HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Drycker Att Avnjuta
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/21 :  20:55:32  Show Profile Send KingX a Private Message
Ja nu låter detta kanske en smula roligare än vad som är tänkt..
men jag är mest nyfiken på vad folk kan tänkas sitta och avnjuta i sin stund med musiken en regning kväll...eller framför tv'n

Själv är Té otrligt populärt.. men gillar också att avnjuta lite kall Amarula, som är en otroligt god Afrikansk choklad likör. LIte åt Baileys hållet fast inte lika toksöt som Baileys är

Ngn annan som har några bra tips på vad man kan tänkas att avnjuta i sin stillhet?

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2006/02/21 20:57:51

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/02/21 :  21:12:43  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Dricker mycket rött te, Rooibos (sydafrikanskt örtte) med diverse blandningar. Favoriter är den senaste julblandningen och en som heter Lava.

Köper mitt te hos TheHuset (kungsportsplatsen Göteborg) och där finns det otroligt mycket kul att variera sig med i både te och kaffe-väg ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/22 :  18:24:22  Show Profile Send KingX a Private Message
Rooibos har jag hört talas om men inte smakat.. kanske skulle ta och kika upp det

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/02/22 :  18:56:04  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Rooibos i vanliga tepåsar (twinings, lipton) finns förmodligen i vilken livsmedelbutik som helst.
Kostar inte så många kronor att testa

Själv sitter jag nu under dessa OS-tider och dricker 2 liter om dan nu när man är ledig

Lite info om Rooibos:

Rooibos kallas för rött te men är egentligen ett örtte. Rooibosbusken är en baljväxt och växer i Sydafrika.
Den är känd för sina medicinska egenskaper och nutida forskning visar att Rooibos innehåller flavonoider,
som är verksamma mot cancer och hjärt- och kärlsjukdomar.

Rooibos är helt koffeinfritt. Det innehåller inga tillsatser, däremot en mängd viktiga mineraler och antioxidanter,
som har betydelse för kroppens åldrande.

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

Edited by - DIESEL on 2006/02/22 18:56:46
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/02/22 :  19:39:51  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag sitter gärna och dricker riktigt (*host* ) té när jag sitter och lyssnar. Lite mer färg på smaken än earl grey ska det gärna vara, men inte för saftaktigt. Några favoriter är Brunkullan och Lady Grey.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/02/22 :  20:19:25  Show Profile Send Egill a Private Message
är man lite åt det sydamerikanska hållet kan man alltid ta en kopp Yerba maté, det görs av en släkting till järnek (Ilex) och smakar lite rökigt. Jag brukar låta det dra länge och sen slänga i en skvätt mjölk. Med tanke på släktskapet med järneken är det antagligen inte alls nyttigt, men miljontals sydamerikaner kan ju inte ha fel

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/02/22 :  20:28:44  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Intressant , får ta och leta reda på lite sånt

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/22 :  20:34:01  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Té å Té ? Själv avnjuter jag varje lördag framför högtalarna en riktigt rökig whisky.
Eller varför inte en riktigt god mörk pilsner?


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/02/23 :  12:44:37  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
3 dl mjölk, 1 (skalad) banan, 2 tsk kakao, lite vaniljsocker, kör i mixer och lägg till vaniljglass och mixa lite till! SLURP.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2006/02/23 12:45:07
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/23 :  14:46:45  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag har fått hem 1st av Carlsbergs nya ölsorter (4st tot), Jacobsen. De ska testas vid tillfälle hade jag tänkt

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/02/23 :  15:40:48  Show Profile Send brewitz a Private Message
Bishops Finger funkar utmärkt när det beger sig.
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/02/23 :  15:51:27  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
oj oj oj skynda skynda innan tråden låses: SPRIT, SEX, KNARK, POLITIK. Åh va skönt att få uttala de tabubelagda orden!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/02/23 :  16:37:44  Show Profile Send mace a Private Message
Eftersom jag har problem med spriten så dricker jag gärna Schweppes Indian Tonic Water
Den hade jag druckit lika gärna även utan problem

Ni vet väl hur historien går....?

