HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Gamla brudar man inte kan glömma!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/01/08 :  00:46:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Fick en släng av kärleksnostalgi! Blev blixtförälskad i en brud för ett par år sedan. Tyvärr visade sig att hon var lite "psycho" , men gud vilken "donna". Nu dök hon upp i skallen och kan tusan inte få bort henne ur tankarna.

Hur är det med era andra? Är det bara gamla hifiprylar som ni tänker på , eller finns det gamla flammor som ligger och trycker i hjärtetrakten?

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/01/08 :  01:15:32  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Gammal kärlek rostar aldrig sägs det ju. Ibland blir man påmind, när man gör något, ser eller hör något. Jag hörde en gammal technolåt från 90-talet, Come Take My Hand heter den. Vet ej om det är en cover och ej heller vilka som framförde den. Men den påminner starkt om min första kärlek Den kärleken som varade i ett år och tog slut pga mina idiotiska tankegångar.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/01/08 :  10:00:06  Show Profile
Ohhh ja, det finns många! Men nu sitter man ju med hus och barn så det är bäst att hålla tyst

Men en rätt trevlig tjej... Hon gillade att ha på sig rullskridskor och lyssna på Im a superstar med Rollergirl... ja .. when you are doing it

Nåt man inte glömmer i första taget hehe

edit: För er som inte vem vem Rollergirl är .. http://www.rollergirl.de

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2006/01/08 10:08:11
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/08 :  11:43:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Den bästa tjej jag någonsin träffat har jag hållit ihop med i 20 år nu.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/01/08 :  23:57:41  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Japp, det är jobbigt när de dyker upp i skallen.
Gräset är grönare på andra sidan..............

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2006/01/09 :  08:56:31  Show Profile Send Lepra a Private Message
Visst dyker de upp och "plays tricks with your mind"

Fast det finns nog lika mycket skit på den sidan som våran.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/01/09 :  13:26:26  Show Profile Send Blue a Private Message
Huuu ja... jobbigt kapitel detta! Det gäller att man ständigt påminner sig själv om att det man har trots allt inte är fy skam...

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/01/09 :  14:24:28  Show Profile Send Mahler a Private Message
Släpp de grabbar!!

För att citera en vis dykglad Italienare!!

"There are pleeenty of women in the world... everywhere!!!"

Det mest meningslösa är att älta det man ändå inte kan göra ngt åt!! Så om Rullflickan rullat vidare med sina pappilotter i håret och förra tjejen flytt fältet med din bästa polare.. Eller helt enkelt bara visade sig vara en ouppnåelig dröm!!

Tja, då var hon ändå inte rätt ändå!! Gå vidare och var istället lyckliga över allt ni har och att ni slapp skrället med blotta förskräckelsen!!

Nåja, men visst är kärlek trevligt!! Och visst minns man sin första kärlek!! Mmmmmmmmm! Jag var tolv och vi gungade tillsammans och tittade på solnedgången över stranden i Novi Grad, Slovenien!! Minns ännu hur det pirrade i magen!! Katja hette hon!!

Såja nu har jag varit nog flummig och romantisk för en dag!!

Tack för mig!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/01/10 :  17:41:08  Show Profile Send Fuling a Private Message
Har inte så mycket att tillägga i den här tråden, men om nån startar en tråd typ "Gamla brudar man önskar man kunde glömma" så skulle jag kunna skriva ett och annat... *ryyys*
Hade en som liknade mig till utseendet och det är inte ett plus för en kvinna direkt

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Edited by - Fuling on 2006/01/10 17:44:36
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/01/11 :  10:07:49  Show Profile Send ILLY a Private Message
Av folk jag umgås regelbundet med så skulle jag säga att ungefär en tredjedel är ex-flickvänner. Vad nu detta beror på har jag ingen vettig förklaring till, det har bara råkat bli så.

Det lustiga i situationen är att jag ibland får en känsla av att det finns små spår av svartsjuka mellan vissa av dem. Trots att jag inte rört någon av dem på minst ett år (i de flesta fall mycket mer) och trots att de flesta av dem har nya pojkvänner, som jag också ser som mina vänner vid det här laget.

Märkligt släkte...
Människan, alltså!

Fast... Större delen av tiden är jag väldigt nöjd med att inte ha någon tjej.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/11 :  10:21:33  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Illy: hur fam lyckas du hålla ihop det där då? Sånt är inte vi killar bygda för...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/01/11 :  10:43:26  Show Profile Send ILLY a Private Message
EA:

Tja...

Umgås med en åt gången?

Kanske ska tillägga att de nyss nämnda exflickvännerna som jag umgås med uteslutande hör till den kategorin förhållanden som tagit slut mest för att dom blivit för slentrianartade och båda parter tröttnat. Inte tröttnat på varandra, utan på förhållandet, som ändå mest liknat en vänskapsrelation. Är man bra vänner men båda saknar en sorts spänning och attraktion som man inte finner hos varandra, varför inte gå vidare och söka spänning på annat håll, men behålla vänskapen?

Det är en fin balansakt att kunna säga "Du är min bästa vän, men jag är inte kär i dig längre" på ett sådant sätt att människan i fråga föstår vad man menar, utan att ta illa upp, känna sig kränkt och sårad.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/01/11 :  11:12:50  Show Profile Send denada a Private Message
Problemet med gammal kärlek är att minnet spelar ett spratt...

Man minns alla bra/kul/trevliga grejer man gjorde...
Men man glömmer allt som inte var lika bra/kul/trevligt...

så om man försöker att ta upp gammal kärlek så kommer man ganska snart tillbaka till staidet att man fattar varför det är gammal kärlek...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000