Author |
Topic |
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 04:46:12
|
Verkar ju onödigt att kämpa när man kunde förlora och få möta Schweiz. Smart gjort tycker jag. Liknande har ju hänt många gånger förr, förstår inte varför folk reagerar på det nu.
edit: Det är reglerna det är fel på. Dom måste ändras så att det lönar sig kämpa istället. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
Edited by - Martin.M on 2006/02/22 04:59:16 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 10:14:45
|
quote: Det är reglerna det är fel på. Dom måste ändras så att det lönar sig kämpa istället
jo regler är man i Sverige kvicka att skylla på i alla "ämnen och lägen" vet man ju.. Men jag kallar det för moraliska problem och inget annat.... Parat med en så stor feghet så man skäms..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 10:41:43
|
Håller med om att gruppspelet borde vara utformat så att det i alla lägen medför vinst i att spela väl och vinna - t.ex. att man resultatmässigt växelvis får välja motståndare ur andra gruppen och där den som har mest målskillnad börjar. Hade så varit fallet hade inte diskussionen om lägg-match överhuvudtaget funnits.
I vilket fall var det särdeles osmidigt av tränaren att överhuvudtaget antyda om att det kan komma till att släppas till för att förbättre utgångsläget inför nästa match beroende på resultatet under matchen. Men men..
Det finns större bekymmer här i livet, huvudsaken är att de går vidare. Schweitz spelar ju bra nu, självförtroendet spelar stor roll - det är ingen självklarhet att Sverige överhuvudtaget går vidare, det har vi ju sett bevis på tidigare och då tänker jag närmast på Vitryssland.
Det finns ingen anledning att älta detta utan bara gilla läget och se fram emot en bra match. |
/Jonas
|
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 10:42:07
|
quote: Nitram: men då är Detroit väldigt konstiga, för de anser han som en av de bästa Detroit har. Det är han som spelar mest när det är Powerplay och får man den uppgiften så är man nog inte kass. Men jag håller med dig att han har inte lyckas i Tre kronor speciellt.
Handlar nog mycket om omgivning, i NHL har han väl dels spelare med mer kämpaglöd med sig än i landslaget... och får man sjuhundratusen lägen på fina mackor borde väl vem som helst kunna trycka dig nåra
Faktum är att det var han som drällde med pucken i ett flertal avgörande lägen i os... |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 12:53:19
|
quote: jo regler är man i Sverige kvicka att skylla på i alla "ämnen och lägen" vet man ju.. Men jag kallar det för moraliska problem och inget annat.... Parat med en så stor feghet så man skäms..
Man har alltså moraliska problem när man försöker komma så långt man kan i en turnering och följer reglerna... jo man tackar! Sen är dom fega också
Kan hålla med i att det inte är så skoj att titta på dessa matcher, därför gjorde jag det inte heller när man redan innan visste att sverige skulle lägga sig.
Tills nästa Os kommer reglerna att vara nya dock har jag läst. Så om 4 år slipps det bråka om det. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 14:01:02
|
"många" följer regler" här i Sverige.. Men ändå kan man lätt anse att det inte befriar folk från att begå moraliska fegheter och skamgrepp...
Och kan man inte vinna på egen styrka så är man endast en papperstiger som via tekniska knep på papperet vinner...
Jag hoppas dom gå på en sån brakförlust så det liknar inget dom tidigare förlorat.. Så skammen över osportsliga "regelföljanden" bli i praktiken det största misstag gjort.. tvåsiffrigt i förlust skulle sitta som en smäck ...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 14:33:04
|
quote: Och kan man inte vinna på egen styrka så är man endast en papperstiger som via tekniska knep på papperet vinner...
Och vad spelar det för roll? Det är att vinna i slutändan som gäller i en turnering.
Sen tror jag iofs inte att sverige kommer att få medalj ens, men det är en annan historia.
[OT] edit: Men nu ska vi inte bråka om det Kanske denna tråden kan intressera dig istället en stund Mayro quote: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10393
. Jag skulle inte bli glad om nån startade en sån tråd om mig. [/OT] |
Edited by - Martin.M on 2006/02/22 14:39:44 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 14:50:51
|
vi bråkade väl inteJag har i alla fall inte sett det så.. Lite smått ordväxlande enbart om sportsliga prestationer...
Jag vet att jag ofta är ett debattämne.Lite över min "viktighet" iofs..men men. Så sker ju även här ifrån en del folk..Så sådant bekommer mig föga...Man kan konstatera att det forumet får mer fart o inlägg direkt då man medverkar. Så troligen har dom flesta lite roligt samtidigt..
Jag kan då säga att jag till 95 % ler o har lite skoj.. troligen tror folk man "tar dom alvarligt" där borta.. Men men. Så är faktiskt.se inte fallet... Men jag gillar det forumets lite mer "öppna" sätt att aggera.. Man vet exakt vad som gäller då man säger nåt där. Det leder till 99% full attack från en del medlemmar..ja som sagt.. Man vet "reglerna" och vet att ger man sig in i leken får man den också tåla...
