Author |
Topic |
d_kay
Member
266 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 16:40:07
|
Förresten så låter CD-skivor bättre när man stoppar in dem i frysen först. Magnetfläckarna drar ihop sig och blir på så sätt skarpare. Man kan lätt höra att vissa detaljer framhävs tydligare. Är det fler än jag som haft den upplevelsen?. Faktum är att jag läste det i Aprilnumret av High Fidelity. Jag var väldigt skeptisk till det i början men sedan jag provat flera av mina favoritalster så måste jag faktisk hålla med.
|
Tangbandare rulez! |
|
|
n/a
deleted
1623 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 16:42:39
|
Hej A47!
-------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Anders47:
Jag förstår inte varför en del som inte har Bedini är så väldigt engagerade.
--------------------------------------------------------------------------------
-fA förstår inte varför en del( ex Bängen( Polisen, ed ;) som inte förskingrar pengar är så väldigt engagerade??( Fattar de inte att A måste ha mera pengar för att kunna stilla sin h-element´sabstinens??
Mvh A*. |
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 16:43:40
|
"Jag har sagt det förut men jag tror att det tål att upprepas: Att säga att man misstänker att någon inbillar sig något innebär inte en nedvärdering av personen i fråga. Tvärtom kan man ju säga att personen ifråga är normal"
Mycket vettigt! håller fullständigt med. Det verkar som om det skulle vara nåt fult att kunna inbilla sig och att man därför vägrar tro att man skulle kunna göra det. Själv inbillar jag mig saker lite då och då och om jag skulle nedvärdera mig själv varje gång skulle det bli lite jobbigt... |
|
|
reserv-öhman
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 16:46:03
|
Så här skrev Bengt (alias Timbre) till f97mno:
quote: Originally posted by Timbre
Det är väl mycket trevligare med en vänskaplig, personlig ton än att dundra på som en detektiv (). Är du inte Ingvar Öhman, har du ingen anledning att ta illa upp. Men håll med om att det var ett lustigt sammanträffande...!
Timbre
Ungefär lika lustigt som när jag blev avstängd från ett annat forum på grund av forumägarens övertygelse om dubbla identiteter...
Men inte lika olustigt som att ha blivit avstängd från hifi-forum dock. Kan någon ansvarig erbjuda en rimlig förklaring
Vh, Ing. Öhman
PS. Vore det inte allra trevligast om alla skrev i sitt eget namn? Det borde alla kunna göra som är beredda att stå för det de skriver. Eller var säger ni Sladd, Timbre, epkpeng m fl? En eloge till Ekman därvidlag.
PPS. Undrar just vem f97mno är...
|
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 16:46:13
|
quote: Originally posted by d_kay
Förresten så låter CD-skivor bättre när man stoppar in dem i frysen först. Magnetfläckarna drar ihop sig och blir på så sätt skarpare.
Magnetfläckar?? |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 17:19:13
|
quote: Originally posted by reserv-öhman
Så här skrev Bengt (alias Timbre) till f97mno:
Det är väl mycket trevligare med en vänskaplig, personlig ton än att dundra på som en detektiv (). Är du inte Ingvar Öhman, har du ingen anledning att ta illa upp. Men håll med om att det var ett lustigt sammanträffande...!
Timbre
Ungefär lika lustigt som när jag blev avstängd från ett annat forum på grund av forumägarens övertygelse om dubbla identiteter...
Men inte lika olustigt som att ha blivit avstängd från hifi-forum dock. Kan någon ansvarig erbjuda en rimlig förklaring
Vh, Ing. Öhman
PS. Vore det inte allra trevligast om alla skrev i sitt eget namn? Det borde alla kunna göra som är beredda att stå för det de skriver. Eller var säger ni Sladd, Timbre, epkpeng m fl? En eloge till Ekman därvidlag.
PPS. Undrar just vem f97mno är...
Din unika förmåga att göra om hififrågor till personfrågor gjorde att du blev och fortfarande är avstängd.
Bengt |
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 17:27:34
|
Din unika förmåga att göra om hifi-frågor till personfrågor gjorde att du blev och fortfarande är avstängd.
Bengt
Oj, ännu ett exempel på att man uppfattar saker olika... Jag uppfattade det som att vissa personer själv gjorde om Ingvars tekniska inlägg till personfrågor (vilket de aldrig var från början) och "hämnades" med ännu värre inlägg tillbaka...(och de har förståss inte blivit avstängda från forumet...)
