HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kina import???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/02/23 :  12:13:55  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Funderar på att importera en cd spelare (ev också en förstärkare) från Kina. Men från vilket företag? har hört att cattylink inte är att lita på. Någon som har erfarenhet av Kina import och kan rekomendera någon seriös firma. Känns inte kul att ev. bli blåst/få vänta evigheter på grejorna.

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2006/02/23 :  12:29:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Du blir inte blåst av någon firma om du köper från någon av de mer kända och beprövade på detta forum.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/23 :  12:36:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det finns några trådar om det. Personligen skulle jag kolla med nån som har handlat en del därifrån.
Mangew är tex en

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/02/23 :  14:20:16  Show Profile Send jos a Private Message
Tja.. jag kan rekommendera en sådan:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48351



Jag har goda erfarenheter av båden www.nysound.com och www.coemaudio.com. Har hört att www.ornec.com är bra också men har aldrig handlat av dem själv.

Edited by - jos on 2006/02/23 14:27:55
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/02/23 :  15:01:31  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Handlade en lurförstärkare för skoj skull av Ornec. Inga problem. Snabb leverans. Bra pris. Men nätsladden hade legat och "repat" frontplattan på toppkanten. (Jävla korkat ställe att placera nätsladden/kontakten!) Mailat för att höra hur vi kan göra för att ev. byta frontplattan (istället för att reklamera till DHL så ville jag helt krasst köpa en ny frontplatta - skicka den till mig rätt och slätt) INGET SVAR. Mailade och förklarade skadan. Till och med fotografier på skada och fronplatta. INGET SVAR. Mailade och sade att jag bara ville fråga en sak om deras kundkontakt/support. INGET SVAR. Mailat några ggr till men INGET SVAR.

Så på Ornec vill de gärna sälja - men räkna INTE med support!

M
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2006/02/23 :  16:10:14  Show Profile Send bjarne a Private Message
Har handlat flera ggr med coem audio och där har allt löst sig även om det någon gång varit missuppfattningar. Har hört gott om nysound, timaudio och ornec också. Läser man allt om alla verkar det ha strulat någon gång i samtliga fall, men det verkar inte vara mer än från andra butiker. Cattylink har väl däremot gjort bort sig rejält, även om det funkade till en början.
Man kan inte jämföra priser rakt av eftersom frakten är olika beroende på var varan skickas ifrån och vilket bolag som används. Man måste helt enkelt fråga om slutpris.
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/02/23 :  18:58:14  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Tack alla. Bara att jämföra priser således Här skall shoppas

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/23 :  20:49:03  Show Profile Send Kmj a Private Message
mmm, en CD hade vart trevligt. Original AT8 eller nått

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/02/23 :  22:28:57  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Blir prexis en sån eller en Jolida JD100S kanske

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/24 :  09:54:13  Show Profile Send Kmj a Private Message
Ord kan inte beskriva hur avundsjuk man är......

Nåja, jag får nöja mig med min kommande Jungson Moon Harbour (om säljaren inte backar igen såklart)

MEN!
A8T (AT8?) verkar va en riktigt trevlig spelare
Och GothmogII, du har PM

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000