HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Inbrott på vinden, all vinyl borta :(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:34:14  Show Profile Send Kmj a Private Message
Japp, då kom man upp till göteborg efter en tid borta och man möts då av det vanliga. Reklam, post och religiös reklam.... även några ganska oskyldiga lappar från värden om bla nått torkrum.
Efter ett tag så kollar jag igenom och ser lappen som berättar att det varit inbrott i förråden på vinden och man uppmanas att kolla igenom om något var stulet. Då jag under ett tag har bott på annan ort så pustade man ut när man kom på att de flesta saker är hemtaget såsom stereo, dator iallafall favoritskivorna.

Upp kommer man på vinden och kollar runt bland det man har där och vad ser man? Jo tre st tomma plastbackar.

två backar blandad hårdrock, mkt bootlegs som Judas priest Live i gbg 83 och liknande och det riktigt svidande.... En back med gamla bildvinyler, allt från Paradiselost och Napalm death till helloween och likande.

Nu måste man sätt ihop en lista över det man hade, få det värderat på något sätt och sedan jaga försäkringsbolaget. Men även om det ligger ganska bra med pengar i detta så är det ju en stor del av ens uppväxt som har försvunnit.

Ursäkta, behövde ara beklaga mig för någon. Hoppas ni ursäktar

.....where the music comes to die.

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:49:58  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Förstår, affektionsvärde är ett värde omöjligt att omsätta i pengar. Surt

Stereo Audio
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:02:15  Show Profile Send Kmj a Private Message
japp. nåja, jag får väl hoppas att försäkringen täcker en bra bit av det.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:19:09  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
En hel back med bildskivor....Lider med dig!
Min Pink Floyd-vinylsamling blev stulen från mitt eget rum....samlingen var nästan komplett dessutom

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/01/14 :  03:53:10  Show Profile Send Kmj a Private Message
nja, två backar vanliga och en back bildvinyl stämmer väl bättre

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/01/14 :  05:41:57  Show Profile
Hoppas du har ett bra försäkringsbolag. Själv fick jag vindsförrådet länsat (många år sen nu) ... skidor, vinterkläder mm mm .. fick inte ett öre för jag hade inga foton som bevisade att det funnits prylar där.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/01/14 :  12:08:48  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Att själa vinyl är lågt!! Det borde innebära omedelbar avrättning utan rättegång. Här skall alla sociala skyddsnät sluta gälla omedelbart! En gammal hederlig offentlig halshuggning på nått torg för att statuera ett exempel!!!

Jag lider med dig!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/01/14 :  14:25:57  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag kan tänka mig mer passande straff för det...

En gas brännare och en grov stålstång som föres in och hettas upp tills den glöder...

Att sno vinyl är ju värre än att sno någons kvinna...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/01/16 :  11:17:13  Show Profile Send Kmj a Private Message
japp. polisen var trevliga och tog emot anmälan men Länsförsäkringar däremot. Tyvär, stöldbegärligt så det ersätts inte. Sedan att du måste ha nyckel och gå igenom två låsta dörrar för att ens komma in i förrådet hade ingen beydelse.
Man lär sig nått nytt varje dag, mkt som klassas som stöldbegärligt. För säkerhetsskull ska jag ringa butiker som Satisfaction och liknande och säga att de håller utkik efter en samling hårdrockplattor med stor del mysko bootlegs från bl.a. dio, rainbow och priest.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/01/16 :  11:42:44  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Trist historia... håll koll på Tradera.com också, kan dyka upp där och Blocket.se förstås.

Mvh Håkan
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2006/01/16 :  14:07:15  Show Profile Send Loopen a Private Message
Ge dig inte....försäkringsbolag vill väl aldrig betala ut några pengar. Vad är det som säger att de har rätt. Hota med att byta om det inte går igenom och sedan byter du på riktigt. Fy fan

Lycka till.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000