(dock kan jag hålla med om att det kanske kunde bli lite tjatigt men det berodde nog lika mycket på dom som tjatade tilbaka..) |
Edited by - norman on 2002/10/30 17:29:22 |
|
|
reserv-öhman
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 17:46:22
|
quote: Originally posted by Timbre Din unika förmåga att göra om hififrågor till personfrågor gjorde att du blev och fortfarande är avstängd.
Bengt
Kan du exemplifiera? Jag är ju verkligen intresserad av sakfrågorna och ingenting annat.
Vh, Ing. Öhman
PS. Gör inte det här till en personfråga! |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 17:53:41
|
Nu har jag väldigt dåligt med tid och tänker inte gå i polemik med en avstängd inhoppare (för vilken gång i ordningen), Timbre sköter detta efter eget huvud.
Det finns några vägar att gå. Man kan stänga av den aktuella IP-adressen och samtliga de 350 datoranvändarna.
De svar vi gett via mail duger ju tydligen inte och ingen skall tro att han kan undkomma rättvisan om nu Öhman en gång bestämt sig för vad detta är just för tillfället. Jag har inte hört något från vare sig Polis eller advokat vilket du skulle ha kontaktat vid det här laget. Varför är du överhuvudtaget inne på detta så förhatliga forum? |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
DasKapital
Member
614 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:01:36
|
Ett är säkert. Skulle de ansvariga för forumet få för sig något så trubbigt som att stänga av 349 helt oskyldiga potentiella forumdeltagare för att låsa ute 1 oönskad användare har jag satt min fot på det här stället för sista gången. Minsta lilla antydan till att något sådant tilltag skulle skett och jag boltar direkt, och förhoppningsvis plockar jag med mig alla jag känner IRL... Jag tycker det här är ett suveränt forum, men låt inte era oegentligheter med någon enskild individ drabba andra. Men jag är givetvis helt säker på att Ni inte under några omständigheter skulle få för Er att göra något sådant.
Med vänlig hälsning, Rickard |
Ino Audio for life |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:02:11
|
Fick tyvärr aldrig läsa ditt näst sista inlägg innan avstängningen, men hann gott och väl läsa det sista. Om vi nu skall börja bakifrån. Resten av dina inlägg får du hålla reda på alldeles själv.
-------------------------------------------------------------------------------- Fick alldeles nyss ett email. Det handlade om att min nya tråd med inlägg om ökad tolerans mot olika inställningar till musikåtergivning jag skickade in för ett par timmar sedan, hade raderats.
Hur är det fatt Timbre? Var ämnet för känsligt? Om du vill diktera sanningar kanske du måste acceptera kommentarer. Stör kommentarerna dig kanske du borde fråga dig varför. Har du inga argument? Är det därför de digitala nävarna tar vid?
Varför får inte var och en själv välja om man skall intressera sig för de objektiva orsakerna till varför det låter som det gör om olika apparater? Varför räds Bengt m fl de mätningar som andra vill utföra och intressera sig för?
Med två ord modifierat citat Ingemar Hedenius (som även själv citerar lite): "Timbre, uppskattad i det intellektuella sällskapslivet och av en stor mängd likasinnade. Men förtrytelsen över det han inte kan begripa, ilskan över det han överhuvudtaget inte får någon mening i, indignationen över det han inte vill försöka förstå? Ja, den är egendomlig. Men inte alls besynnerlig, som Hjalmar Bergman sade."
Vh, Ing. Öhman
PS. Frågan är alltså: Alla lyssnar självklart, men får man, om man vill, även intressera sig för att söka mätmässiga orsaker till det man hör, eller är det bäst att Timbre dikterar hur hifi-intresset skall motioneras?
-------------------------------------------------------------------------------- Strävan efter ursprungstrohet är att respektera musiken och musikerna. Dessutom är det mera spännande att lyssna med öppna fönster!
