HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali Evidence 870 ,synpunkter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/05 :  10:58:31  Show Profile Send KennethS a Private Message
Halloj!

Sitter nu och har pengar brinnandes i fickan efter ha fått mina Audiovector Mi3 sålda och ska satsa på golvhögtalare modell större. Detta av den anledningen att min rum är så basdämpat att t.ex Audiovector Mi3 lät som näpna små stativare hemma hos mej. Sitter och har jagat Infinity Kappa 90 som front högtalare men stött på patrull angående dom, dvs svåra som attan att hitta helt plötsligt.. Nu undrar jag om Dali Evidence 870 är nåt att ha? Eller ska jag satsa på nåt annat? Har 12k som maxbudget och det hela måste finnas att få tag i som hemmabiolösning. Förstärkare är en Marantz SR7500 och jag gillar lite skränigare musik som t.ex U2,Faith No More och etc. Begagnade är nästan ett krav!

Trött på folk utan vett

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/02/05 :  11:05:11  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hitta ett par beggade Dali Grand, mjukt dtaljerat ljud med bra pondus i basen. Otroligt prisvärda högtalare! Hade aldrig bytt bort dem, om det inte hade varit för mitt kassa rum.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/05 :  11:09:57  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hur menar du ditt kassa rum? Vad var det för fel? Nyfiken då mitt rum inte är det bästa heller..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/05 :  11:24:09  Show Profile Send KennethS a Private Message
Frågan är nu löst! Blir lycklig ägare till ett par Infinity Kappa 90 och Center!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:55:42  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Det gick ju snabbt
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/06 :  00:22:48  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hehehe jo!Vart snabba puckar! Fick hyra en SAAB 9-5 kombi och ta en liten sväng på 86 mil Tur och retur! Kom hem för 35min sen...Säger bara Kappa 90 = Manligt!Alla andra högtalare känns liksom fjuttiga brevid dom...Första snabba intrycken är positiva med kall anläggning ska tilläggas. Får se imorgon då allt fått stå på över natten.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000