Author |
Topic |
LeoArietis
Member
1953 Posts |
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 18:11:01
|
Fy f**n så pinsamma dom är...
Mest överskattade hockeyspelaren i världen... Nicklas Lidström... |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 18:31:06
|
Såg slutet. Sorglig uppvisning. Tre Kronor funkar som en taskigt matchad hifi anläggning. Trots alla fina komponenter låter det skit, man vill bara stänga av. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 18:32:59
|
Men Lidström är knappast överskattad i NHL, så det där förstod inte jag |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 18:46:37
|
quote: Men Lidström är knappast överskattad i NHL, så det där förstod inte jag
Såg du matchen? såg du Nagano eller SaltLake? han kan ju inte prestera när det gäller, har han varit bra i nåt slutspel i NHL? |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
Nygga
Member
303 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 18:54:17
|
Det är ju bara inledningen ännu av turneringen men det här har vi väl sett förut? NHL-spelare som kommer "hem" och spelar på stor rink med taktik som inte passar deras spel, tycker det saknas snabbhet. Vi har väl också spelare som är 4 år äldre än sist, ja rutin är bra men snabbhet och aggresivitet saknas lite tycker jag. Jag slår ett slag för yngre hungrigare spelare framöver. Vissa experter har sagt att de yngre inte räcker till men hur ska man kunna skaffa sig speltempo för landslaget om man inte får chansen. Hoppas att jag har helt fel denna gång, detta är min analys. Jag är inte någon expert.
Mvh Nygga |
Mvh Nygga
Systemet: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39740 |
|
|
Peter J
f.d. Raceman
205 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 19:06:44
|
Samuel Pålsson! Vilken vilja och kämpe, Mats Sundin tände till också vilket är kul och viktigt men vad höll backarna på med igentligen? Inte mycket till hjälp som våran stjärnmålvakt behöver mot ett storspelande Ryssland.
Det räcker inte med att en eller två spelare tacklar och vill offra sig, alla måste göra det... Fast man måste ändå säga att ryssarna spelade fantasiskt bra och utnyttjade den svagsinte domaren. Men det är mest ursäkter för ett Tre Kronor som inte kom upp till sin potensial tack vare ett effektivt Ryssland. |
Edited by - Peter J on 2006/02/16 19:08:03 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 19:09:37
|
quote: Tre Kronor funkar som en taskigt matchad hifi anläggning. Trots alla fina komponenter låter det skit, man vill bara stänga av.
Såg inte matchen men vad i hela fridens namn? De lyckades ju inte få en enda puck i kassen medan ryssarna glatt pangade in 5 st!
Det kanske är som när jag var knatte och vi hävdade att motståndarna fuskat genom att träna!!! Om man ska bortförklara en grov förlust ska man göra det med stil! |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 19:56:43
|
Är det Leksands A-lag Sverige skickat ner eller, har jag missat något? |
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 20:11:44
|
0-5 ?
För ett tag trodde jag att det var DAM kronorna som hade kommit in på isen,, för nog spelade de som kärringar!! (Inget ont om Damkronorna!) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 20:55:15
|
Russia.....det börjar lukta CCCP..... |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
Edited by - Klenkar on 2006/02/17 16:50:05 |
|
|
Cliffan
Member
473 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 22:40:45
|
Tyckte att det nästan såg ut som på den gamla Sovjet-tiden, ryssarna var helt enkelt ett par nummer större idag, rätt lag vann!
|
Rör... |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 22:54:26
|
Skitsamma för i dag blev Henke klar för HIF!!! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 23:28:06
|
Spelar han hockey ? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 13:36:38
|
Nitram: men då är Detroit väldigt konstiga, för de anser han som en av de bästa Detroit har. Det är han som spelar mest när det är Powerplay och får man den uppgiften så är man nog inte kass. Men jag håller med dig att han har inte lyckas i Tre kronor speciellt. Men förra gången tillbad vi Tre kronor och sa att de var bäst i världen när de vann i gruppspelet och sedan i kvartsfinalen så åkte de dit mot VitRyssland. Hoppas det är tvärtom nu, så att de spelar bra när det behövs |
Min fotosida på flickr
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 16:28:20
|
övereklamerade rika bortskämda spelare totalt utan glöd.. Fattar inte uppståndelsen runt dessa kassa lirare..
