Jag köpte ettt par bredbandselement av typen FE167E vid slutet av sommaren...å jag har haft en grym beslutsångest vad gäller val av "lådprincip"..Först hade jag tänkt att bygga en basreflexlåda eller sluten låda för att sen låta en sub ta hand om botten....men detta blir ju allt för omfattande rent ekonomiskt. Då måste jag skaffa försteg, slutsteg å aktiva filter...samt subar....å dessutom känns basreflexlåda känns lite tråkigt..så jag tänkte att det här skulle kunna vara nåt:
Den bygger på samma princip som lancettan - men utan Helmholtz- kammare.Med det här byggprincipen går högtalaren betydlig djupare än basreflex...å då kan man skippa detta med sub å aktiva filter mm..
Vad tror ni? eller har ni andra spännade förslag?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Mmm..spelar någ rätt högt i allafall...KAN ju vara ett intressant alternativ förstås
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Nicks: JO...Hmm de två hornförslagen är till det yttre lika stora ...så ur den aspekten är det hugget som stucket. Får fundera vidare på det här.