Du vet.. Som med sportkillarna vi talar om så för man ta det moraliskt sportsligt enbart. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 15:13:21
|
Hade ju varit dumt av dom om de hade vunnit matchen, självklart skulle de lägga sig, för att få lättare motstånd. Det hade dom andra också gjort. Men det kan ju bli som Vitryssland.... |
Min fotosida på flickr
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 15:21:38
|
om jag vore swittzare skulle jag varit klart sporrad över att "klippa" laget som så tydligt hånade ner på en och "valde" den "lättare nöten"...
Så tro mig det skulle eka hejjarop i omklädesrummet som tex ..
"Nu tar vi dom överstöddiga fegisarna "sverige".. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 15:24:35
|
Hur stor var irritationen hos de stora supporterskarorna i Tjeckien och Kanada efter deras förluster mot Schweiz? Folkstorm med tillhörande smädelser mot sitt egna lag ??
Nä , dom vet bättre än så att det är bara slutresultatet som räknas.
Tyckter att Schweiz ser ruskigt bra ut och jag hade nog inte velat att vi skall möta dom i den toppform dom är nu. Nu har vi kommit så långt i turneringen (slutspel) att vi vet att numera finns det inga lätta motståndare.
Jag hör alldeles för ofta hur folk står o skriker om avgång , katastrof, lata högavlönade proffs m m Vid seger/finalvinst så är dom de första som står uppe på barikaderna och skriker "vi har hela tiden vetat att vi ska vinna, vi är så jävligt bra, foppa e grymm, henke e rena vägga, Bengt-Åke har fortfarande ingen hals och att allt skit tre kronor fick tidigare var för att peppa killarna och det var vi som såg till att dom tog guldet"
Dessa supportrar har jag ingen respekt över tyvärr, räkna in mig istället till dom som stöttar sitt lag i både med- och motgång ...
DIESEL - en obotlig optimist |
Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste
Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 15:50:38
|
helt rätt att stötta "sitt lag.. Om dom uppför sig värd denna stöttning iofs...
Men men.. Som med hifi ser vi alla "det" inte på samma sätt. Vilket ju är roligt. Annars satt vi alla ju och sa samma sak...vilket hade blivit otroligt tråkigt i längden tyvärr..
Så man får väl se i kväll hur det är med kämparandan.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 16:19:48
|
Snart är det dags att slå sig ner med En låda Carlsbergs Sort Guld och en flaska Ardbeg grabbar! Må bäste land vinna |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 17:56:56
|
Hej hopp... 5-1. Det hjälpte nog att vila sig lite |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 18:09:34
|
liiiite glad är man nog ändå.. men men.. anser i grunden det ändå bör vara "vinna varje match" som skall vara ledstjärnan jämt... Inte "vem har vi mest chans emot"..
jaja... matchen är inte slut ännu.. Större vändningar har ju skett tidigare. Sverige har väl gjort några sådana om jag inte minns fel ifrån förr... inget är klart före slutsignalen ljudit brukar man väl säga....
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 21:03:18
|
6-2 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 21:46:48
|
ja... ett steg närmare att man får käka taggtråd...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 12:40:08
|
Oj... ett ojämnare presterande lag får man leta efter! Svaga lag kan ju göra toppmatcher ibland, och bra lag dåliga matcher. Tre kronor verkar köra någon form av växlande kvalité. Min gissning är brister i motivationen och mental inställning i flera matcher och avsaknad av längre träningstid tillsammans. |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125 |
|
|
John
Member
583 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 14:19:53
|
Oj va mycket gnäll det är i denna tråd! Ett intressant fenomen! Vad får man ut av att gnälla så mycket? Vad förväntar man sig?
/en john som håller med DIESEL |
Hörlursfrilla! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 15:31:47
|
inte "gnäll".. konstaterande...
Fast om man betänker hur Cannade vs Ryssland såg ut så förstår man att dom la sig.. Annars hade dom nu suttit på flyget hem med största trolighet...
Nu hoppas man dom har batteriladdaren på för fullt.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 15:35:36
|
Nitram, du tror väl inte på dig själv? Tror du verkligen att han hade blivit så hyllad om var så överskattad som du säger?
Och det är himla tjafset att lag missar så enkla chanser, har sett de andra lagen missa "enkla" chanser.
Förresten fan vad bra att Canada åkte ut. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 16:19:22
|
Barnen frågade mig igår vilket lag jag håller på av Canada o ryssarna.. Mitt svar fattade dom inte riktigt.. Inte jag heller kanske.. Med det blev.
"jag håller på dom som förlorar då dom är sämmre"..
Hmm efteråt kom man ju på detta blev aningen "knepigt" kanske..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/23 : 17:11:55
|
"Ojämt presternade" ... Det var ju en läggmatch! |
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 12:44:39
|
quote: Nitram, du tror väl inte på dig själv? Tror du verkligen att han hade blivit så hyllad om var så överskattad som du säger?
Gissa vem som dabbade sig vi 1 - 1 målet mot Schweiz
|
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
Topic |
|