Under det Brittiska herreväldet i Indien så behövde de "veka" britterna ta något mot Malarian. Kinin var och är ett verksamt medel mot malaria, problemet är att det smakar urk ! Bitter så det räcker.
Utblandat med vatten, eller ännu hellre sodavatten, så går det att dricka. En medecin i flytande form kallas för ....just det TONIC
För att göra det dagliga kininintaget lite trevligare så blandade självklart Britterna denna hemska vattniga, om än bubbliga, tonic med dåtidens stapelsprit....GIN

Där har ni GIN & TONIC !!!!!!!!!!!!!

Det är inte ofta man får tacka malarian (som förresten fanns till rätt nyligen i sverige -- Historiskt sett)
Mal Aria = Dålig luft, vilket var vad italienarna trodde sjukdommen berodde på, den unkna doften från träskmarker, inte myggen som trivdes där

Slut på OT !!!!!!!!!!!!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/26 :  17:34:57  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Mittens rike (te) samt en liten virre till är inte så dumt när man finlyssnar......

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/26 :  17:54:37  Show Profile Send KingX a Private Message
Mittens RIke.. är inte det tét som består av 7 olika Kinesiska sorter i en? eller e jag ute o cyklar nu....

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/03/02 :  08:51:35  Show Profile Send poppen a Private Message
Ärligt talat Gubbar o Gummor.
Vatten måste vara det viktigaste säger en kronisk kaffetok.
Vad skulle vi göra utan vatten. Lukta elefant-apa. Skulle vi skrapa oss rena med osthyveln.
Vad släcker törsten bäst ?. Hojtar olja eller vatten ?
Vatten måste var det livgivande elexiret.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/03/02 :  10:32:32  Show Profile Send KingX a Private Message
Vatten är ett ganska viktigt ämne att inta har jag hört =) men för den sakens skull så behöver man juh faktiskt inte bara sitta o dricka rent källvatten när man lyssna på sin anläggning ;)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/03/02 :  11:07:45  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Vatten kan vara svårt att uppskatta för den som inte är van att nöja sig med "bara vatten" men jag konverterade själv från att alltid dricka mjölk i stora mängder till maten för att istället dricka vatten och det gör jag nu frukost, lunch och middag. Vattnet blir bara godare och godare ju mer man dricker men så är det väl med allt. Mjölk känns nu mera äckligt flottigt och smakmässigt hemskt även om det rör sig om en lätt-variant.

Till lyssningsstunden finns det dock inget som slår ett gott glas rött!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2006/03/02 :  13:20:38  Show Profile Send teflon a Private Message
Mina favoritdrycker* just nu är "Vanilla Nut Latte" och "Latte Inferno", den ena är en latte med vanilj och hasselnötssirap, och den andra är en latte+2 espresso. Man blir pigg och glad ganska lätt. :D

*alkohol räknar jag bort
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/03/02 :  13:33:18  Show Profile Send Klenkar a Private Message
SpriT!
Mvh böxhölm

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/03/02 :  13:35:49  Show Profile Send matte76 a Private Message
Rom (gärna mörk) och cola med lite lime eller citron i...iskall med en del is... och helgen är räddad!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/03/02 :  15:12:49  Show Profile Send ztenlund a Private Message
EuphoniC:
Bara dricka kranvatten i Uppsala kan du ju pröva... Måste lätt vara det snuskigaste vattnet i Sverige och buteljerat blir knappast billigt. Bäst att koka en massa te!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/03/02 :  17:25:54  Show Profile Send svejk a Private Message
Brämhults juicer är rackarns så gott.

Hur många skulle dricka alkohol bara för smakens skull? Ta sig en Whiskey utan att få en kick av alkoholen?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/02 :  17:31:57  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Hur många skulle dricka alkohol bara för smakens skull? Ta sig en Whiskey utan att få en kick av alkoholen?


Jag
Kan nöja mig med att ta en 4 whisky och bara njuta av smaken.
4 cl whisky ger mig absolut ingen "kick"

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/03/02 :  17:32:09  Show Profile
quote:
Hur många skulle dricka alkohol bara för smakens skull? Ta sig en Whiskey utan att få en kick av alkoholen?

Alla? Jag vet ingen som dricker whisky för att få en kick eller bli påverkad. Då dricker man vodka eller många öl!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/02 :  17:47:56  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Hur många skulle dricka alkohol bara för smakens skull? Ta sig en Whiskey utan att få en kick av alkoholen?


Jag dricker typ 1, max 2 cl. whisky Så fyllan kan vi glömma

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000