Sitter nu och har pengar brinnandes i fickan efter ha fått mina Audiovector Mi3 sålda och ska satsa på golvhögtalare modell större. Detta av den anledningen att min rum är så basdämpat att t.ex Audiovector Mi3 lät som näpna små stativare hemma hos mej. Sitter och har jagat Infinity Kappa 90 som front högtalare men stött på patrull angående dom, dvs svåra som attan att hitta helt plötsligt.. Nu undrar jag om Dali Evidence 870 är nåt att ha? Eller ska jag satsa på nåt annat? Har 12k som maxbudget och det hela måste finnas att få tag i som hemmabiolösning. Förstärkare är en Marantz SR7500 och jag gillar lite skränigare musik som t.ex U2,Faith No More och etc. Begagnade är nästan ett krav!
Hitta ett par beggade Dali Grand, mjukt dtaljerat ljud med bra pondus i basen. Otroligt prisvärda högtalare! Hade aldrig bytt bort dem, om det inte hade varit för mitt kassa rum.
Hehehe jo!Vart snabba puckar! Fick hyra en SAAB 9-5 kombi och ta en liten sväng på 86 mil Tur och retur! Kom hem för 35min sen...Säger bara Kappa 90 = Manligt!Alla andra högtalare känns liksom fjuttiga brevid dom...Första snabba intrycken är positiva med kall anläggning ska tilläggas. Får se imorgon då allt fått stå på över natten.