Kolla in tjejerna.. Dom var sämmre men slet o jobbade sig igenom en match där grabbarna hade fallit platt o dött...
Och lyckas vinna på mållinjen till slut...
Nej Svenska manliga spelare är bortskämda lyxlirare enbart.. Sattsa på nya lirare hela tiden med hunger o djävlar anama i stället..
Dom kan förlora med flaggan i topp..
Att tala om rinkstorlekar osv är larvigt.. Alla lagen lider dessa problem ..
Nej svensk hokye för men är rena daddastugan..
Här sågas dom stenhårt..
Hoppas jag får äta upp varenda ord här senare.. Men misstänker detta är mycket liten chans... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2006/02/19 : 13:43:35
|
Mayro . ¨Såg du ditt favolag Kanada? De förlorade mot Schweiz. Att förlora mor ryssarna är mycket mindre skam än mot Schweiz. Kanada kan ju inte förlora, de ger ju allt o lite till. När de vinner, men när det går mot dom så blir de griniga kärringar.
I matchen Ryssland - Sverige så hade Sverige en hel del otur. Ryssarna var bättre men inte så mycket bättre som siffrorna angavs. Tex hade Svenskar otur vid vissa situationer och "målet" som Sundin gjorde, borde vara mål. Hade det blivit det så kanske.. Mycket psykologi det här med hockey, det är inte bara spelskicklighet osv. Tex gör ett på pappret lag som är underlägset mål mot ett mycket bättre lag så kan det höjas till skyarna.
Det är ju bättre de gjrode platmatchen nu än i tex kvartsfinal. Tror inte vi skall räkna bort tre kronor ännu. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/20 : 15:15:13
|
Som sagt matså... Hoppas jag får äta upp varenda ord efteråt...
Men men. Det återstår att se framöver.. USA matchen antyder väl lite att man får "käka rodnade kinder".. Men det var som med damerna att dom kämpade lite som var avgörande.. USA pressade men grabbarna aggerade gemensamt tillsammans och löste biffen...
Så igen. Hoppas man får käka upp dom tidigare orden med taggtråd runt varenda stavelse...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/20 : 15:19:24
|
men varför satt foppa utanför tro? kan vila vara ända skälet? eller var talet om att hans "polare" i usa kan honom för bra det som avgjorde???
Eller var det en "uppvisning" i att ÄVEN utan foppa vågade man gå ut?? Ja mysterierna tätnar...
Var detta att "sätta" foppa en demonstration pshykiskt för att få USA i oballans.. Att visa att laget är så bra så man till o med har råd med en superspelare sittande som åskådare...
För lite tror jag USA grabbarna måste känt det pinsamt att se denna stora spelare bara sitta där.. nervärderande.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 00:59:08
|
De kanske var rädda att han skulle tacklas sönder i matchen mot USA.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 22:30:32
|
ojojoj vad rätt jag tror jag hade tidigare..
Antingen är dom rent fega o gör läggmatcher för att dom inte är kapabla att möta "dom bästa"..
Eller också så är dom så dåliga som jag tror i sin vilja o kämparanda...
Jag sattsar mina kronor på första alternativet solklart.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 22:39:58
|
Mörkar formen Ja det får man verkligen hoppas Vinner man inte kvarten nu så får dom bosätta sig på andra sidan pölen, för här kommer dom att bli totalt utskrattade för resten av livet. Vilken dj..a skitmatch |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
|
period
Member
188 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 22:44:32
|
Nitram: 2001, 2002 och 2003 blev Lidström vald till bäste back i NHL (James Norris Memorial Trophy). 2002 blev han dessutom vald till slutspelets mest värdefulle spelare (Conn Smythe Trophy). Halvhyfsat tycker jag. |
Mvh // Per |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 23:11:17
|
Maken till Usel match,,, Varöfr kunde inte damkronorna fått speal istället, då hade vi fått några som kämpade istället.
KOmmentar till Danmarksmatchen, så så var det väl inte sverige som behövde bry sig så mycke tom resultatet ? |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 23:32:15
|
Mera liknelser. Ungefär som att sitta med en 10 år gammal Krell stärkare, utbränd o glapp. Och med en dåres envishet hävda att den fortfarande håller världsklass. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Topic |
|