nu har jag varit på hifiklubben 7 dagar i veckan och lyssnat på olika stärkare i 4-10 000kr klassen. men jag har sett bilder på Primare A30.1 och tycker att den är fruktansvärt snygg. har fått någon konstig känsla av att jag skulle tycka om den. Så jag hade tänkt att leta upp en begagnad, me jag måste ju lyssna på den först! är det någon som vet vart man kan lyssna på en sådan? kanske någon här på forumet som har en till salu...?
Jag har ägt en sådan Primare A30 och vill säga att den spelar väldigt trevligt, luftigt och detaljerat. Enda nackdelen är just att det "bara" är 2*100W (2*180W i 4 ohm) vilket iofs räcker ganska långt utom för de lite mer effekthungriga burkarna. Snygg design, bra volymkontroll och väljare, schysta rattar .
Jag tycker att det är konstigt att alla snabbt rekommenderar en produkt utan att beakta kringutrustningen. Visst är Primare bra men det finns gott om alternativ i samma prisklass som kan passa anlägningen bättre. Dessutom, hemlån/demo vara nästan obligatoriskt vid den här prisnivån.
Price is what you pay. Value is what you get. Buffett