HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Denon CD modd...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2006/01/03 :  19:38:23  Show Profile Send acebowler a Private Message
Hej å hå!

Har en gammal DENON DCD 580 spelare som jag tänkte sätta tänderna i för lite mod.
Sitter C4570c OP på utgångarna samt 100uF lytar i signalvägen..
Har ni några förslag på OP som är bra? 4570 är väl inte precis känd för att vara världens mest välljudande...... kanske opa 2604 kan vara ett alternativ??

Sen återstår dessa elekrolyter...fan 100uF... skall det behövas så stora? tänkte byta dessa mot några vettiga polypropper...

andra bra förslag emmotages vänligen

Mvh

Staffan

GM 70SE Nu kör vi!!

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/01/03 :  20:19:24  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Du verkar vara inne på god väg. 2604 är ett gott alternativ.

Mvh,
M

Edited by - rannagarden on 2006/01/03 20:19:36
Go to Top of Page

Jon MW
Member

223 Posts

Posted - 2006/01/03 :  21:17:50  Show Profile  Visit Jon MW's Homepage Send Jon MW a Private Message
Hade en DCD 685 som jag monterade opa 2604 med en 0,1uF kondning mellan plus och minus matningen. Blev ett riktigt stort lyft, speciellt kondningen.

Bytte även kondningarna i nätdelen till bättre men med samma kapacitans. Då hittade spelaren inte skivan längre. Bytte tillbaka och allt fungerade. Testade att byta kondningar på utgången också då la den av helt. Har satt i original men den vill inte.

Det kan va jag som gjorde något mer utan att märka det. Och du har även en annan spelare, men en liten varning i all välmening. Förhoppningsvis går alt bra på din spelare.

Men op-amps byte rekommenderas varmt!

Min lilla stereo http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36077

KTH-Racing, Sveriges största racingstall http://www.kthracing.se

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000