annars skulle de skicka en tekniker. Testade detta och det funkade.

Rör...
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2006/02/28 :  17:01:28  Show Profile Send Lepra a Private Message
Dell supporten har alltid varit hjalpsamma mot mig.

Enda problemet var den gången man fick prata med en kvinna som knappt kunde prata eller forstod svenska.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000