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:05:35
|
jösses att vuxna människor ska ha så svårt att fatta att dom är avstängda`???
om du blir av med körkortet skulle du köra ändå om du anser att polisen hade fel?
xxxxxxxxxx
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:10:09
|
det där var ett udda tilltag =) |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:16:33
|
Vi behöver inte återskapa gamla bataljer. Så länge jag är administratör på detta forum är Ingvar Öhman avstängd och ingenting annat. Bengt
|
|
|
DasKapital
Member
614 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:23:12
|
Vet inte om det var till mig ovanstående vände sig, men för att förtydliga. Jag respekterar till fullo Er rätt att efter eget huvud välja vilka Ni vill skall få möjlighet att vara deltagare på forumet. Tycker bara att det skulle vara väldigt otäckt om Era dispyter med någon enskild drabbar oskyldiga enkom för att de råkar sitta bakom samma IP-nummer som den oönskade. Det måste finnas bättre sätt än att låsa ute en hel IP-adress. |
Ino Audio for life |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:27:17
|
no offense alls men får jag fråga bara vad du rekommenderar i annat fall? det ipnumret som isåfall skulle utelåsas är ju till en arbetsplats och hur stor chans är det dessutom att några fler där kollar hififorum?? och nu när både morello och öhman har haft typ 5 insmygningsförsök var vad rekommenderar du då att man gör?
jag tycker dock itne det är optimalt att eventuellt låsa ute andra men hellre det än en massa sånt här skräp på forumet |
|
|
DasKapital
Member
614 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:41:34
|
Jag har inte något annat förslag. Jag tycker bara det är obehagligt om forumet skulle bli ett slags slutet sällskap där din möjlighet att medverka inte (initialt) beror på din attityd till de andra forumdeltagarna, utan istället kan stjälpas på grund av en så banal sak som att du råkar arbeta på samma arbetsplats som någon oönskad person. Jag trodde nämligen att alla som delade ett intresse för hifi och en öppenhet inför detta intresse var välkomna här, oavsett var de jobbar eller vilka människor som finns i deras geografiska närhet? |
Ino Audio for life |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:43:05
|
det är väl dock inte tänkt att dom ska sitta och surfa hifi på arbetstid ändå och dom är ju inte avstängda ifrån forumet när dom komemr hem ju... |
|
|
DasKapital
Member
614 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:47:38
|
En tanke bara - undrar hur pengar arbetsgivare runt om i Sverige förlorar i förspilld arbetstid om året pga detta forum... ? [;-)] Vågar inte tänka på det!! Tur att man studerar och det bara är ens csn-bidrag som tar stryk när man sitter här istället för att plugga...
|
Ino Audio for life |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 18:57:08
|
DasKapital, det är väl upp till Ingvar Öhman att förklara för sina arbetskamrater och kollegor varför dom i så fall inte har möjlighet att besöka HifiForum.nu...
Om man, som Ingvar Öhman gjort, hotar oss moderatorer med Polis och advokater så är det väl inte så konstigt att vi är lite stingsliga...??? |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 19:03:47
|
Varför vill man så förtvivlat in på ett ställe där man inte är välkommen/redan har blivit utslängd?
Ta eventuella diskussioner med dem det berör, moderatorerna. Inte här. Allt annat verkar kontraproduktivt. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 19:06:46
|
quote: Originally posted by Hatoil
Varför vill man så förtvivlat in på ett ställe där man inte är välkommen/redan har blivit utslängd?
Ta eventuella diskussioner med dem det berör, moderatorerna. Inte här. Allt annat verkar kontraproduktivt.
Jag kan lova dig att vi har en konstant och intensiv mail kontakt med Ingvar Öhman... Men det tycks inte hjälpa... |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 19:08:44
|
Hatoil, som svar på din fråga om VARFÖR han hela tiden vill in och tillbaka hit till HifiForum.nu så har ju jag min teori klar... Men det stannar hos mig... ;o) |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 19:11:25
|
quote: Originally posted by Pjotre
Jag kan lova dig att vi har en konstant och intensiv mail kontakt med Ingvar Öhman... Men det tycks inte hjälpa...
Suck! |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
Kajsa
Mrs Doubtfire
284 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 21:41:47
|
quote: Jag kan lova dig att vi har en konstant och intensiv mail kontakt med Ingvar Öhman... Men det tycks inte hjälpa...
Mail är livsfarligt när det börjar "hetta till" eftersom man inte läser med samma tonfall som det skrevs. Skämt blir allvar, ironi blir oförskämdheter osv. Vi var ju exempelvis många som såg att den förskräcklige Herr Sladd kunde vara riktigt mysig live (på mässan menar jag) trots att hans historiska inlägg på annat känt forum inte antydde detta. Alltså: Varför inte snacka med varandra, Öhman och moderatorer? Ni kanske blir överens, och vi andra slipper få mardrömmar av alla invektiv vi läst! / Kjell |
Farbror Kjell alias Kajsa |
|
|
Topic |
|